  • 1. Data: 2012-01-10 20:22:09
    Temat: więcej niż jedna hipoteka - egzekucja tej dalszej
    Od: Bartek <b...@g...com>

    Hej,

    Taki mam ciekawy problem, może ktoś będzie wiedział jak z niego wyjść. Wszystkie
    "gdzieś dzwoni" mile widziane.

    Otóż, w sytuacji gdy nieruchomość jest obciążona więcej niż jedną hipoteką, i zostaje
    wszczęta egzekucja z nieruchomości na zaspokojenie wierzytelności zabezpieczonej
    hipoteką, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje z hipoteką która ma
    pierwszeństwo?

    Z góry dzięki,

    Bartek.

  • 2. Data: 2012-01-10 20:27:08
    Od: "falset" <M...@w...pl>

    >zabezpieczonej hipoteką, która ma dalsze pierwszeństwo, co się dzieje z
    >hipoteką która ma pierwszeństwo?

    1. Państwo, US, ZUS
    2. BANK
    3. Kto pirwszy tyn lepszy

    FL

  • 3. Data: 2012-01-10 20:46:46
    Od: Bartek <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2012, 21:27:08 UTC+1 użytkownik falset napisał:

    > 1. Pai? 1/2 stwo, US, ZUS
    > 2. BANK
    > 3. Kto pirwszy tyn lepszy

    Nie zrozumiałem odpowiedzi albo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Z tej pierwszej
    hipoteki wierzytelność nie jest wymagana.

    B.

  • 4. Data: 2012-01-12 02:42:26
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-01-10 21:27, falset pisze:
    > 1. Państwo, US, ZUS
    > 2. BANK
    > 3. Kto pirwszy tyn lepszy

    Masz coś na poparcie tych bzdur, zwłaszcza pkt 1 ?

  • 5. Data: 2012-01-12 02:44:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-01-10 21:46, Bartek pisze:
    > Nie zrozumiałem odpowiedzi albo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Z tej pierwszej
    hipoteki wierzytelność nie jest wymagana.

    Nie wnikam kto i jakie ma hipoteki - zaspokojenie podług
    kolejności hipotek.

    Przykład:

    Hipoteka umowna zwykła 1 o "wartości 200 000".
    Hipoteka umowna zwykła 2 o "wartości 50 000".

    Wartość nieruchomości: "100 000"

    Zaspokojony będzie tylko i wyłącznie organ prowadzący egzekucję
    (koszty) i wierzyciel z hipoteki 1.

    Zasadniczo ...

  • 6. Data: 2012-01-12 06:26:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Masz coś na poparcie tych bzdur, zwłaszcza pkt 1 ?

    Kiedyś - całkiem niedawno tak było. Był przepis w ordynacji podatkowej.

    Teraz jest tylko art. 1025 kpc

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2012-01-12 06:28:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-10 21:46, Bartek pisze:

    > Nie zrozumiałem odpowiedzi albo nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Z tej pierwszej
    hipoteki wierzytelność nie jest wymagana.

    Art. 1036 §2 kpc

  • 8. Data: 2012-01-12 19:17:49
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-01-12 07:26, Johnson pisze:

> [...]
    >>> 2. BANK
    > Kiedyś - całkiem niedawno tak było. Był przepis w ordynacji
    > podatkowej.
    > Teraz jest tylko art. 1025 kpc

    Ja piję do P 24/06 TK (jeśli pamięć mnie nie myli) ... Nie wiem
    skąd "uprzywilejowanie państwa" siedzi jeszcze ludziom w głowach.

  • 9. Data: 2012-01-12 22:55:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2012, falset wrote:

> [...]
    [...]
    > 3. Kto pirwszy tyn lepszy

    Ty tak na poważnie sądzisz, że zakładanie hipoteki na nieruchomości
    która już ma hipotekę jest równie "skuteczne" co ta pierwsza?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-01-13 05:46:42
    Od: "seba" <s...@o...pl>

    >skąd "uprzywilejowanie państwa" siedzi jeszcze ludziom w głowach.

    czy ty wogole znasz prawo o windykacji hipotecznej?