  • 41. Data: 2015-05-02 10:32:59
    Temat: Re: Uprawomocnienie z niejawnego bez doreczenia??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-02 o 10:29, n...@d...spamerow pisze:
    > Stronie pozwanej o tym nie wiadomo, tempo nadawania sądy mają różne.
    > Ja złożyć środek odwoławczy od postanowienia, które nigdy nie zostało
    > doręczone (nie zostało nawet przez sąd stronie pozwanej wysłane, odpadają te
    > encyklopedyczne przypadki "doręczeń zastepczych")?

    Pismo składa się w biurze podawczym sądu lub pocztą.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2015-05-02 10:50:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Tak na pałę to ryzyko, że sąd własnie wtedy się przyczepi do terminu.
    Skoro złożył, to się dowiedział, a skoro się dowiedział to kiedy się
    dowiedział i kiedy mógł się dowiedzieć, i niech udowodni kiedy, a my już mu
    pokażemy, że minęło siedem dni.
    Trzeba podejść systemowo, żeby była jakaś data pewna, np. zamówić pisemnie
    akta na konkretny dzień, ze śladem, i wtedy ten tydzień by biegł.
    Tak myślę.

    -----

  • 43. Data: 2015-05-02 13:54:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-05-15 o 10:29, n...@d...spamerow pisze:
> [...]
    > doręczone (nie zostało nawet przez sąd stronie pozwanej wysłane, odpadają te
    > encyklopedyczne przypadki "doręczeń zastepczych")?

    To strona niech się uda do sadu i zapozna z aktami. Będzie wiadomo o co
    chodzi i coś poradzimy. Bo tak, to będziemy pisali "na ślepo".

  • 44. Data: 2015-05-05 10:26:42
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Pytanie podobne do innego:
    Czy po wniesieniu przez stronę powodową powództwa (o zapłatę w postępowaniu
    upominawczym), ale jeszcze przed wydaniem przez sąd nakazu zapłaty, strona
    pozwana może wnosić (skutecznie) pisma w sprawie czy w jakikolwiek inny
    sposób przeciwdziałać ewentualnemu wydaniu nakazu?
    Przykładowo: wiecie o wniesionym powództwie, uważacie je za niesłuszne, a
    planujecie dłuższy wyjazd i nie chcecie wtedy mieć "w plecy" nakazu, albo
    honor wam nie pozwala mieć nakazu, czy inna przyczyna.

    -----

  • 45. Data: 2015-05-05 20:34:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-05-15 o 10:26, pisze:
> [...]
    > pozwana może wnosić (skutecznie) pisma w sprawie czy w jakikolwiek inny
    > sposób przeciwdziałać ewentualnemu wydaniu nakazu?

    Moim zdaniem technicznie to niewykonalne praktycznie. Sąd będzie to
    drugie pismo rozpatrywał niezależnie.

  • 46. Data: 2015-05-09 22:45:19
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Tak zupełnie przy okazji:
    Przy przeglądaniu dokumentów w tej sprawie otrzymanych przez stronę pozwaną
    od sądu okazało się, że sąd przysłał "odpis nakazu zapłaty" bez żadnego
    podpisu ani pieczęci na odpisie, ot sam wydruk.
    Tyle, że to chyba żaden punkt zaczepienia po skutecznym wniesieniu sprzeciwu
    od tego nakazu?

    -----

  • 47. Data: 2015-05-09 23:04:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-09 o 22:45, pisze:
> [...]
    > podpisu ani pieczęci na odpisie, ot sam wydruk.
    > Tyle, że to chyba żaden punkt zaczepienia po skutecznym wniesieniu sprzeciwu

    Odpis powinien mieć podpis sekretarza za zgodność odpisu z oryginałem,
    ale jak nie ma, to trudno. Sam w tym roku też taki "goły" nakaz w
    postępowaniu nakazowym (tytuł egzekucyjny) dostałem. Nie wnosiłem o
    zabezpieczenie, więc nie wiem czy komornik miałby jakieś obiekcje (a
    powinien ;)

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2015-08-28 17:57:08
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Skarga o przewlekłość poskutkowała i to w dwójnasób:
    * po złożeniu do SO skargi o przewlekłość postępowania ("sąd od wielu
    miesięcy pozostaje w bezczynności nie doręczając stronie pism"), nagle
    podczas pisania przez prezesa SR odpowiedzi na tę skargę SR przejrzał na
    oczy i zaczął czym prędzej prawidłowo doręczać;
    * zasądzone 2 tys. zł za przewlekłość (uzas: "SR dopiero od daty złozenia
    skargi podjął czynności";

    -----