  • 1. Data: 2003-12-10 11:30:36
    Temat: konfiguracja komputera własnością intelektualną??
    Od: "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he>

    Witam,

    właśnie znajomy zapytał co zrobić w takiej sprawie: w urzędzie miasta gdzie
    pracuje jakieś pół roku temu ktoś skonfigurował im komputer pod linuxem na
    potrzeby korzystania z internetu (ip, maska, poczta i te sprawy), i w tej
    chwili chce skierować sprawę do sądu w związku z naruszeniem praw do jego
    "własności intelekutalnej" jak to określił :))) Co z takim gościem zrobić?
    Zlekceważyć go totalnie, czy może zapłacić za opinię biegłemu z informatyki
    za kwitek że konfiguracja komputera nie jest własnością intelekutlaną?
    Chociaż tego lepiej byłoby uniknąć, ponieważ koszty dadzą im trochę po
    kieszeni...

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Domin

  • 2. Data: 2003-12-10 21:55:05
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Od razu zaznaczam ze nie jestem prawnikiem :-)
    Ale jak to przeczytalem to naszla mnie jedna mysl: buahahahaha
    To w sumie moj dziadek moze go pozwac za to ze chodzi bo to jest jego
    "wlasnosc intelektualna" i on bezpodstawnie korzysta z niej.

    Pozdrawiam

    Marcin

    P.S. A czy ktos wpadl na pomysl opatentowania alfabetu ? Moznaby troche
    zarobic na tym :P ROTFL :D

  • 3. Data: 2003-12-11 08:35:05
    Od: "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he>

    > Od razu zaznaczam ze nie jestem prawnikiem :-)
    > Ale jak to przeczytalem to naszla mnie jedna mysl: buahahahaha

    Witam,
    jak widać po moim pytaniu jestem podobnego zdania ;-) ale mimo wszystko gość
    z tego co mi wiadomo już cośtam działa w sądzie! ja powiedziałem że totalnie
    bym go zlekceważył, ale w UM jak to w urzędzie, panika na całego ;-)

    Pozdrawiam
    Domin

  • 4. Data: 2003-12-11 08:35:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > To w sumie moj dziadek moze go pozwac za to ze chodzi bo to jest jego
    > "wlasnosc intelektualna" i on bezpodstawnie korzysta z niej.

    Nieprawda. Pierwszy był Adam;)
    Twój dziadek chodził bez licencji, nielegalnie.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-12-11 08:53:53
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Nieprawda. Opracowal chodzenie na nowo. Adamowa mysl (oraz jego
    spadkobiercom) ulegla przedawnieniu (70 lat ?)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 6. Data: 2003-12-11 09:01:21
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > właśnie znajomy zapytał co zrobić w takiej sprawie: w urzędzie miasta
    gdzie
    > pracuje jakieś pół roku temu ktoś skonfigurował im komputer pod linuxem

    I zrobił to ze free czy za zł? Na umowę czy bez?
    Z dobrym prawnikiem ten człowiek wygra w sądzie, o ile:
    a. nie ma umowy z zapisem o przeniesieniu praw autorskich (praw do dzieła)
    na urząd albo
    b. człowiek wykonał tą konfigurację w ramach umowy o pracę z urzędem.

    S.

  • 7. Data: 2003-12-11 09:02:53
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]

    Z dobrym prawnikiem ten człowiek wygra w sądzie, o ile:
    a. nie ma umowy z zapisem o przeniesieniu praw autorskich (praw do dzieła)
    b. człowiek nie wykonał tej konfiguracji w ramach umowy o pracę z urzędem.

    S.

  • 8. Data: 2003-12-11 09:04:02
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Ale w sumie dobra mysl. Jutro wytocze proces sasiadowi za naruszenie praw
    intelektualnych. No w koncu kiedys poustawialem mu programy w telewizorze :P
    Jak wygram sprawe to zapraszam wszystkich grupowiczow na wieeeeeeeeeeelka
    bibe :D

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 9. Data: 2003-12-11 09:14:01
    Od: "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he>

> [...]
    > na urząd albo
    > b. człowiek nie wykonał tej konfiguracji w ramach umowy o pracę z urzędem.

    Zrobił to za free, bez umowy. Z tego co opisał znajomy przez telefon wygląda
    to na zwykłą konfigurację, ale być może było to coś więcej, od człowieka
    który niedawno uczył się "sterować myszką" ;-) udało mi się takie informacje
    uzyskać.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 10. Data: 2003-12-11 09:16:33
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Wydaje mi sie ze bez sensu (w tej konkretnej sprawie) jest to co piszesz. To
    w takim razie, jezeli zlecasz jakiejs firmie za pieniadze (pozniej
    wystawiaja fakture) instalacje systemu operacyjnego na swoim kompie, to
    pozniej juz nikt nie ma prawa zrobic tego powtornie (zainstalowac jeszcze
    raz) ? Przeciez tu nie jest potrzebny dobry prawnik ale psychiatra dla tego
    goscia co sie domaga jakichs zadoscuczynien.

    Pozdrawiam

    Marcin