  • 1. Data: 2003-12-10 11:37:51
    Temat: Usługowe prowadzenie ksiąg przez spółkę z o.o.
    Od: "Dexter" <k...@w...pl>

    Witam,

    w rozporządzeniu MF w sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych z 18 lipca 2002 jest napisane:
    "działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą
    wykonywać: (...) #2 pkt3: osoby prawne ... jeżeli powierzają wykonywanie
    czynności związanych z tą działalnością pracownikom uprawnionym do
    usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych"

    czyli jest spółka z o.o. zatrudnia pracownika z uprawnieniami (nie
    udziałowca) i jest moim zdaniem ok.

    Tymczasem dowiedziałem się niedawno że sąd w Krakowie nie chce wpisać do
    KRSu takiej spółki, jeśli osoba z uprawnieniami nie jest równocześnie
    udziałowcem spółki z o.o.

    Pytanie:
    1. Czy może ja coś przegapiłem i sąd ma racje?
    2. Czy może są to tylko plotki wyssane z palca (brudnego :) )?
    3. Miał ktoś może taki przypadek, proszę o komentarz?
    (sprawa dotyczy dopisania do KRSu nowego przedmiotu działalności)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-10 11:43:34
    Temat: Re: Usługowe prowadzenie ksiąg przez spółkę z o.o.
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-10 12:37, Dexter wrote:
    [....]
> [...]
    > 3. Miał ktoś może taki przypadek, proszę o komentarz?
    > (sprawa dotyczy dopisania do KRSu nowego przedmiotu działalności)

    A na co sie powołali?
    Nie ma obowiązku, by udziałowiec, w szczególności którykolwiek był w
    zarządzie - czyli normalna jest sytuacja, gdy nie prowadzi spraw spółki.
    Równiez jestem ciekaw opinii.

    Pzdr: Catbert