  • 1. Data: 2009-06-02 06:57:07
    Temat: reklamacja - obciążenie kosztami (firma-firma)
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Witam,

    czy w przypadku złożenia reklamacji firma-firma (co wiąże się z
    obciążeniem kosztami) zasady są takie same jak w przypadku
    konsument-firma? Czyli firma ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w
    ciągu 14 dni (ale czy to są dni robocze czy kalendarzowe? i od kiedy się
    to liczy [ wysłanie poleconego czy jego doręczenie ]) No i ostatnie
    pytanie czy w przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni mogę
    ją uznać jako rozpatrzoną pozytywnie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-02 07:09:16
    Temat: Re: reklamacja - obciążenie kosztami (firma-firma)
    Od: <s...@a...pl>

    > ciągu 14 dni (ale czy to są dni robocze czy kalendarzowe? i od kiedy się

    Na to jedno pytanie odpowiem :)
    A czyje robocze? Twoje, moje, danej firmy? Ja pracuję raz w tygodniu :)

  • 3. Data: 2009-06-02 07:27:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisał(a):

    > czy w przypadku złożenia reklamacji firma-firma (co wiąże się z
    > obciążeniem kosztami) zasady są takie same jak w przypadku
    > konsument-firma?

    Oczywiście, że nie. Konsument to nie firma.

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 4. Data: 2009-06-02 11:25:42
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Oczywiście, że nie. Konsument to nie firma.

    Czyli w razie nie rozpatrzenia reklamacji zostaje mi sąd?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-06-02 23:59:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.06.2009 Piotr <p...@b...pl> napisał/a:
    > Czyli w razie nie rozpatrzenia reklamacji zostaje mi sąd?

    To zawsze, ale najpierw pogooglaj sobie po sieci i odkop Kodeks Cywilny.
    O, np. tu: http://www.lex.com.pl/kodeksy/?akt=64.16.93.htm

    Znajdziesz tam w okolicach art. 556 dział "Rękojmia". Przeczytaj go. Jak
    będziesz miał wątpliwosci dopytaj.
    Zobacz tez, czy na dowodzie zakupu (np. fakturze) nie wyłączono w ogóle
    rękojmi.

    --
    Marcin