  • 1. Data: 2015-04-22 10:26:31
    Temat: Adres korespondencyjny podatnika w US
    Od: Marek <f...@f...com>

    Po wprowadzeniu CEIDG i tzw. jednego okienka przedsiębiorca ma
    możliwość podania adresu korespondencyjnego. Dane podczas rejestracji
    lub ich zmiany są przesyłane do właściwego US przedsiębiorcy.
    Właściwość urzędu określa się na podstawie adresu podatnika, w
    przypadku pit jest to miejsce zamieszkania podatnika, w przypadku vat
    miejsce siedziby firmy (prowadzenia "stacjonarnej" działalności).
    Komplikacja się zaczyna wtedy, gdy właśnie adres siedziby jest we
    właściwości innego urzędu (vat). Chciałbym, aby wszelka
    korespondencja w sprawach pit (urząd zamieszkania) była przesyłana na
    adres siedziby (sąsiednie miasteczko) bo tak mi wygodniej. Niestety
    jest to niewykonalne i US ignoruje podany adres koresp. wysyłając
    uparcie korespondencję na adres zamieszkania. Próbowałem to wyjaśnić
    w US powołując się na ustnienie pola adres koresp. w CEIDG ale
    zasłaniają się przepisem (mogę odszukać powoływany przepis i
    zacytować ) z ustawy podatkowej, który mówi że urząd może się
    komunikować z podatnikiem poprzez jego adres zamieszkania (ten musi
    być zgodny z właściwością urzędu) albo, uwaga, z adresem zakładu
    pracy podatnika. Nie testowałem jeszcze tej drugiej opcji (obawiam
    się, że to dotyczy zatrudnionych na etacie). Czy ktoś zna jakiś
    sposób na to aby US przyjął adres koresp. spoza swojej właściwości?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-04-22 10:34:59
    Temat: Re: Adres korespondencyjny podatnika w US
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-22 10:26, Marek wrote:
> [...]
    > dotyczy zatrudnionych na etacie). Czy ktoś zna jakiś sposób na to aby US
    > przyjął adres koresp. spoza swojej właściwości?

    Jeśli chcesz rozwiązać problem a nie kopać się z koniem to zrób sobie
    przekierowanie na poczcie. W ramach tego samego rejonu doręczeń
    działa(ło) bezpłatnie.

    Przekierowanie nie działa dla pism sądowych. Ale odkąd sądy nie są
    obsługiwane przez pocztę problem automagicznie zniknął.

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-04-22 10:42:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2015 10:34:59 +0200, Piotrek
    > Jeśli chcesz rozwiązać problem a nie kopać się z koniem to zrób
    sobie
    > przekierowanie na poczcie. W ramach tego samego rejonu doręczeń
    > działa(ło) bezpłatnie.

    Z US są to przeważnie listy za potwierdzeniem odbioru, zadziała
    przekierowanie na takie?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-04-22 10:45:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-22 10:42, Marek wrote:
    > Z US są to przeważnie listy za potwierdzeniem odbioru, zadziała
    > przekierowanie na takie?

    IMHO tak. Jak kiedyś robiłem przekierowanie to nie działało tylko dla
    pism z sądu.

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-04-22 10:50:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2015 10:45:52 +0200, Piotrek
    > IMHO tak. Jak kiedyś robiłem przekierowanie to nie działało tylko
    dla
    > pism z sądu.

    Chyba kiedyś pytałem na poczcie o takie przekierowanie ale coś było
    w tym rozwiązaniu nie bardzo mi odpowiadającego, już nie pamiętam
    czemu ten pomysł poległ. A jak się opłaca tą usługę z góry czy
    doręczycielowi przy każdym przekazaniu?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-04-22 11:36:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-22 10:50, Marek wrote:
> [...]
    > tym rozwiązaniu nie bardzo mi odpowiadającego, już nie pamiętam czemu
    > ten pomysł poległ. A jak się opłaca tą usługę z góry czy doręczycielowi

    Używałem tego lata temu - może doczytaj w przepisach albo dopytaj na
    poczcie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2015-04-23 11:43:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2015 11:36:53 +0200, Piotrek
    > Używałem tego lata temu - może doczytaj w przepisach albo dopytaj
    na
    > poczcie.

    Można zapomnieć, dowiedziałem się, że poczta nie przekierowuje listów
    "urzędowych" tj. administracyjnych, z urzędów skarbowych, komorników
    itp.
    Czyli usługa "z dupy", można przekierować sobie kartkę od cioci a
    nie to co najważniejsze i do czego _powinna_ być ta usługa.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-04-23 14:12:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2015, Marek wrote:

> [...]
    > Nie testowałem jeszcze tej drugiej opcji (obawiam się, że to dotyczy
    > zatrudnionych na etacie). Czy ktoś zna jakiś sposób na to aby US przyjął

    Już chciałem Cię rozliczać za literalne brzmienie, ale pomyliłem
    oczekiwany kierunek forwardowania :)
    (a chodzi o to, że "siedziba" dotyczy firmy, znaczy przedsiębiorcy,
    czyli *Ciebie*, czyli miejsca *zamieszkania*, choć faktycznie
    to miejsce prowadzenia DG, czyli lokalizacja przedsiębiorstwa
    skutkuje właściwością US dla VAT).

    Czy ja wiem... umowa "u kogoś" o pracę na 1/1000 etatu? ;)
    (1 godzina kwartalnie :|)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-04-23 14:34:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2015 14:12:31 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:
    > Czy ja wiem... umowa "u kogoś" o pracę na 1/1000 etatu? ;)
    > (1 godzina kwartalnie :|)

    Ale ja nie chcę otrzymywać korespondencję u "kogoś" tylko w miejscu
    prowadzenia mojej działalności (właściwiej VAT).
    Art. 148 Ordynacji Podatkowej który wiąrze US "znika" sens istnienia
    asresu korespondencyjnego w ogóle:

    § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu
    pracy.

    § 2. Pisma mogą być również doręczane:
    1) w siedzibie organu podatkowego;

    2) w miejscu pracy adresata - osobie upoważnionej przez pracodawcę do
    odbioru korespondencji;

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-04-23 15:25:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2015, Marek wrote:

    > Ale ja nie chcę otrzymywać korespondencję u "kogoś" tylko w miejscu
    > prowadzenia mojej działalności (właściwiej VAT).

    No to wychodzi że "posłowie nie przewidzieli" :(

    pzdr, Gotfryd