  • 61. Data: 2018-08-17 08:16:51
    Temat: Re: W Stanach strzelaja do czarnych a w Szwecji do bialych
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Straszny z Ciebie komuch!!!
    Nie wierzysz w niewidzialną rękę rynku???
    Trabanty za koszyki, papryka za kryształy, dżinsy za ropę, Kasprzaki za trampki.
    1989 podobał się ludom?

    -----
    > Większość co droższych towarów była deficytowa i to nie tylko u nas.
    > Nie wiem jak moznaby to zrobić na takich podstawach?
    > Efekt byłby taki, że ceny poszłyby potwornie w góre a to by sie ludom nie spodobało
    z pewnościa.

  • 62. Data: 2018-08-17 09:55:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-08-18 o 02:30, Marcin Debowski pisze:

    > Też coś takiego pamiętam, ale Google mówi, że wkładka paszportowa to
    > było coś co umozliwiało podóż po demoludach na dowód. Raz tak bylismy w
    > Czechosłowacji (będąc w Kudowie) i korony były, ale skąd to nie mam
    > pojęcia.

    Książeczka walutowa - pomyliłem nazwy.

  • 63. Data: 2018-08-17 11:09:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie wiem skąd masz takie przekonanie, że nie było czego kraść. To chyba
    > z obecnej perspektywy. W któryms momencie (końcówka lat 70' i dalej)
    > samochody stały się na tyle dostępne, że kraść co było. Jakoś nie
    > pamiętam abyśmy naszego Duzego Fiata zostawiali kiedykolwiek otwartego.
    > A taka wizję przedstawiasz, że chyba powinnismy :)

    Samochody się zamykało żeby nie ukradli radia, akumulatora czy innej
    chodliwej części. Za komuny nie było gangów kradnących auta na części
    jak to było później.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2018-08-17 12:17:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 00:51:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > A sanacja podawala ?

    ZTCP właśnie podawała; podobnie zresztą jak prasa innych krajów Europy
    Środkowej, zupełnie niesanacyjna. Po utrwaleniu demokracji ludowej, trąby
    po prostu nie występowały.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 65. Data: 2018-08-17 12:25:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 02:51:12 +0200, ń napisał(a):

    > Swoją drogą zupełnie nie rozumiałem i wtedy i dziś nie rozumiem, dlaczego nie
    pozwolono na wewnętrzny demoludowy wolny rynek.
    > Na taki wewnątrzsocjalistyczny kapitalizm.

    Bo wszędzie panowała gospodarka deficytu, choć w różnym natężeniu. Polacy
    od razu wykupiliby mięso tudzież czekoladę w CSRS, a wtedy Czesi i Słowacy
    nie mieliby czego jeść. Celnicy zażarcie ścigali przestępców wożących
    dżinsy i żywność przez granicę. W Czechosłowacji można było - przykładowo -
    kupić trampki chińskie, które u nas były luksusem. Należało je ubrudzić,
    żeby wyglądały na używane; bez tego mogły przepaść na granicy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 66. Data: 2018-08-17 12:26:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Samochody się zamykało żeby nie ukradli radia, akumulatora czy innej
    > chodliwej części. Za komuny nie było gangów kradnących auta na części
    > jak to było później.

    Radia tamtych czasów były tyle warte co cała reszta. Dobrze pamiętam to
    nasze Safari.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2018-08-17 12:28:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, ń <...@...n> wrote:
    > Straszny z Ciebie komuch!!!

    Sam jesteś komuch, niedopluty karzeł reakcji i sikasz w kiblu na deskę.

    > Nie wierzysz w niewidzialną rękę rynku???
    > Trabanty za koszyki, papryka za kryształy, dżinsy za ropę, Kasprzaki za trampki.
    > 1989 podobał się ludom?
    spodobało z pewnościa.

    Ja tylko objaśniam dość podstawowe zalezności. Wyłączając sentymenty
    dzieciństwa i młodości, do czasów komunizmu mnie nie ciągnie.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2018-08-17 15:17:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Radia tamtych czasów były tyle warte co cała reszta. Dobrze pamiętam to
    > nasze Safari.

    Nie wiem ile były warte wiem że kradli.
    Akumulator w lecie zabierali do domu nie z powodu spadku pojemności.
    A śruby do kół z nietypowym łbem rozpowszechniły się u nas jeszcze
    za komuny.
    Podobnie jak zabieranie ze sobą wycieraczek do szyb.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2018-08-18 00:46:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > za komuny.
    > Podobnie jak zabieranie ze sobą wycieraczek do szyb.

    Wycieraczki, koła i śruby na nich kojarzę jak najbardziej, radia nie za
    bardzo. Zreszta czy było trudno otworzyć takiego Fiata czy Syrenkę?
    Chyba łatwiej niż wyjąć to radio.

    Na radia to był MZ bum tez jakoś w okolicach lat 90.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2018-08-18 01:17:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-18 o 00:46, Marcin Debowski pisze:

    > Wycieraczki, koła i śruby na nich kojarzę jak najbardziej, radia nie za
    > bardzo. Zreszta czy było trudno otworzyć takiego Fiata czy Syrenkę?
    > Chyba łatwiej niż wyjąć to radio.

    Były specjalnie przystosowane do zabierania radia - szuflady. Później
    radia miały takie zabierane panele.