  • 1. Data: 2002-06-10 16:18:48
    Temat: VAT z odszkodowań komunikacyjnych
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Witam
    Interesuje mnie odzyskanie podatku VAT z odszkodowań komunikacyjnych.
    Podkreślam, że chodzi o osobę fizyczna a nie firmę.

    Z tego co juz sie dowiedziałem to firmy ubezpieczeniowe powinny wypłacać
    odszkodowania brutto tzn z podatkiem VAT, a nadal tego nie robią np. PZU
    nalicza szkodę systemem Audatex i rozlicza ja w kwocie netto.
    PZU odmówiło mi odszkodowania, co jest odrębnym tematem i zamierzam pozwać
    ich do sądu
    Wiem, że zmuszę ich ( przy korzystnym dla mnie wyroku sądu) do wypłaty VAT
    za obecną szkodę ( oczywista wycenili mi netto), ale mam pytanie, bo
    sprawdzałem szkody z poprzednich lat :-)
    Otóz czy można zażądać od nich naliczenia i zwrotu podatku z odszkodowań do
    3 lat wstecz???
    Bo o ile wiem bezprawnie mi go nie wypłacili - Uchwała SN z dnia 15
    listopada 2001 r. (sygn. III CZP 68/01)
    Czy ma tu zastosowanie trzyletni okres przedawnienia roszczeń wynikający z
    art. 442 § 1 kodeksu cywilnego ????

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-14 06:55:12
    Temat: Re: VAT z odszkodowań komunikacyjnych
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > listopada 2001 r. (sygn. III CZP 68/01)
    > Czy ma tu zastosowanie trzyletni okres przedawnienia roszczeń wynikający z

    ma tu zastosowanie - art. 819 & 3 w zw. z art. 442 & 1 k.c.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-06-14 20:46:41
    Od: "marta grzejdak" <m...@w...pl>

    VAT zwracaja ci jesli nie jesteś jego płatnikiem - wygrana w sądzie jak nic.
    Jesli ktos cie potracił i jest wina tej osoby (sprawa w sadzie) masz 10 lat
    na dochodzenie roszczen od wypadku. chodzi Ci pewnie o odsetki - firma
    ubezp. ma 30 dni na wypłate kwoty bezspornej odszkodowania od momentu
    zgłoszenia przez ciebie szkody - po tym czasie żadaj odsetek. jesli sprawa
    trafiła do kolegium ds. wykroczeń masz 3 lata na dochodzenie roszczeń -
    więcej - zapraszam - 0228773810 - Alter Ego stowarzyszenie pomocy
    Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych
    Marta