  • 101. Data: 2009-06-02 17:52:26
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    wiadomości news:90cff6-se9.ln1@menek.one.pl...

    > Na tyle mało, że nie da się wyprzedzić bezpiecznie

    Tzn. ile? Mniej niż 2 metry? Kłamiesz.

    Pzdr
    Leszek

  • 102. Data: 2009-06-02 17:55:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > taka ulica zwyczajowo ma ze 2-3 pasy. Jechałeś środkowym czy lewym pasem
    > ?

    W opisanym przez pytającego to absolutnie nic nie zmienia, bo nawet jakby
    jechał nie prawidłowo nie stanowi to podstawy do celowego najeżdżania na
    niego.

  • 103. Data: 2009-06-02 17:57:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:h02poc$qu7$1@inews.gazeta.pl...
    > Wypadek to byl

    Nie zgodzę się. Wypadek, to jest jak przez nieostrożność do niego dojdzie.
    tu mamy do czynienia z normalny kryminalnym czynem - działaniem
    zmierzającym do uszkodzenia ciała czy mienia. P{potrzebny jest wynik
    obdukcji, by to ocenić prawnokarnie. Przy okazji mamy do czynienia z
    ucieczką miejsca zdarzenia, ale moim zdaniem nie można za to ścigać
    sprawcy, bo to nie był wypadek drogowy.

  • 104. Data: 2009-06-02 19:01:01
    Od: mocniak <m...@t...tlen.pl>

    Użytkownik Nostradamus napisał:

    > Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    > wiadomości news:90cff6-se9.ln1@menek.one.pl...

    > Tzn. ile? Mniej niż 2 metry? Kłamiesz.

    Rower 60cm, odstęp 1m i zostaje 40cm na samochód. Jesteś idiotą.

    --
    Mocniak

  • 105. Data: 2009-06-02 19:03:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 19:48:50 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > Odpowiedz spokojnie na pytanie-dlaczego
    > kierowca auta nie mógł cię wyprzedzić i pojechać w siną dal z szybkością
    > większą niż rowerzysta?

    Ja odpowiem, mogę?
    Nie było możliwości kontynuowania jazdy za sygnalizacją ze względu na
    samochody już znajdujące się na skrzyżowaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 106. Data: 2009-06-02 19:23:37
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "mocniak" <m...@t...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Rower 60cm, odstęp 1m i zostaje 40cm na samochód. Jesteś idiotą.

    Plonk chamski kmiocie.

  • 107. Data: 2009-06-02 19:32:57
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-02, Nostradamus wrote:

    > Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    > wiadomości news:tmaff6-it6.ln1@menek.one.pl...

    > Sądzę, że on wnosi jako jedyny coś sensownego do tego wątku. Standardowy pas
    > ruchu ma od 3-4m (najczęściej 3,6m). Odpowiedz spokojnie na pytanie-dlaczego
    > kierowca auta nie mógł cię wyprzedzić i pojechać w siną dal z szybkością
    > większą niż rowerzysta?

    To sobie policz.

    Rower ma szerokość 60-80cm. Trzeba do tego doliczyć bezpieczny margines
    od krawężnika, często dodatkowo zawalonego parkującymi samochodami -
    około pół metra. Bezpieczna odległość wyprzedzania wymagana przez PoRD
    to 1 metr. Do tego w tym konkretnie przypadku był jeszcze separator -
    trzeba doliczyć 20-30cm od niego dla samochodu, żeby mógł bezpiecznie
    przejechać. To teraz policz sobie, jaką szerokość powinien mieć
    samochód, żeby móc wyprzedzić rower na drodze o najczęstszej szerokości
    360cm.

  • 108. Data: 2009-06-02 19:51:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Rower ma szerokość 60-80cm. Trzeba do tego doliczyć bezpieczny margines
    > od krawężnika, często dodatkowo zawalonego parkującymi samochodami -

    no ale bylo miejsce zeby auto wjechalo na ten chodnik i wyprzedzilo po
    chodniku a Ty piszesz, ze rowerzysta jechal daleko od kraweznika bo staly
    auta zaparkowane ??

    > około pół metra. Bezpieczna odległość wyprzedzania wymagana przez PoRD
    > to 1 metr. Do tego w tym konkretnie przypadku był jeszcze separator -

    separator to z drugiej strony. Separator jest od lewej. Rowerzysta twierdzi,
    ze jechal przy samym prawym krawezniku

> [...]
    > przejechać. To teraz policz sobie, jaką szerokość powinien mieć
    > samochód, żeby móc wyprzedzić rower na drodze o najczęstszej szerokości

    specjalnie wzialem dzis z firmy miarke i mierzylem pasy w miescie. Wroclaw
    jest moze dziwny ale nie znalazlem miejsca gdzie pas bylby wezszy niz 4m.
    Podjade jutro do scislego centrum bo tam sa pasy chyba wezsze miejscami.

    Tak czy siak trudno mi dac wiare, ze kierowca pchal sie na kraweznik i
    chodnik przed sygnalizacja swietlna (zwyczajowo stoja tam slupy
    sygnalizatorow) zamiast jechac normalnie czyli swoim pasem ruchu

    Nawet gdyby doszedl do wniosku ze wyprzedzi rowerzyste bez zachowania
    odpowiedniej odleglosci to rowerzysta zostalby potracony prawymi
    drzwiami/prawym przednim zderzakiem.

    Icek

  • 109. Data: 2009-06-02 19:54:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jan Srzednicki w <news:slrnh2avj9.11ja.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>:

    > To sobie policz.

    > Rower ma szerokość 60-80cm.

    Niech będzie 1 metr

    > Trzeba do tego doliczyć bezpieczny margines
    > od krawężnika, często dodatkowo zawalonego parkującymi samochodami -
    > około pół metra.

    To robi dalej 1 metr

    > Bezpieczna odległość wyprzedzania wymagana przez PoRD
    > to 1 metr.

    Czyli dwa metry

    > Do tego w tym konkretnie przypadku był jeszcze separator -
    > trzeba doliczyć 20-30cm od niego dla samochodu, żeby mógł bezpiecznie
    > przejechać.

    Jakie to przepisy?

    > To teraz policz sobie, jaką szerokość powinien mieć
    > samochód, żeby móc wyprzedzić rower na drodze o najczęstszej szerokości
    > 360cm.

    On pisał o pasie ruchu na jezdni, nie o drodze...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 110. Data: 2009-06-02 20:05:05
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-02, 'Tom N' wrote:

    > Niech będzie 1 metr

    > To robi dalej 1 metr

    Mi wychodzi ciutkę więcej, ale niech będzie.

    > Czyli dwa metry

    Tak. Pi razy drzwi.

    > Jakie to przepisy?

    Tzw. zdrowy rozsądek. Opcja nieobowiązkowa.

    > On pisał o pasie ruchu na jezdni, nie o drodze...

    Wyraziłem się nieściśle, o pas jezdni mi chodziło. A co merytorycznego
    chciałeś własnie wnieść do dyskusji?