    From: "PH" <P...@p...news>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop Plan...
    Date: Wed, 11 Jan 2012 09:36:54 +0100

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jehqpd$qua$1@mx1.internetia.pl...
    > jak wyglada obecnie sprawa z urlopem
    > czy pracodawca moze mi nzkazyc bym wybral 2 ciagle tygodnie
    > czy musze go zaplanowac juz w styczniu czo mam jakis czas okreslony
    > na ustalenie tego urlopu? czy wogole plan urlopu jest wymgany przez
    > ustawe?
    >
    > co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?
    > czy moge mnie na sile na niego wyslac i narzucic mi dni urlopu ?

    to pracodawca wysyła Cię na urlop. On ma obowiązek żeby przynajmniej 14 dni
    urlopu udzielił Ci ciągiem. Ty masz swobodę w wyborze 4 dni urlopu na
    żądanie.

    plan urlopów jest wymagany (w firmach które zatrudniają powyzej iluś tam
    osób)

    > co w wypadku gdy mi zapisza urlop kiedy go nie bede chcial wziasc?

    nic. po prostu pracodawca wyśle Cie na urlop i nie wpuści do zakladu pracy,
    ale nie może zmusić Cię do wyjazdu na wypoczynek np do ciepłych krajów.