  • 71. Data: 2013-08-20 11:56:45
    Temat: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli bym szedł w kierunku analogii z kursu na prawo jazdy - kierującym jest
    > instruktor i on odpowiada za szkody spowodowane przez słabe kierowanie
    > kursantem.

    Możesz jeszcze zapodać zakres tej odpowiedzialności
    oraz podstawę prawną tej tezy?
    Podejrzewam zwyczajnie, że chodzi o "OC samochodu" (bez związku
    z instruktorem).
    No chyba że napiszesz, iż instruktor płaci mandaty kursanta :>

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2013-08-20 12:01:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2013, sqlwiel wrote:

    > Szkoda była wynikiem takiego wyboru trasy spływu, a to już "broszka"
    > organizatora.

    Kilku innych uczestników jednak przepłynęło bez szkody.
    Konkretnie wszyscy minus jeden.

    > Nie zgodziłbym się. Wygląda na to, że sprawcę i organizatora czeka sąd.
    > (Zakładam, że to organizator spływu wynajął kajak od wypożyczalni

    Ale to mamy dwa odrębne procesy - organizatora z wypożyczalnią
    o szkody i organizatora z uczestnikiem o regres.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2013-08-20 12:09:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > "Nie dopilnowałem wycieczkowicza - moja wina".

    Nie.
    Też przychylałbym się do wersji "ubezpieczamy szkody na sprzęcie,
    ubezpieczycielem jest organizator ale ubezpieczonymi SĄ UCZESTNICY".
    Liwiusz ma rację, prawnik ubezpieczyciela każe Ci się wypchać,
    jeśli zapłacisz cokolwiek dobrowolnie bez istnienia zobowiązania,
    oni Ci zwrócą TYLKO to, przed czym nie da się obronić przed sądem.
    A jak zapłacą "za Ciebie" to zażądają regresu od uczestników,
    bo czemu by nie.

    Nic nie stoi na przeszkodzie takiej konstrukcji "przechodniej",
    umowa ubezpieczenia może oddzielać oba podmioty.
    Ba, większość wzorów umów które widziałam ma gotowe osobne
    pola.

    > Właśnie do tego piję.

    Ale ubezpieczenie przez organizatora SIEBIE byłaby taką
    samą pomyłką - zwyczajne lamerstwo :>

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2013-08-20 12:11:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ubezpieczycielem jest organizator ale ubezpieczonymi SĄ UCZESTNICY".

    Ubezpieczającym jest organizator, ale [...]

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2013-08-20 12:11:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2013, Jacek wrote:

    > Jest też opcja, żeby zamówić sprzęt z ubezpieczeniem coś a'la samochodowe AC,
    > ale wychodzi na to, że taniej by wyszło raz za czas kupić jeden kajak
    > dodatkowo ;-)

    Tak działają WSZYSTKIE ubezpieczenia, sorry!
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2013-08-20 12:19:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlaczego bekła?

    Bo jakby jechała rowerem, to też by bekła.
    I nie pisz że przykład nieadekwatny, bo odeślę do stosownych
    wątków na .samochody ;> (znaczy że rowerzysta zajeżdża TIRmanowi
    i tak dalej)

    > Zroobiła cos celowo?

    Trochę czynów nieumyślnych też jest karalnych.
    Od niezaplacenia podatków zaczynając.

    > Jaka była argumentacja?

    Taka sama, jak kiedy rowerzysta spowoduje wypadek.

    Jak nie umie jechać (a przecież może jeszcze nie umieć :P)
    to powinien dostosować sposób jazdy do swoich umiejętności.

    Przepisy ma obowiązek znać BY DEFAULT!
    Łamie przepisy -> jest karany.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2013-08-20 12:36:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak działają WSZYSTKIE ubezpieczenia, sorry!
    > :D

    Niekoniecznie, tylko te, które mają wysoką szkodowość. Przy bardzo
    rzadkich ryzykach życia by nie starczyło, aby coś odkupić ;)

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2013-08-20 12:37:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Ubezpieczającym jest organizator, ale [...]

    Moja culpa :), thx, oczywiście :)

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2013-08-20 12:47:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Możesz jeszcze zapodać zakres tej odpowiedzialności
    > oraz podstawę prawną tej tezy?
    > Podejrzewam zwyczajnie, że chodzi o "OC samochodu" (bez związku
    > z instruktorem).

    Szkody na pojeździe.

    > No chyba że napiszesz, iż instruktor płaci mandaty kursanta :>

    A od kiedy mandaty to odpowiedzialność cywilna? To odpowiedzialność karna!

  • 80. Data: 2013-08-20 12:52:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Kilku innych uczestników jednak przepłynęło bez szkody.
    > Konkretnie wszyscy minus jeden.

    Bo organizator zawalił kwestię komunikacji.