  • 1. Data: 2005-04-14 17:34:41
    Temat: Umowa o prace z osoba bezrobotna - POMOZCIE!!!!!!
    Od: "memento" <m...@g...pl>

    Witam.

    Jestem osobą zarejestrowaną w Urzędzie pracy (NIE pobieram zasiłku) i
    zamierzam współpracować z pewną firmą która od czasu do czasu będzie dawała
    mi zlecenia na wykonanie pewnej usługi. Jaką wybrać najlepszą formę
    podpisania umowy (umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.) aby nie stracić
    przywileju osoby bezrobotnej? Bowiem firma ta nie chce zatrudnić mnie na
    stałe lecz tylko na wykonanie raz, może dwa razy w miesiącu drobnej
    roboty... Chcąc zarobic kilka groszy, nie chcę stracić ubezpieczenia
    zdrowotnego jakie mam będąc osobą bezrobotną.

    No i jeszcze jedno pytanie... jak się chodzi do podpisu to tam trzeba wpisać
    kwotę jaką się zarobiło w danym miesiącu. No i jak wpiszę daną kwotę to
    zapewne stracę przywilej osoby bezrobotnej i stracę ubezpieczenie :-/ Czy
    mam racje? Mogę się mylić (oby!) :)

    Czy ktos moze mi pomoc?

    Wszystkim tym ktorzy mi pomoga skladam serdeczne DZIEKUJE :)

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2005-04-14 17:51:34
    Temat: Re: Umowa o prace z osoba bezrobotna - POMOZCIE!!!!!!
    Od: "Alek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > roboty... Chcąc zarobic kilka groszy, nie chcę stracić ubezpieczenia
    > zdrowotnego jakie mam będąc osobą bezrobotną.

    Nie możesz pracować (jaka kolwiek umowa nawet na 1 dzień) i jednocześnie być
    zarejestrowana i nie ma tu znaczenia czy pobierasz zasiłek czy nie. Jak by
    przyszła kontrola i to wykryła grozi Ci kara grzywny 500 zł. Masz obowiązek
    (napewno podpisywałeś/łaś przy rejestracji oświadczenie) powiadomić urząd
    pracy o podjęciu zatrudnienia w ciągu 5 dni, ale już pewnie tego nie
    pamiętasz.

> [...]
    > kwotę jaką się zarobiło w danym miesiącu. No i jak wpiszę daną kwotę to
    > zapewne stracę przywilej osoby bezrobotnej i stracę ubezpieczenie :-/ Czy

    Tak jeżeli wpiszesz jaką kolwiek kwotę zostaniesz wykreślony/a z ewidencji
    osób bezrobotnych.

    > Czy ktos moze mi pomoc?

    Jedynym rozwiązaniem tego problemu może być wykreślanie się na czas pracy, a
    po zakończeniu pracy idziesz znowu się zarejestrować, trochę kłopotu z tym
    chodzeniem, ale żeby być zgodym z prawem to jest jedyne wyjście.

    > Pozdrawiam :)

    Również pozdrawiam

    Alek

  • 3. Data: 2005-04-14 20:03:46
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Nie możesz pracować (jaka kolwiek umowa nawet na 1 dzień) i jednocześnie
    > być zarejestrowana i nie ma tu znaczenia czy pobierasz zasiłek czy nie.
    > Jak by

    dokladnie, nawet zarobienie 1zl wykresla Cie z listy bezrobotnych

  • 4. Data: 2005-04-14 20:39:08
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Co za durne prawo w tym kraju mamy...

  • 5. Data: 2005-04-14 22:20:54
    Od: "memento" <m...@g...pl>

    Hejka Alek (i inni), dzieki za wiadomosc...

    Wiesz, ja slyszalem od pewnej osoby ze jak sie wezmie umowe o dzielo, to ze
    sie jest na prawach bezrobotnego... i ze sie nic nie traci a zwlaszcza ze
    nie pobieram zasilku... A tu prosze, dowiaduje sie ze tak nie jest :(

    I co ja mam teraz zrobic? Zrezygnowac z osoby bezrobotnej i automatycznie
    przestac byc ubezpieczonym i zarabiac te 300, 400 zl na miesiac w zaleznosci
    od ilosci zlecen (bo pracodawca nie zamierza mnie ubezpieczac bo nie
    zatrudnia mnie na stale tylko zleca wykonanie danej czynnosci/uslugi), czy
    tez zrezygnowac z tych pieniedzy (z tej pracy) i byc ubezpieczonym i nie
    martwic sie ze jak mnie wezma w razie "W" do szpitala czy lekarza to ze nie
    bede musial za to placic? Gdzie bardziej strace? Co byscie na moim miejscu
    zrobili? Moze jakies propozycje? Musi byc jakies z tego wyjscie!

    ...ach te Panstwo polskie... nie dadza czlowiekowi zarobic nawet tych kilku
    groszy na szkole... jednak to prawda... student zawsze jest najbardziej
    poszkodowany.

