  • 1. Data: 2004-04-26 07:55:15
    Temat: Uprawnienia do prowadzenia działalności gosp.
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Witam
    Jak to jest w tym kraju, jakie trzeba mieć wykształcenie aby prowadzić
    działalność gospodarczą, np zakład elektromechaniki pojazdowej. Trzeba mieć
    ukkończoną zawodówkę, technikum, dyplom mistrza, inżyniera? Trzeba
    zatrudniać kogoś z takim dyplomem?
    Kto to sprawdza, kto jest do tego uprawniony?

  • 2. Data: 2004-04-26 09:11:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poool wrote:
> [...]
    > działalność gospodarczą, np zakład elektromechaniki pojazdowej. Trzeba mieć
    > ukkończoną zawodówkę, technikum, dyplom mistrza, inżyniera? Trzeba

    o tak, jeszcze należącego do jakiegoś samorządu ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-04-26 09:30:21
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : Witam
[...]

    z takim wyszkatlceniem to prezydentem mozesz zostac :))

    : Kto to sprawdza, kto jest do tego uprawniony?

    mi sie wydaje ze kazdy moze, (pelnoletni oczywiscie, 18)

    ale trzeba placic :(((

  • 4. Data: 2004-04-26 10:09:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

    > o tak, jeszcze należącego do jakiegoś samorządu ;)

    Nie nabijajcie sie z czlowieka...

    Jesli ustawy szzegolne nie wymagaja koncesji
    nie trzeba zadnych szkol....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-26 20:08:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poool" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    W sumie działalności gospodarczą możesz prowadzić dowolną bez żadnego
    wykształcenia. Jest kilka wyjątków opisanych w ustawach, ale można je
    "obejść" z reguły poprzez zatrudnienie osób posiadających stosowne
    wykształcenie. Sam przecież w swojej firmie pracować nie musisz.

  • 6. Data: 2004-04-27 09:44:11
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

> [...]
    > "obejść" z reguły poprzez zatrudnienie osób posiadających stosowne
    > wykształcenie. Sam przecież w swojej firmie pracować nie musisz.

    ztcp nie można chyba otworzyć apteki (być jej właścicielem) :-\

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 7. Data: 2004-04-27 19:47:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maras" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ztcp nie można chyba otworzyć apteki (być jej właścicielem) :-\

    A takich wyjątków jeszcze kilka jest. Kancelaria adwokacka, notariusz. A
    czy apteka nie może być spółką prawa handlowego? Bo jak może, to mogę być
    właścicielem wszystkich udziałów i zatrudnić kierownika apteki z
    uprawnieniami.

  • 8. Data: 2004-04-28 07:37:37
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

> [...]
    > czy apteka nie może być spółką prawa handlowego? Bo jak może, to mogę być
    > właścicielem wszystkich udziałów i zatrudnić kierownika apteki z

    No właśnie z tego co widzę, to apteki działają jako jednoosobowa
    działalność. Widziałeś może sieć aptek ? :-)

  • 9. Data: 2004-04-28 07:41:41
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Maras wrote:

    > No właśnie z tego co widzę, to apteki działają jako jednoosobowa
    > działalność. Widziałeś może sieć aptek ? :-)

    A co to jest Cefarm?

  • 10. Data: 2004-04-28 09:14:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No właśnie z tego co widzę, to apteki działają jako jednoosobowa
    > działalność. Widziałeś może sieć aptek ? :-)

    Tak. Ale to była akurat spółka cywilna aptekarzy i nie wiem, czy nie ma to
    akurat znaczenia. Ale widziałem sieć trzech znajdujących się w trzech
    różnych miastach aptek jako jedna działalność gospodarcza. Ostatnio nawet
    widziałem firmę prowadzącą aptekę i równolegle na tym samym wpisie
    pensjonat w innym mieście.