  • 1. Data: 2012-01-10 13:58:31
    Temat: Re: zajęte wynagrodzenie
    Od: "TomaszD" <t...@o...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > W ten deseń nie ma co podskakiwać komornikowi, bo nie dość
    > że oprze się na "twardych kwitach" (a w myśl KC zaliczki
    > "na wydatki" nie wolno używać we własnym celu), to jeszcze
    > jak akurat wie jak wygląda to podatkowo, da znać USowi
    > że warto sprawdzić pozorność zaliczek.

    No widzisz, a w tej sprawie komornik stwierdził, że skoro zaliczkę JUŻ
    wypłacono, to on nie będzie "ścigał" zleceniodawcy, tylko już samego
    zleceniobiorcę, bo de facto ten ostatni OTRZYMAŁ pieniądze, niezależnie czy
    one się nazywają zaliczką czy wynagrodzeniem.

    > No jak to była zaliczka na zakup np. rekultywatora, to oczywiście nie,
    > ale US się spyta gdzie rekultywator

    A co US obchodzi gdzie rekultywator?
    Nie było odpowiednich rekultywatorów, pracownik żadnego nie kupił i zwrócił
    zaliczkę.

    > (chodzi oczywiście nie konkretnie o rekultywator, lecz prawdopodobne
    > wydatki w kwocie takiej jak wynagrodzenie).

    US działa na zasadzie ustalania prawdopodobieństwa czy jednak operując
    faktami?

    > Zaliczka *na wydatki* moze być przeznaczona wyłącznie *na wydatki*!
    > I tak, czytałem opisy że USy znajdując coś takiego usiłowały podejść
    > jakoś do jeża. A to pożyczka, a to rozporządzenie depozytem wbrew
    > uprawnieniu. Jakiś podatek zawsze się znajdzie :[

    Że pożyczka to się zgadzam i tutaj faktycznie powinno się taki podatek
    uiścić, ale pierwszy raz słyszę o traktowaniu zaliczek jako przychody
    pracownika czy zleceniobiorcy i konieczności odprowadzania podatku z tego
    tytułu.

    Tomek