  • 1. Data: 2003-12-10 11:12:14
    Temat: Wzor oswiadczenia do US
    Od: "MaK" <m...@k...neurosoft.net>

    Witam,

    poszukuje wzoru oswiadczenia do Urzedu Skarbowego, w ktorym deklaruje, ze
    wykorzystam srodki otrzymane za sprzedaz mieszkania na zakup innego (moze
    na inne cele budowlane - nie wiem jak reguluja to przepisy) w ciagu 2 (?)
    lat od daty sprzedazy.
    Wszystko to w celu unikniecia 10 - cio procentowego podatku, ktory
    obowiazuje przy sprzedazy mieszkania wczesniej niz 5 lat po jego zakupie.

    Z gory dziekuje za pomoc,
    MaK

  • 2. Data: 2003-12-10 12:21:18
    Temat: Re: Wzor oswiadczenia do US
    Od: "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Wszystko to w celu unikniecia 10 - cio procentowego podatku, ktory
    > obowiazuje przy sprzedazy mieszkania wczesniej niz 5 lat po jego zakupie.

    Ośwaidczenie można napisać na kartce A-4 ale...
    "
    zgodnie z pismem Ministra Finansów z 10 stycznia 2002r. Nr
    PB2/MK-033-02-4/02
    warunkiem podstawowym uzyskania zwolnienia jest faktyczne wydanie pieniędzy
    ze sprzedaży nieruchomości w terminie 2 lat licząc od dnia sprzedaży na
    ściśle określone cele mieszkaniowe.

    Niezłożenie przez podatnika oświadczenia - o którym wspominałam powyżej -
    wywołuje podobny skutek, co złożenie takiego oświadczenia. Skuteczne
    określenie tego podatku przez urząd skarbowy możliwe jest dopiero po upływie
    2 lat liczonych od dnia sprzedaży nieruchomości lub prawa majątkowego.
    "
    cytat z http://www.hetman.com.pl/wiedza/podatki42.php
    Pozdrowienia
    Cziwor