  • 1. Data: 2002-06-10 15:49:32
    Temat: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

    Witam i pytam:
    Siedzę sobie wczoraj w kapciach - a tu dzwoni pan policjant i pyta
    "dlaczego się nie zgłosiłem na wezwanie, które (rzekomo) zostawiono mi
    za wycieraczką mojego (pięknego) Peugeota"
    Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że żadnego wezwania nie widziałem i
    żeby powiedział "o co chodzi".
    No i się zaczęło... że wezwanie za "parkowanie na zakazie", że
    "kolegium", że "sądy"... i że mam szybciutko zapłacić 100 złotych.
    Jak to w końcu jest ?
    Mandatem można ukarać kierowcę, więc nie bardzo rozumiem na jakiej
    podstawie (może wróżka, lub lula szklana) stwierdzono, że to ja.
    Samochodem jeździ również żona i przyjaciel (osobno, rzecz
    jasna...;] ) a ja naprawdę nie pamiętam kto akurat śmigał 2 tygodnie
    temu.
    Powiedziałem, że nie zapłacę, dopóki nie udowodni, że to ja byłem
    sprawcą rzekomego wykroczenia... a samochodu karać nie wolno ;)

    Czy ktoś ma/miał doświadczenie w tej kwestii ?
    Dziękuję za ewentualną poradę w sprawie "jak traktować takie wezwania"

    Pozrawiam serdecznie
    Daniel

    --
    ?D [ l...@m...pl ] press F13 to continue...
    Pioneer&Quadral Sound System & Sony MiniDisc [Happy Admin&User]

  • 2. Data: 2002-06-10 17:16:22
    Temat: Re: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "leinad @master.pl>" <leinad<SPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie (może wróżka, lub lula szklana) stwierdzono, że to ja.
    > Samochodem jeździ również żona i przyjaciel (osobno, rzecz

    Właściciel pojazdu ma obowiązek wskazać kto w danym dniu kierował
    pojazdem.Jeśli nie zapłacisz mandatu przyznając się do winy to
    skieruja sprawe do sądu za niewskazanie kierującego.Tam możesz się
    tłumaczyc że nie pamiętasz(sąd Cię wysłucha cierpliwie).

    Leszek

  • 3. Data: 2002-06-10 17:36:55
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

    : > Jak to w końcu jest ?
    :
[...]

    To znaczy, że mam przyznać, że parkowałem "na zakazie" i nie pamiętać
    kto kierował... ?
    OK.
    Sąd wysłucha i... jakoś nie podałeś wyroku... ;)

    Dziękuję i pozdrawiam
    Daniel

  • 4. Data: 2002-06-10 17:40:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > kto kierował... ?
    > OK.
    > Sąd wysłucha i... jakoś nie podałeś wyroku... ;)

    Róbta co chceta;))))))Ja piszę jak jest.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-06-10 18:04:20
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 19:16:22 +0200, "Leszek" <l...@p...fm>
    wrote:

    a sytuacja, dla przykładu jakiś dzieciak dla zabawy wyjmie nam mandat
    zza wycieraczki? to jest IMO kretyński sposób powiadamiania kierowców
    o łamaniu przepisów. wspomniany dzieciak, deszcz rozmywający
    atrament.. i co wtedy? jak ja mam udowodnić, że mandatu nie widziałem
    na oczy?

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 6. Data: 2002-06-11 05:10:03
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "radnor" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o łamaniu przepisów. wspomniany dzieciak, deszcz rozmywający
    > atrament.. i co wtedy? jak ja mam udowodnić, że mandatu nie widziałem
    Po to właśnie przyszedł policjant. Teraz sprawca już wie, że ma zapłacić
    mandat. Co do winy to właściciel pojazdu powinien wiedzieć co się z nim
    dzieje (jeśli nie wie to ma zgłosić kradzież). Jeśli właściciel nie wskaże
    winnego wykroczenia to sam ponosi konsekwencje. Moim zdaniem to ma sens.

    Tomo

  • 7. Data: 2002-06-11 13:27:52
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

[...]
    : > :
    : >
[...]

    No to napisz do końca "jak jest" - problem nie jest chyba błachy (dla mnie
    napewnoe nie)

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 8. Data: 2002-06-11 13:31:50
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

[...]

    Ma - oczywiście.
    Zostałem powiadomiony, owszem, ale nie wydaje mi się, by można karać
    właściciela za przewinienia, które mógł popełnić ktoś inny.
    Nie zapisuję kto i kiedy jeździ samochodem i nie pamiętam kto w tym dniu
    prowadzał auto na spacer.

    Poza tym - jeśli sprawa trafia do sądu _bez_powiadomienia_ ?
    Jak wtedy reagować na próbę obarczenia winą właściciela ?

    Pozdrawiam i dzięki za dyskusję
    Daniel

  • 9. Data: 2002-06-11 15:22:16
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > :
    > : Róbta co chceta;))))))Ja piszę jak jest.
    >
    > No to napisz do końca "jak jest" - problem nie jest chyba błachy

    Artykuł 78 pkt.4 Kodeksu Drogowego mówi:

    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    I kropka.

    Leszek

  • 10. Data: 2002-06-11 19:08:52
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl>

[...]

    Znaczy... w sądzie nie mam szans ?
    Poradźcie qrdę co robić, bo mi dowalą a w totka nie gam ;)

    Pozdrawiam
    Daniel