  • 1. Data: 2009-06-02 08:10:15
    Temat: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Witam!
    Jechałem rowerem kulturalnie i zgodnie z przepisami ulicą gdzie jest
    torowisko i separator, tak z 30 km/h, za mną kierowca dojechał mi do
    koła i zatrąbił. Zbliżaliśmy się do skrzyżowania to zwolniłem, facet za
    mną przyhamował z piskiem opon, dojechaliśmy do przystanku z
    podniesionym peronem, świeciło czerwone światło, przed nami 3, 4 auta,
    koleś w momencie jak wjechaliśmy na peron gwałtownie przyspieszył,
    wjechał na chodnik i zaczął mnie wyprzedzać prawą stroną po czym
    zepchnął mnie na lewo i uderzył w kierownicę. Kierownica mi się obróciła
    i wywaliłem się na lewo. Facet się zatrzymał, ja wstałem, ledwo się
    pozbierałem, zacząłem grzebać w kieszonce w poszukiwaniu telefonu, a ten
    ruszył i drugi raz mnie potrącił, znowu się wywaliłem, tym razem uderzył
    w widelec i w nogę zderzakiem i odjechał. Od razu już przy pierwszym
    potrąceniu jakiś pieszy-świadek zadzwonił na policję, po czym jak
    kierowca uciekł podszedł do mnie i zaoferował pomoc. Ja również
    zadzwoniłem na policję, przekazaliśmy numery, przyjechała drogówka i
    pogotowie. Zmierzono mi ciśnienie, wyszło _bardzo_ wysokie ;-) i lekarz
    powiedział, że należy prześwietlić kolano i zainteresować się tym
    ciśnieniem, ale powiedziałem, że zgłoszę się sam na SOR. Co do strat,
    rower raczej cały, jedynie kilka otarć i przekręcona klamka i manetka,
    ciuchy też raczej pobrudzone niż zniszczone, za to niestety bardzo boli
    mnie prawe kolano, w tej chwili na pewno nie jestem w stanie jeździć na
    rowerze (no chyba, że jedną nogą, tak wracałem do domu) ani za bardzo
    chodzić, wybieram się właśnie na prześwietlenie. Oprócz tego obity
    mięsień udowy na lewej nodze nad kolanem, ale to nic wielkiego i
    minimalnie otarta i obita dłoń prawa.
    Nie byłem jeszcze zeznawać na policji, mają do mnie zadzwonić, ale już
    teraz mam parę pytań:
    1. Przede wszystkim czy to był wypadek czy kolizja?
    2. Czy dobrze mnie się wydaje, że to jednak było coś więcej niż zwykły
    wypadek/kolizja? Jeśli tak to co dalej powinienem zrobić?
    3. Co robić, żeby kolesiowi maksymalnie wszystkimi legalnymi drogami dać
    odczuć, że zrobił źle i żeby już więcej tego nie powtórzył?
    4. Czy jest szansa na jakiekolwiek odszkodowanie? Chodzi mi po pierwsze
    o sprzęt i ubrania, a te mają znikome uszkodzenia jak już pisałem, po
    drugie o coś więcej z tytułu jakichś strat na zdrowiu, za leczenie,
    strat moralnych itp.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 2. Data: 2009-06-02 08:57:55
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jechałem rowerem kulturalnie i zgodnie z przepisami ulicą gdzie jest
    > torowisko i separator, tak z 30 km/h, za mną kierowca dojechał mi do

    taka ulica zwyczajowo ma ze 2-3 pasy. Jechales srodkowym czy lewym pasem ?

    > koła i zatrąbił. Zbliżaliśmy się do skrzyżowania to zwolniłem, facet za

    ale zatrabil bo zajmowales ile pasow ?

> [...]
    > ruszył i drugi raz mnie potrącił, znowu się wywaliłem, tym razem uderzył
    > w widelec i w nogę zderzakiem i odjechał. Od razu już przy pierwszym

    ej bez jaj. Wywaliles sie, wstajesz, grzebiesz w kieszeni. Kolo Cie ponownie
    "potraca" a ty znowu spadasz z roweru. Jakim cudem?

    > 3. Co robić, żeby kolesiowi maksymalnie wszystkimi legalnymi drogami dać
    > odczuć, że zrobił źle i żeby już więcej tego nie powtórzył?

    przedstawic wersje w sposob taki aby byla sensowna, logiczna i spojna. Bo
    przy takiej wersji to mi sie zapala czerwone swiatelko ze cos jest nie tak.

    Nawet jak kierowca idiota z nadcisnieniem jedzie ulica to nie trabi bez
    powodu i nie wyprzedza bez powodu. Do tego spadniety cyklista z roweru nie
    spada ponownie bez uprzedniego ponownego zajecia miejsca na rowerze

    Icek

  • 3. Data: 2009-06-02 09:00:59
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Mikołaj "Miki" Menke wrote:

    > Nie byłem jeszcze zeznawać na policji, mają do mnie zadzwonić, ale już
    > teraz mam parę pytań:

    IMHO

    > 1. Przede wszystkim czy to był wypadek czy kolizja?

