  • 51. Data: 2018-08-16 20:55:44
    Temat: Re: W Stanach strzelaja do czarnych a w Szwecji do bialych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2018 o 19:56, J.F. pisze:

    > Koniki spod kin ? A co oni mogliby doniesc ?

    Takie PRLowskie cctv;)

  • 52. Data: 2018-08-16 21:17:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-18 o 20:49, J.F. pisze:

    > Ze jak - na drodze sprawdza, a w cepiku zbiorczo nie sprawdzaja ?

    To też. Ale z automatu sprawdza się VIN i tablice. Czasem samochód
    został skradziony chwilę wcześniej.

    > Czy mowisz o czysto krajowym - ukrasc w Krakowie, zarejestrowac w
    > Katowicach, Schengen sie nie dowie :-)

    Mówię o czasach sprzed Schengen.

    > Robil tak ktos ? Przeciez to ryzyko i spore pieniadze na oplaty celne
    > przed 2004 ... chyba, ze znow na slupa ...

    Wiele pojazdów było tak rejestrowanych. Potem wychodziło to na jaw przy
    łączeniu gminnych rejestrów w powiatowe i centralny. Jak w jakiejś
    gminie był dowcipniś bawiący się w ten sposób, to przeglądało się
    ewidencję pod kątem innych pojazdów. Bywało, że znajdowało się kilkaset.
    Z reguły opierało się to o układ z kim w gminie odpowiedzialnym za
    rejestrowanie pojazdów.

    > Nie prosciej przebic numery ?

    Wbrew pozorom nie. Możesz albo przebić na losowy numer, ale wychodzi to
    na jaw w pierwszym serwisie, jak części zamienne kupują. Albo na
    istniejący numer innego pojazdu, ale wówczas albo części nie pasują,
    albo gdzieś się numer zduplikuje. Po za tym numer VIN jest powielany w
    kilku miejscach. W samochodzie masz równe inne wyposażenie i można u
    producenta ustalić, do jakiego samochodu je zamontowano. Oczywiście to
    wymienne elementy, ale jeśli wszystkie pochodzą z jednego pojazdu :-)

  • 53. Data: 2018-08-17 00:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...
    Dnia Thu, 16 Aug 2018 00:39:04 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    >Nie umiem wygooglać żadnej linki, ale kiedyś czytałem, że w krajach
    >socjalistycznych nie podawano informacji o trąbach powietrznych. Po
    >prostu
    >od końca wojny do 1990 roku w KDL takie zjawiska atmosferyczne się
    >nie
    >zdarzały.

    A sanacja podawala ?

    Bo moze po prostu sie nie zdarzaly.

    J.

  • 54. Data: 2018-08-17 00:57:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Ja się już nie dziwię.
    >W życiu mi w niczym nie pomogli policjanci "boniedasie" (ostatnio
    >"niedasieboniedasie" ustalić na podstawie nagrań z 4 kamer
    >monitoringu kto zdemolował auto, a po dwóch tygodniach nagrania się
    >nadpisały i ch... mają mniej pracy), to i dzieci z zabawkami mogą
    >rozstrzelać.
    >Za komuny było bezpieczniej, nikt z milicjantów nam magazynku w
    >brzuch nie ładował jak się bawiliśmy "atrapami" w Czterech Pancernych
    >czy Klossa.

    Bo ich poprzednicy skutecznie wyczyscili kraj z broni palnej.

    W USA juz sie zdarzalo. Bo nigdy nie wiesz, czy cie dziecko nie
    zastrzeli.

    >A to Szwecja właśnie:
    >www.bild.de/news/ausland/news-ausland/schweden-juge
    ndliche-fackeln-in-der-nacht-mehr-als-90-autos-ab-56
    662890.bild.html
    >-----
    > nie dziwcie się policjantom.

    J.

  • 55. Data: 2018-08-17 02:21:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    /
    >>> 1993 - 5 tys skradzionych aut,
    >>> 2003 - 55 tys

    > Jesli oficjalne statystyki, to raczej polskie, bo skad mieliby
    > wiedziec co ukradlismy w Niemczech.
    > Niemieckie trzeba by znalezc, jak im skoczyly.

    To trzeba by jeszcze wiedzieć, które przez polskich złodziei, a takich
    statystyk to Niemcy raczej nie udostepniają. W końcu na przełomie 80/90
    duzo sie w całej okolicy działo.

    > No i ... w 1990 to nie bardzo bylo w kraju co krasc, choc potem sie
    > okazalo, ze maluch i polonez to cenny lup, bo z kolei latwo sprzedac.

    Nie wiem skąd masz takie przekonanie, że nie było czego kraść. To chyba
    z obecnej perspektywy. W któryms momencie (końcówka lat 70' i dalej)
    samochody stały się na tyle dostępne, że kraść co było. Jakoś nie
    pamiętam abyśmy naszego Duzego Fiata zostawiali kiedykolwiek otwartego.
    A taka wizję przedstawiasz, że chyba powinnismy :)

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2018-08-17 02:30:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Dzieckiem byłem. ale pamiętam, że waluty demoludów kupowało się na
    > podstawie tzw. wkładek paszportowych. Odnotowywano w nich, ile waluty
    > kupujesz. Można było kupić tylko waluty krajów, do których się jechało,
    > a i to w określonej przepisem kwocie.

    Też coś takiego pamiętam, ale Google mówi, że wkładka paszportowa to
    było coś co umozliwiało podóż po demoludach na dowód. Raz tak bylismy w
    Czechosłowacji (będąc w Kudowie) i korony były, ale skąd to nie mam
    pojęcia.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-08-17 02:43:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co - w pojedynke bedziesz sciagal ?
    > To szybko trafisz na silniejeszego, albo ktos zasadzke z policjantami
    > urzadzi.
    >
    > Musi byc zorganizowana grupa ...

    No własnie nie wiem skąd takie przekonanie. Jakiś maksymalista jesteś,
    moze nawet kułak :) Pamiętam że w którymś momencie, pensja mojej matki
    odpowiadała 12USD, samochód, jeśli juz udało sie na jakiś zapisac, to
    ile było potrzeba pensji? 50-100?

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2018-08-17 02:45:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-16, Kviat <Kviat> wrote:

    > Może to?
    > https://www.filmweb.pl/film/Tam+i+z+powrotem-2001-31
    401/descs

    Coś chyba starszego.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-08-17 02:51:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Można było kupować w banku lub np. w kasach walutowych "Orbisu".
    Były do tego książeczki walutowe.
    Swoją drogą zupełnie nie rozumiałem i wtedy i dziś nie rozumiem, dlaczego nie
    pozwolono na wewnętrzny demoludowy wolny rynek.
    Na taki wewnątrzsocjalistyczny kapitalizm.
    To znaczy rozumiem, że z przyczyn dokładnie takich, dla których w Ameryce istniała
    prohibicja.

    -----

  • 60. Data: 2018-08-17 02:55:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, ń <...@...n> wrote:
    > Można było kupować w banku lub np. w kasach walutowych "Orbisu".
    > Były do tego książeczki walutowe.

    O właśnie. Książeczka walutowa. Pamiętam rodzice taka mieli.

> [...]
    > wewnątrzsocjalistyczny kapitalizm. To znaczy rozumiem, że z przyczyn
    > dokładnie takich, dla których w Ameryce istniała prohibicja.

    Większość co droższych towarów była deficytowa i to nie tylko u nas. Nie
    wiem jak moznaby to zrobić na takich podstawach? Efekt byłby taki, że
    ceny poszłyby potwornie w góre a to by sie ludom nie spodobało z
    pewnościa.

    --
    Marcin