    From: Maverick <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Date: Tue, 02 Jun 2009 11:00:59 +0200

    Mikołaj "Miki" Menke wrote:

    > Nie byłem jeszcze zeznawać na policji, mają do mnie zadzwonić, ale już
    > teraz mam parę pytań:

    IMHO

    > 1. Przede wszystkim czy to był wypadek czy kolizja?

    Wypadek to byl - bo w koncu karetka zostala wezwana. Kwestia tylko
    odpowiedzialnosci kierowcy auta. Jesli swiadek zezna, ze drugi raz bylo
    specjalnie (nie przypadkowo), to raczej kk i spowodowanie obrazen ciala
    i straty mienia. Jesli nie zezna tak - to tylko wypadek.

    > 2. Czy dobrze mnie się wydaje, że to jednak było coś więcej niż zwykły
    > wypadek/kolizja? Jeśli tak to co dalej powinienem zrobić?

    Zaznawac jak tutaj i liczyc na poparcie twojich zeznan przez swiadka. Ew
    mozesz kombinowac z prokuratura - ale ja bym najpierw poczekal na policje.

    > 3. Co robić, żeby kolesiowi maksymalnie wszystkimi legalnymi drogami dać
    > odczuć, że zrobił źle i żeby już więcej tego nie powtórzył?

    Walczyc - masz duze szanse naprawde mu pokazac ze źle postapil.
    Najwazniejsze ze masz swiadka - bez tego mogloby byc ciezko.

    > 4. Czy jest szansa na jakiekolwiek odszkodowanie?

    OC auta. Ale szykuj sie na x odwolan. No i raczej musisz pokazac straty.

    > Chodzi mi po pierwsze
    > o sprzęt i ubrania, a te mają znikome uszkodzenia jak już pisałem,

    Ale skoro sa rysy - to moze nalezy sie malowanie, plus kwestia utraty
    wartosci rowery - choc pewnie wiesz ze to beda niewielkie kwoty.

    > po drugie o coś więcej z tytułu jakichś strat na zdrowiu

    pracujesz? Gdy bedziesz mial zwolnienie dluzej niz 7 dni to goscio
    bedzie oskarzony z automatu. Ale ty odszkodowania za to raczej nie
    dostaniesz, co najwyzej mozesz sie domagac zwrotu utraconych zyskow (np
    gdy masz umowy o dzielo itp - ale musisz miec dowody na to)

    > za leczenie,

    Zbieraj rachunki na wszysko - TU musi Ci to zwrocic - ale potrzebne beda
    paragony/faktury

    > strat moralnych itp.

    Nie w PL. Ale satysfakcja gwarantowana.

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.