    Wypadek to byl - bo w koncu karetka zostala wezwana. Kwestia tylko
    odpowiedzialnosci kierowcy auta. Jesli swiadek zezna, ze drugi raz bylo
    specjalnie (nie przypadkowo), to raczej kk i spowodowanie obrazen ciala
    i straty mienia. Jesli nie zezna tak - to tylko wypadek.

    > 2. Czy dobrze mnie się wydaje, że to jednak było coś więcej niż zwykły
    > wypadek/kolizja? Jeśli tak to co dalej powinienem zrobić?

    Zaznawac jak tutaj i liczyc na poparcie twojich zeznan przez swiadka. Ew
    mozesz kombinowac z prokuratura - ale ja bym najpierw poczekal na policje.

    > 3. Co robić, żeby kolesiowi maksymalnie wszystkimi legalnymi drogami dać
    > odczuć, że zrobił źle i żeby już więcej tego nie powtórzył?

    Walczyc - masz duze szanse naprawde mu pokazac ze źle postapil.
    Najwazniejsze ze masz swiadka - bez tego mogloby byc ciezko.

    > 4. Czy jest szansa na jakiekolwiek odszkodowanie?

    OC auta. Ale szykuj sie na x odwolan. No i raczej musisz pokazac straty.

    > Chodzi mi po pierwsze
    > o sprzęt i ubrania, a te mają znikome uszkodzenia jak już pisałem,

    Ale skoro sa rysy - to moze nalezy sie malowanie, plus kwestia utraty
    wartosci rowery - choc pewnie wiesz ze to beda niewielkie kwoty.

    > po drugie o coś więcej z tytułu jakichś strat na zdrowiu

    pracujesz? Gdy bedziesz mial zwolnienie dluzej niz 7 dni to goscio
    bedzie oskarzony z automatu. Ale ty odszkodowania za to raczej nie
    dostaniesz, co najwyzej mozesz sie domagac zwrotu utraconych zyskow (np
    gdy masz umowy o dzielo itp - ale musisz miec dowody na to)

    > za leczenie,

    Zbieraj rachunki na wszysko - TU musi Ci to zwrocic - ale potrzebne beda
    paragony/faktury

    > strat moralnych itp.

    Nie w PL. Ale satysfakcja gwarantowana.

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    U welcome.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-06-02 09:15:29
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 02.06.2009 10:57 użytkownik Icek napisał :

    > taka ulica zwyczajowo ma ze 2-3 pasy. Jechales srodkowym czy lewym
    > pasem ?

    1 pas. Zwyczajowo to się nie nosi białych skarpet do garnituru.

    > ale zatrabil bo zajmowales ile pasow ?

    J.w. Poza tym nie wiem dlaczego zatrąbił, mogę się tylko domyślać.

    > ej bez jaj. Wywaliles sie, wstajesz, grzebiesz w kieszeni. Kolo Cie
    > ponownie "potraca" a ty znowu spadasz z roweru. Jakim cudem?

    Wywaliłem się, ale ciągle miałem rower między nogami, tak samo po wstaniu.

    > przedstawic wersje w sposob taki aby byla sensowna, logiczna i
    > spojna. Bo przy takiej wersji to mi sie zapala czerwone swiatelko ze
    > cos jest nie tak.

    Za dużo kombinujesz.

    > Nawet jak kierowca idiota z nadcisnieniem jedzie ulica to nie trabi
    > bez powodu i nie wyprzedza bez powodu.

    Mało widziałeś.

    > Do tego spadniety cyklista z roweru nie spada ponownie bez
    > uprzedniego ponownego zajecia miejsca na rowerze

    Nigdzie nie pisałem, że spadłem z roweru, zresztą zdefiniuj spadnięcie.
    Kierowca uderzając mnie za każdym razem przewracał mnie razem z rowerem,
    z tym, że za pierwszym razem z pozycji jadącej w siodle, za drugim
    razem już z pozycji stojącej nad rowerem.

  • 5. Data: 2009-06-02 09:15:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Walczyc - masz duze szanse naprawde mu pokazac ze źle postapil.
    > Najwazniejsze ze masz swiadka - bez tego mogloby byc ciezko.

    nie nakrecaj goscia. Wszystko zalezy od tego co powie swiadek.

    Wg wersji kolegi to tak:

    - jedzie rowerem

    - wyprzedza go auto (pomijam wczesniejsze trabienie hamowanie czy jakies
    tam)

    - podczas wyprzedzania samochod zawadza o kierownice

    - rowerzysta upada (watkotworca pisze, ze jedzie 30km/h a upadek z takiej
    predkosci jest naprawde powazny)

    - samochod staje

    - samochod (znajdujacy sie z przodu juz) rusza i ponownie wyprzedza
    rowerzyste ponownie celowo go potracajac

    - rowerzysta ktory juz raz spadl z roweru ponownie z niego spada (pomimo, ze
    watkotworca napisal, ze wstal i zaczal szukac telefonu) - jakim cudem jak
    nie wsiadl na rower?

    wszystko to jest w mojej ocenie szyte grubymi nicmi. Oczywiscie moje
    spostrzezenia moga byc bledne ale wydaje mi sie, ze rowerzysta pominal
    jakies wazne szczegoly calego zajscia.

