  • 31. Data: 2015-05-02 07:26:27
    Temat: Re: Uprawomocnienie z niejawnego bez doreczenia??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Skoro strona zmarła? Moim zdaniem sad się przychyli.

    > No właśnie.

    Jest jeszcze jedna sprawa - wraz z Twoim wnioskiem o przywrócenie
    terminu trzeba złożyć samo spóźnione pismo. A może to być trudne, skoro
    stronie nie doręczono postanowienia i nawet nie zna jego uzasadnienia.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-05-02 08:26:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Wiedział, bo było to podniesione w sprzeciwie przez drugiego wspólnika i sąd
    składał zapytanie do USC.

    -----

  • 33. Data: 2015-05-02 08:30:48
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Jak to rozumiesz, jaki miał skutek, "skutek dodatni" czy "skutek ujemny"?

    -----

  • 34. Data: 2015-05-02 09:47:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-05-15 o 08:26, n...@d...spamerow pisze:

    W takim razie komuś się pomerdało, i w aktach "uśmiercił" drugiego
    pozwanego.Tak, czy siak moja odpowiedź pozostaje aktualna.

  • 35. Data: 2015-05-02 09:50:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W dniu 02-05-15 o 08:26, n...@d...spamerow pisze:
    >
    > W takim razie komuś się pomerdało, i w aktach "uśmiercił" drugiego
    > pozwanego.Tak, czy siak moja odpowiedź pozostaje aktualna.

    I nadal błędna. Skoro zostało ustalone, że sąd nie wysłał postanowienia
    do jednej ze stron, a powinien to zrobić, to oczywistym jest, że termin
    na przysługujący jej środek odwoławczy jeszcze nie upłynął.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2015-05-02 10:07:53
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Tyle, że jak sam pisałeś "polski sąd może wszystko" i tego się obawia
    żyjący.

    -----

  • 37. Data: 2015-05-02 10:15:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-02 o 10:07, n...@d...spamerow pisze:
    > Tyle, że jak sam pisałeś "polski sąd może wszystko" i tego się obawia
    > żyjący.

    I dlatego tym bardziej nie można rezygnować z PRAWIDŁOWEJ drogi odwoławczej.

    "Z ostrożności procesowej" można oczywiście równocześnie składać wniosek
    o przywrócenie terminu, ale nigdy to nieprawidłowe zachowanie nie
    powinno być jedynym, z powodów które właśnie podałeś.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-05-02 10:16:23
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Nie bardzo się opłaca płatna porada, bo przedmiotowe postanowienie dotyczy w
    sumie kilkuset złotych i to jest ta dobra wiadomość (a nie paruset tysięcy,
    po którym nie miałbyś za co kopać się z koniem).
    A z prawnikami wiadomo - pójdziesz do trzech, to każdy poradzi co innego
    (jak nie przymierzając z sądami ;))

    Na dziś pozostaje zadane przeze mnie wczesniej pytanie:
    Czy już po złozeniu przez stronę powodową wniosku o nadanei klauzuli
    wykonalności, ale jeszcze przed podjęciem przez sąd postanowienia w tej
    kwestii (czy teraz sądy podejmują postanowienia dla nadania klauzuli?? było
    coś mieszane w tej materii i na upartego moga przywalić pieczęć bez
    postanowienia) można już złożyć powództwo przeciwegzekucyjne, czy raczej
    będzie ono przedwczesne?

    -----

  • 39. Data: 2015-05-02 10:17:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-02 o 10:16, n...@d...spamerow pisze:
> [...]
    > coś mieszane w tej materii i na upartego moga przywalić pieczęć bez
    > postanowienia) można już złożyć powództwo przeciwegzekucyjne, czy raczej

    To jeszcze klauzula nie została nadana? No to normalnie składasz środek
    odwoławczy od postanowienia, które się wam nie podoba.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2015-05-02 10:29:13
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Stronie pozwanej o tym nie wiadomo, tempo nadawania sądy mają różne.
    Ja złożyć środek odwoławczy od postanowienia, które nigdy nie zostało
    doręczone (nie zostało nawet przez sąd stronie pozwanej wysłane, odpadają te
    encyklopedyczne przypadki "doręczeń zastepczych")?

    -----