    Pozdrawiam,
    MEMENTO

  • 6. Data: 2005-04-15 00:08:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał wrote:
    > Co za durne prawo w tym kraju mamy...

    A co durnego w tym, ze jak ktoś pracuje to nie jest bezrobotnym.
    To juz nnawet nie w głowie, tylko trochę niżej wam się przewraca.

  • 7. Data: 2005-04-15 04:56:33
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "memento" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ...ach te Panstwo polskie... nie dadza czlowiekowi zarobic nawet tych
    kilku
    > groszy

    Panstwo polskie recamy swoim przedstawicieli troszczy sie o tych na etacie
    (szczegolnie związkowym) a nie o bezrobotnych. Bezrobotni są tylko uzywani
    co 4 lata do utrzymywania tego stanu.

    vertret

  • 8. Data: 2005-04-15 09:31:55
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-04-15 06:56 :
> [...]
    > (szczegolnie związkowym) a nie o bezrobotnych. Bezrobotni są tylko uzywani

    Mnie bardziej zdziwił zwrot w pierwszym poście tego wątku, że bycie
    bezrobotnym to przywilej. Kiedyś to był wstyd; ja rozumiem, że teraz
    może jest inna sytuacja, każdemu się może zdarzyć i nie trzeba się
    wstydzić, ale do cholery to jest patologia a nie przywilej!
    w.

    --
    Jezus mu odpowiedział: "Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju"

    Łk. 23:43

  • 9. Data: 2005-04-15 10:08:03
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > (napewno podpisywałeś/łaś przy rejestracji oświadczenie) powiadomić urząd
    > pracy o podjęciu zatrudnienia w ciągu 5 dni, ale już pewnie tego nie

    Ale to dotyczy wylacznie umow o prace, dzielo, zlecenie itd ? inne formy
    "zarobienia" - np sprzedanie auta, sprzedanie gaci na allegro, dochod z
    odstetek w banku, itp chyba nie sa brane pod uwage ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 10. Data: 2005-04-15 13:14:37
    Od: "memento" <m...@g...pl>

    Siema Wojtku!
    Tym "przywilejem" jest chociazby ubezpieczenie jakie oplaca UP a jakiego
    zleceniodawca nie chce oplacac ze wzgledu np. na to iz on tylko zleca drobne
    roboty za smieszne pieniadze. Zmierzam do tego ze ludziom tak naprawde nie
    oplaca sie podejmowac jakichkolwiek smiesznych robot (z tego co mi wiadomo
    to wola pracowac przez to nielegalnie) bo boja sie stracic tego co daje im
    Panstwo Polskie. I stad bezrobocie sie bardziej szerzy bo ludzie nie widza
    sensu na podjecie jakiejkolwiek legalnej pracy (bo na tym bardziej traca! -
    ludzie nie sa tacy glupi i tez mysla logicznie... a zwlaszcza Ci ktorym jest
    najciezej w domu). Bo wedlug mnie podjecie drobnych robot powinno byc
    mozliwe bez utraty ubezpieczenia z UP (a bynajmniej przez pewien okres lub
    do okreslonej zarobionej sumy... np. do 300 zl).

    PS. Ja wcale nie chce byc jako bezrobotny (to wcale nie jest mile uczucie).
    Jak mialem prace to czulem sie znacznie lepiej anizeli teraz. Nie mniej
    jednak zgadzam sie z wypowiedzia ze RP nie za bardzo troszczy sie o nas
    bezrobotnych (tylko o tych etatowcow) i nie moge zrozumiec, dlaczego nic ono
    nie robi w celu zmobilizowania zwlaszcza tych mlodych bezrobotnych do
    podjecia jakiejkolwiek pracy? Bo w sumie caly pic polega na tym, aby nauczyc
    tego mlodego czlowieka checi do pracy, a malo kto chce teraz zlecajac drobne
    uslugi za "smieszne pieniadze" oplacac za niego ZUSy i inne oplaty, ktore
    niebagatela sa bardzo duze! To sie nie zawsze oplaca danej firmie... RP
    powinno dac szanse tym, ktorzy chca troszke zarobic. Powinno dac szanse tym,
    ktorzy i tak i tak sa bezrobotni i ktorych i tak i tak ubezpiecza. Wiec co
    im szkodzi pozwolic im sprobowac zarobic troszke pieniedzy? Byc moze dzieki
    temu drobnemu zarobkowi, Ci ludzie pokaza zleceniodawcy co potrafia i dzieki
    temu zostana zatrudnieni... i RP bedzie moglo poszczycic sie ze udalo im sie
    zlikwidowac bezrobocie o kolejna osobe ;)

    Co Wy o tym myslicie?

    Prosze o komentarze na temat moich mysli :) Być może jestem w błędzie... kto
    wie... to sie okaze :)

    Pozdrawiam
    MEMENTO