    Nikt przy zdrowych zmyslach posiadajacy PJ i nie bedacy pod wplywem tak sie
    nie zachowuje. Albo zatem kierowca bandyta albo rowerzysta rozmija sie z
    prawda/zataja szczegoly.

    A do tego jak opowie tak ta sytuacje na policji i policjant dojdzie do
    wniosku, ze rowerzysta klamie to pomimo, ze kierowca auta powinien poniesc
    odpowiedzialnosc to jej uniknie.

    Icek

  • 6. Data: 2009-06-02 09:16:45
    Od: r...@m...com

> [...]
    > o sprzęt i ubrania, a te mają znikome uszkodzenia jak już pisałem, po
    > drugie o coś więcej z tytułu jakichś strat na zdrowiu, za leczenie,

    Bez naładowanej i gotowej do natychmiastowego użytku broni palnej w kaburze,
    rowerzysta nie ma co się pchać na drogi dla samochodów, bo z przyczyn
    fizycznych nie ma w takich przypadkach żadnych szans.

  • 7. Data: 2009-06-02 09:20:24
    Od: r...@m...com

    > Nikt przy zdrowych zmyslach posiadajacy PJ i nie bedacy pod wplywem tak sie
    > nie zachowuje. Albo zatem kierowca bandyta albo rowerzysta rozmija sie z
    > prawda/zataja szczegoly.

    Pomyśl o 3 okolicznosciach jednocześnie, co jest bardzo pradopodobne.

    kierowca nie posiadał PJ
    kierowca był pod wpływem
    kierowca jest bandytą.

    być może nawet samochód którym jechał był kradziony.

  • 8. Data: 2009-06-02 09:22:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nigdzie nie pisałem, że spadłem z roweru, zresztą zdefiniuj spadnięcie.

    nie no napisales, ze jechales 30km/h rowerem, kierowca Cie potracil.
    Zakladam, ze po potraceniu jak masz jakiekolwiek obrazenia to upadles. Przy
    30km/h upadek jest powazny.

    Icek

  • 9. Data: 2009-06-02 09:23:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > kierowca był pod wpływem
    > kierowca jest bandytą.
    >
    > być może nawet samochód którym jechał był kradziony.

    OK, zatem jak rowerzysta bedzie mial niespojna wersje, bedzie zatajal
    szczegoly to kierowca auta moze nie poniesc odpowiedzialnosci.

    Icek

  • 10. Data: 2009-06-02 09:25:28
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 02.06.2009 11:15 użytkownik Icek napisał :
    > - wyprzedza go auto (pomijam wczesniejsze trabienie hamowanie czy jakies
    > tam)

    Prawą stroną po chodniku, całkiem normalne nieprawdaż?

    > - rowerzysta upada (watkotworca pisze, ze jedzie 30km/h a upadek z takiej
    > predkosci jest naprawde powazny)

    Może jednak zanim zaczniesz się udzielać, to czytaj na co odpowiadasz.
    "Zbliżaliśmy się do skrzyżowania to zwolniłem (...)"

    > - samochod (znajdujacy sie z przodu juz) rusza i ponownie wyprzedza
    > rowerzyste ponownie celowo go potracajac

    Samochód nie znajdował się z przodu. Pierwszy raz potrącił mnie
    uderzając drzwiami i natychmiast zahamował do zera. Ja nadal miałem
    prędkość i przewróciłem się już przed nim, kiedy wstałem byłem mniej
    więcej przed prawym "narożnikiem" auta, wtedy on ruszył i mnie "dobił",
    zauważ, że drugie uderzenie było zderzakiem w prawą nogę i prawą goleń
    widelca.

    > - rowerzysta ktory juz raz spadl z roweru ponownie z niego spada (pomimo, ze
    > watkotworca napisal, ze wstal i zaczal szukac telefonu) - jakim cudem jak
    > nie wsiadl na rower?

    To już wyjaśniłem.

> [...]
    > nie zachowuje. Albo zatem kierowca bandyta albo rowerzysta rozmija sie z

    Trafiłeś w sedno, kierowca to najwyraźniej niezrównoważony bandyta.

    > A do tego jak opowie tak ta sytuacje na policji i policjant dojdzie do
    > wniosku, ze rowerzysta klamie to pomimo, ze kierowca auta powinien poniesc
    > odpowiedzialnosc to jej uniknie.

    Na miejscu świadek zeznał to samo co ja, za bardzo kombinujesz.