  • 71. Data: 2018-08-18 01:46:18
    Temat: Re: W Stanach strzelaja do czarnych a w Szwecji do bialych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Były specjalnie przystosowane do zabierania radia - szuflady. Później
    > radia miały takie zabierane panele.

    To już dużo później, mam wrażenie że od lat 90.
    Te klasyczne PRLowskie, np. takie Safari 2:
    https://e.allegroimg.com/original/0cbf8e/1f2d73ad4fc
    b95f253bfe9eadaae

    to było dużo więcej zabawy, żeby to włożyć i wyjąć.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2018-08-18 22:52:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 15:17:41 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Nie wiem ile były warte wiem że kradli.
    > Akumulator w lecie zabierali do domu nie z powodu spadku pojemności.
    > A śruby do kół z nietypowym łbem rozpowszechniły się u nas jeszcze
    > za komuny.
    > Podobnie jak zabieranie ze sobą wycieraczek do szyb.

    Ale to z powodu niedostepnosci akumulatorow i opon.

    Bo radia ... to chyba pozniejsza moda ..

    J.

  • 73. Data: 2018-08-18 23:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 02:51:12 +0200, ń napisał(a):
    > Można było kupować w banku lub np. w kasach walutowych "Orbisu".
    > Były do tego książeczki walutowe.
    > Swoją drogą zupełnie nie rozumiałem i wtedy i dziś nie rozumiem, dlaczego nie
    pozwolono na wewnętrzny demoludowy wolny rynek.
    > Na taki wewnątrzsocjalistyczny kapitalizm.
    > To znaczy rozumiem, że z przyczyn dokładnie takich, dla których w Ameryce istniała
    prohibicja.

    Pozwolono przeciez. Szybko sie okazalo, ze trzeba wprowadzic
    ksiazeczki walutowe, bo rodacy za duzo walut kupili.
    A potem i limity na tych ksiazeczkach obciac.

    Polska to duzy kraj, i moglismy nasze trudnosci zaopatrzeniowe szybko
    przeniesc do krajow sasiednich.

    Poza tym gdzie tu sens, zeby Polacy jezdzili na drobny handel, zamiast
    wziac sie do roboty, a handlem sie zajmnie PHZ hurtowo ...

    J.

  • 74. Data: 2018-08-18 23:42:41
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-18 o 22:52, J.F. pisze:

    > Ale to z powodu niedostepnosci akumulatorow i opon.
    >
    > Bo radia ... to chyba pozniejsza moda ..

    Jeden się dorobił na zbieraniu, potem skupie złomu i teraz jest jakimś
    członkiem Rady nadzorczej w Rządzie.

    --
    animka