  • 1. Data: 2012-01-10 16:58:14
    Temat: Urlop Plan...
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    jak wyglada obecnie sprawa z urlopem
    czy pracodawca moze mi nzkazyc bym wybral 2 ciagle tygodnie
    czy musze go zaplanowac juz w styczniu czo mam jakis czas okreslony
    na ustalenie tego urlopu? czy wogole plan urlopu jest wymgany przez ustawe?

    co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?
    czy moge mnie na sile na niego wyslac i narzucic mi dni urlopu ?

  • 2. Data: 2012-01-10 17:10:49
    Temat: Re: Urlop Plan...
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-10, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:

    > jak wyglada obecnie sprawa z urlopem
    > czy pracodawca moze mi nzkazyc bym wybral 2 ciagle tygodnie

    Bo ma zapewnić raz w roku 14 dni ciągłego odpoczynku.

    http://www.prawopracy.org/content/view/115/16/

    > czy moge mnie na sile na niego wyslac i narzucic mi dni urlopu ?

    Nie mogą. Ale z drugiej strony czemu chcesz by pracodawca płacił karę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-10 23:10:26
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Bo ma zapewnić raz w roku 14 dni ciągłego odpoczynku.

    dobrze a jak ja nie chce tyle
    i chce wybierac sobie dlugie weekendy bo jezdze po Polsce w Pt-Pon ?

    > http://www.prawopracy.org/content/view/115/16/

    > Nie mogą. Ale z drugiej strony czemu chcesz by pracodawca płacił karę?

    nie cchce by placil
    ale chce isc na urlop wg wlasnego planu ktorego nie znam
    bo zalezy on od imprez rekonstrukcji letnich jak i calorocznych

  • 4. Data: 2012-01-10 23:30:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-10, Kris_Poland <n...@w...pl> wrote:

    [...]

    > dobrze a jak ja nie chce tyle
    > i chce wybierac sobie dlugie weekendy bo jezdze po Polsce w Pt-Pon ?

    To zmień umowę o pracę na coś innego.

    > nie cchce by placil
    > ale chce isc na urlop wg wlasnego planu ktorego nie znam
    > bo zalezy on od imprez rekonstrukcji letnich jak i calorocznych

    No to ryzykujesz tym że Ci pracodawca powie w danym momencie
    "nie da się".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-10 23:47:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 10 Jan 2012 17:58:14 +0100, Kris_Poland wrote:

> [...]
    > czy musze go zaplanowac juz w styczniu czo mam jakis czas okreslony
    > na ustalenie tego urlopu? czy wogole plan urlopu jest wymgany przez ustawe?

    Poza pewnymi warunkami tak - art. 163 KP.
    Zasadniczo urlop wyznacza pracodawca - takiego naprawdę własnego to masz 4
    dni tzw. "na żądanie".

    Tak domyślnie to urlop może byc wyznaczony raz do roku, cały pod rząd.
    Dopiero na wniosek pracownika może być podzielone na mniejsze części, ale
    conajmniej jedna musi mieć 14 dni (art. 162).

    Nie ma możliwości zrobienia tego inaczej, bo zgodnie z art. 152 tego prawa
    nie można się zrzec.

    > co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?

    Składasz wniosek o urlop w innym terminie.

    > czy moge mnie na sile na niego wyslac i narzucic mi dni urlopu ?

    Mogą.

  • 6. Data: 2012-01-11 08:36:54
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?
    > czy moge mnie na sile na niego wyslac i narzucic mi dni urlopu ?

    to pracodawca wysyła Cię na urlop. On ma obowiązek żeby przynajmniej 14 dni
    urlopu udzielił Ci ciągiem. Ty masz swobodę w wyborze 4 dni urlopu na
    żądanie.

    plan urlopów jest wymagany (w firmach które zatrudniają powyzej iluś tam
    osób)

    > co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?

    nic. po prostu pracodawca wyśle Cie na urlop i nie wpuści do zakladu pracy,
    ale nie może zmusić Cię do wyjazdu na wypoczynek np do ciepłych krajów.

  • 7. Data: 2012-01-12 22:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2012, Kris_Poland wrote:

    > dobrze a jak ja nie chce tyle

    Wysoki Sejm wie lepiej, że tak jest lepiej i za zrobienie
    inaczej jest mandat :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-01-13 09:45:16
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > Bo ma zapewnić raz w roku 14 dni ciągłego odpoczynku.

    Na wniosek pracownika. Czyli innymi słowy raczej nie może odmówić, jeśli
    pracownik taki właśnie urlop chce wziąć. Nie jestem jednak pewna, czy
    działa to w tę stronę, o której piszesz, czyli, że pracodawca jest
    bezwarunkowo zobowiązany do udzielenia takiego urlopu, niezależnie od
    ochoty pracownika. Z taką przynajmniej spotkałam się interpretacją.

    N.

  • 9. Data: 2012-01-13 11:27:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-13, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    > Na wniosek pracownika.

    Nie. Ma zapewnić. Jak nie zapewni, to dostanie mandat.

> [...]
    > bezwarunkowo zobowiązany do udzielenia takiego urlopu, niezależnie od
    > ochoty pracownika. Z taką przynajmniej spotkałam się interpretacją.

    Kodeks Pracy:
    http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/k0000007.pdf

    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej
    niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2012-01-13 12:05:39
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > Nie. Ma zapewnić. Jak nie zapewni, to dostanie mandat.

    Gdzie jest konkretnie napisane, że jeśli nie zapewni (mimo zgody
    pracownika), to dostanie mandat? I w jakiej wysokości.

> [...]

    > jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej

    Można polemizować, jakie w tym przypadku znaczenie ma słowo "powinna".
    Wg SJP może ono znaczyć zarówno "konieczność" jak i "wskazanie", które
    to znaczenia nijak nie są jednoznaczne. Gdyby napisali konkretnie "musi
    trwać" lub "pracodawca obowiązany jest udzielić przynajmniej 14-dniowego
    urlopu", to sprawa byłaby jasna :)
    "Powinieneś to wyrzucić" nie oznacza "Musisz to wyrzucić" czy "Jesteś
    obowiązany to wyrzucić".

    A tutaj nawet nie ma słowa o pracodawcy, tylko o podziale urlopu
    przez_pracownika_. I to on decyduje, na jakie części dzieli urlop, przy
    czym wskazaniem jest (niekoniecznie obowiązkiem), by przynajmniej jedna
    część trwała nie mniej niż 14 dni. Stąd moje wcześniejsze pytanie - z
    jakiej racji pracodawca miałby otrzymać mandat z powodu takiej, a nie
    innej decyzji pracownika?
    W związku z tym, co wyżej, niektóre interpretacje tego przepisu są
    takie, jak wcześniej pisałam (nie wymyśliłam tego - byłam kiedyś na
    jakimś szkoleniu HR i między innymi na ten temat była dyskusja).

    N.