  • 1. Data: 2015-04-27 11:59:55
    Temat: Zakup auta od żony - procedury i co dalej?
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    Żona ma zarejestrowane na siebie auto. Stare ale chcę je zostawić w
    rodzinie.
    Jak to zrobić najszybciej i najtaniej?
    Umowa kupna sprzedaży, darowizna? Jakie koszty i procedury (podatki?)
    Potem wizyta w urzędzie aby zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym?
    Rejestracja zostaje bo to ten same powiat (?) Jakie to koszty?
    Potem rezygnacja z ubezpieczenia oc żony (zwrot wpłaconej składki minus ileś
    tam dni na ile zostało) i potem ja kupuje OC (u tego samego
    ubezpieczyciela)?

  • 2. Data: 2015-04-27 13:10:11
    Temat: Re: Zakup auta od żony - procedury i co dalej?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-27 o 11:59, Velman pisze:
> [...]
    > Potem rezygnacja z ubezpieczenia oc żony (zwrot wpłaconej składki minus
    > ileś tam dni na ile zostało) i potem ja kupuje OC (u tego samego
    Ale po co tak kombinować. Idziecie do Wydz. Komunikacji i dopisujecie
    dane współwłaściciela i gotowe. No chyba, że są tu jakieś inne względy,
    których nie znam.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-04-27 16:46:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Potem rezygnacja z ubezpieczenia oc żony (zwrot wpłaconej składki minus ileś
    > tam dni na ile zostało) i potem ja kupuje OC (u tego samego
    Macie rozdzielność majątkową? Jeśli nie, to chcesz, czy nie, ale ten
    samochód prawdopodobnie w sporej części należy do Ciebie :-)

    Maciek

  • 4. Data: 2015-04-27 17:36:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Velman wrote:
    > Żona ma zarejestrowane na siebie auto.

    Jak nie macie rozdzielnosci majątkowej, ani samochod nie byl przez nią
    kupiony z jej majątku odrębnego to niezaleznie od tego co jest wpisane w
    dowdzie ten samochod jest wasz wspolny.
    Wystarczy dopisać siebie w dowodzie rejestracyjnym.

    Stare ale chcę je zostawić w
    > rodzinie.
    > Jak to zrobić najszybciej i najtaniej?

    jak wyzej,

    > Umowa kupna sprzedaży, darowizna? Jakie koszty i procedury (podatki?)
    > Potem wizyta w urzędzie aby zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym?
    > Rejestracja zostaje bo to ten same powiat (?) Jakie to koszty?

    #N/A
    nie ma temat, z racji tego, ze samochod jest twoj.

    > Potem rezygnacja z ubezpieczenia oc żony (zwrot wpłaconej składki minus
    > ileś tam dni na ile zostało) i potem ja kupuje OC (u tego samego
    > ubezpieczyciela)?

    A to juz jak tam chcecie. ubezpieczyciel powinien wiedziec.

  • 5. Data: 2015-04-27 20:30:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2015 o 17:36, witek pisze:
    > nie ma temat, z racji tego, ze samochod jest twoj.

    No ale w połowie. Więc chyba ona swoją połowę może mu darować i wtedy
    będzie cały w jego odrębnym majątku, tak?

  • 6. Data: 2015-04-27 20:51:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale w połowie. Więc chyba ona swoją połowę może mu darować

    przód czy tył? :)

    > i wtedy będzie cały w jego odrębnym majątku, tak?

    Nie.
    Nie da się formalnie/oficjalnie zrobić darowizny w małżeństwie jeśli nie
    dotyczy to ich majątków odrępbnych.
    Dalej połowa będzie jej, co by nie wymyślili.

    to o czm myślisz oficjalnie nazywa się rozszerzeniem lub ograniczeniem
    ustawowej wspólnoty majątkowej i załatwia się u notariusza.
    Nie mylić z intercyzą czy też umową o rozdzielności majątkowej.
    Intercyzę zawiera się przed ślubem, umowę o rozdzielności majątkowej, bo
    ślubie i dotyczy całości istniejącego jak i przyszłego majątku.
    rozszeczenie czy ograniczenie ustawowej wspólnoty majątkowej dotyczy
    konkretnej rzeczy (lub też całości majątku odrębnego jednej strony).

    Tak wiem, czasami rzeczywistość nie przystaje do teorii i panie w
    urzedach takie cuda przepuszczają i czasami zeby dopisac małżonka do
    dowodu jest łatwiej pokazać pani papierek pod nazwą umowa darowizny 10%
    własności samochodu niż przez pół dnia tłumaczyć co ma zrobić z tym
    papierkiem od natariusza, o ktorym nigdy na jednodniowym szkoleniu
    przed przyjęciem do pracy nie słyszała.

  • 7. Data: 2015-04-28 10:06:08
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    Mamy rozdzielność majątkową.
    Auto jest importowane. Import był robiony przez żonę przed tym jak wyszła za
    mnie.
    Czyli jak:
    1. umowa kupna sprzedaży np. na 300 złotych (auto ma 15 lat)
    2. urząd komunikacji i zmiana właściciela
    3. rezygnacja z ubezpieczenia OC przez żonę
    4. ubezpieczyciel zwraca jej niewykorzystany cash
    5. ja wykupuję ubezpieczenie OC
    6. koniec operacji
    Taka ma być ścieżka?

  • 8. Data: 2015-04-28 10:24:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-04-15 o 10:06, Velman pisze:

> [...]
    > 2. urząd komunikacji i zmiana właściciela
    > 3. rezygnacja z ubezpieczenia OC przez żonę
    > 4. ubezpieczyciel zwraca jej niewykorzystany cash

    A co stoi na przeszkodzie, by Ci ten samochód zatem po prostu
    podarowała? Podatku od darowizny nie ma, a zawsze stoję na stanowisku,że
    najlepiej, jak papiery grają z rzeczywistością.

    Zastanawiam się jeszcze, czy w tym wypadku nie lepiej to na raty robić,
    bo nie będzie korowodu z nowymi tablicami rejestracyjnymi. Najpierw Ci
    da 50% i się dopiszesz do dowodu rejestracyjnego, a potem resztę i ona
    się wykreśli z dowodu rejestracyjnego. Ale poczekaj, może ktoś tu
    skomentuje mój pomysł.

  • 9. Data: 2015-04-28 11:18:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-28 o 10:06, Velman pisze:
    > 3. rezygnacja z ubezpieczenia OC przez żonę
    > 4. ubezpieczyciel zwraca jej niewykorzystany cash
    > 5. ja wykupuję ubezpieczenie OC
    OC przy sprzedaży przechodzi na nowego właściciela, więc jeśli w grę nie
    wchodzą jakieś niekorzystne umowy (np. żona nie ma żadnych zniżek, a Ty
    masz pełne), to raczej skłaniałbym się ku pozostawieniu OC żony do końca
    trwania polisy.

    Maciek

  • 10. Data: 2015-04-28 11:25:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Apr 2015 10:24:48 +0200
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A co stoi na przeszkodzie, by Ci ten samochód zatem po prostu
    > podarowała? Podatku od darowizny nie ma,

    Podatku od darowizny nie ma w tym wypadku, pod warunkiem zgłoszenia jej
    do US, bo jak się tego nie zrobi, a trafi się jakiś dociekliwy
    urzędnik, to i podatek może być i kara.

    --
    pozdrawiam
    szerszen