  • 1. Data: 2012-01-10 13:56:46
    Temat: Podawanie personaliów przy zakupie biletu parkingowego
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dziś w Oświęcimiu kupowałem bilet na parking (2 zł/godz) w kasie UM.
    Aby dostać te bilety musiałem podać imię i nazwisko, a kasjerka
    zanotowała w komputerze numery kupionych biletów.
    Mam pytanie, czy to jest zgodne z prawem?
    Po czorta im moje personalia? Nudzą się tylko w urzędzie, czy jest jakiś
    głębszy cel, którego nie ogarniam moim rozumkiem?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-01-10 16:54:09
    Od: "Piotr" <a...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po czorta im moje personalia? Nudzą się tylko w urzędzie, czy jest jakiś
    > głębszy cel, którego nie ogarniam moim rozumkiem?
    Jeśli podałeś dane to znaczy, że się zgodziłeś. Często podaje się dane w
    celu wypisania rachunku. W przeciwnym razie Pani w kasie powinna podać
    podstawę prawnę takiego postępowania. (Art 23 ustawy o ochronie danych
    osobowych). Na pewno nie może się tłumaczyć że "jes to niezbędne do
    realizacji prawnie usprawiedliwonych celów (...)" lub niezbędne dla
    "wykonania zadań określonych prawem realizowanych dla dobra publicznego" lub
    :"jest to konieczne dla realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotycza,
    jest jej stroną (...)."
    Ty masz prawo zwrócić się z pytaniem jak dane osobwe są przetwarzane w
    kasie. Mają obowiązek udzelić informacji. (Art.24). Ty masz prawo żądać
    usnięcia danych jeśli nie ma podstawy prawnej na ich przetwarzanie.
    Jeśli nie będą chcieli dać informacji lub usunąć danych postarsz
    Art.54.(kara grzywny lub więzienie).
    Piotr

  • 3. Data: 2012-01-10 17:52:49
    Temat: Re: Podawanie personali?w przy zakupie biletu parkingowego
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-10 17:54, Piotr pisze:

    > Je?li poda?e? dane to znaczy, ?e si? zgodzi?e?.
    No podałem własne, ale równie dobrze mogłem podać "Grzegorz
    Brzęczyszczykiewicz".
    Nadal nie wiem, czy UM ma prawo do takiej praktyki, czy nie ma.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-01-11 15:58:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-10 18:52:49 +0100, Jacek <n...@g...com> said:

    > Nadal nie wiem, czy UM ma prawo do takiej praktyki

    Przeoczyłeś najwyraźniej:

    --
    Bydlę