  • 1. Data: 2015-04-25 17:04:53
    Temat: strefa zamieszkania i wypadki
    Od: marek <marek@>

    Na osiedlu dzieciaki pojawiają się dosłownie znikąd na ulicy, turlają
    piłki przed samochodami, wypadają zza żywopłotu itp. Czy jeśli w takiej
    sytuacji doszłoby do wypadku to kierowcę cokolwiek chroni? Strefa
    zamieszkania - wiadomo, pierwszeństwo pieszego i "hiperostrożność", ale
    czy to pierwszeństwo pieszego ma swoje granice czy też "z definicji"
    kierowca jest zawsze winny w przypadku incydentu z udziałem pieszego w
    takiej strefie?

    Marek

  • 2. Data: 2015-04-25 18:14:08
    Temat: Re: strefa zamieszkania i wypadki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.04.2015 o 17:04, marek pisze:
> [...]
    > czy to pierwszeństwo pieszego ma swoje granice czy też "z definicji"
    > kierowca jest zawsze winny w przypadku incydentu z udziałem pieszego w

    Teoretycznie kryterium jest proste: czy zdarzenia można by uniknąć gdyby
    kierujący zachował należytą ostrożność.

    Pamiętaj też, że w strefie zamieszkania obowiązuje ograniczenie do
    20km/h, które może być jeszcze dodatkowo zaostrzone znakiem ograniczenia
    prędkości.

    Przy tych prędkościach jeśli trafisz dzieciaka środkiem samochodu to
    twoja wina będzie dość oczywista. Jeśli dzieciak trafi w bok twojego
    samochodu - oczywiście będziesz niewinny.

    Jeśli masz obawy recepta jest prosta - zwolnij.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2015-04-25 21:29:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-25 o 18:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli dzieciak trafi w bok twojego
    > samochodu - oczywiście będziesz niewinny.

    Nawet jak mnie zarzuci na zakręcie? :-)

  • 4. Data: 2015-04-26 11:22:47
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nawet jak mnie zarzuci na zakręcie? :-)

    Przy 20 km/h to nawet stare Mini nie zarzuca na zakręcie :)

  • 5. Data: 2015-04-26 12:44:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

  • 6. Data: 2015-04-26 17:49:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2015 o 12:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Przy 20km/h?

    No właśnie chodzi o to, że przy więcej. Wyzłośliwił się nad zdaniem:

    ,,Jeśli dzieciak trafi w bok twojego samochodu - oczywiście będziesz
    niewinny.''

    Czyli jak będzie leciał 200 i skosi go bokiem, to winny dzieciak ;)

  • 7. Data: 2015-04-26 18:17:13
    Od: <2...@1...181713.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

> [...]

    > niewinny.''

    > Czyli jak będzie leciał 200 i skosi go bokiem, to winny dzieciak ;)

    Nieważne kto ile będzie leciał, tylko kto kogo trafi -- jak zwykle udało ci
    się zmienić podmiot... Dzieciak trafi vs samochód trafi

    Za lecenie 200 jest osobna kara...

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2015-04-26 18:29:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2015 o 18:17, (Tom N) pisze:
    > jak zwykle udało ci

    Ja tylko wyjaśniam o co chodziło.

  • 9. Data: 2015-04-26 18:31:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2015 o 18:17, (Tom N) pisze:
    > Dzieciak trafi vs samochód trafi

    A co do podmiotu, to akurat chyba zdanie ,,Leciałem takim driftem, że
    przywaliłem dzieciakowi tak, że trafił mi prosto w boczne drzwi'' jest
    chyba ok językowo.

  • 10. Data: 2015-04-26 18:36:22
    Od: <6...@7...183622.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

    > A co do podmiotu, to akurat chyba zdanie ,,Leciałem takim driftem, że
    > przywaliłem dzieciakowi tak, że trafił mi prosto w boczne drzwi'' jest
    > chyba ok językowo.

    To zdanie to z lewej, czy prawej nogawki wyciągnąłeś?

    Mowa była o dzieciaku trafiającym w bok samochodu, a nie o przywaleniu
    dzieciakowi.

    --
    'Tom N'