  • 1. Data: 2005-04-14 17:28:24
    Temat: odwołanie / prokuratura
    Od: k...@a...pl

    Witam,

    w jaki sposób i do kogo można się odwołac od decyzji prokuratury okręgowej
    (chodzi decyzję o zapłacenie należności dla biegłego).
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2005-04-14 17:42:20
    Temat: Re: odwołanie / prokuratura
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    k...@a...pl napisał(a):
    > Witam,
    >
    > w jaki sposób i do kogo można się odwołac od decyzji prokuratury okręgowej
    > (chodzi decyzję o zapłacenie należności dla biegłego).

    na decyzji powinno byc pouczenie - albo o mozliwosci, terminie i
    sposobie zaskarżenia, albo o tym,że jest iona niezaskarżalna.

  • 3. Data: 2005-04-14 18:24:03
    Od: k...@a...pl

    Może uściślę.
    Prokuratura wydała "postanowienie"
    pouczyła o niezaskarżalności
    ale
    czy tu nie powinno być "decyzji" (administracyjnej), od której można się by
    odwoływać dalej (nawet do NSA, jeśli trzeba)? Wydaje mi się, że sprawa zapłaty
    dla biegłego nie jest przecież decyzją w postępowaniu karnym prokuratura-ktoś,
    kto naruszył prawo, tylko w postępowaniu biegły-prokuratura.
    Wyprowadźcie mnie proszę z błędu.
    Pozdr.
    Magda

  • 4. Data: 2005-04-14 20:46:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Może uściślę.
    > Prokuratura wydała "postanowienie"
    > pouczyła o niezaskarżalności
    > ale
    > czy tu nie powinno być "decyzji" (administracyjnej)

    Decyzje administracyjne masz w postepowaniu administracyjnym, a nie w
    karnym. W postepowaniu karnym masz decyzje procesowe, ktore przybieraja
    postac orzeczen lub zarzadzen. Orzeczenia dzieli sie na wyroki i
    postanowienia. Postanowienia sa zaskarzalne tylko gdy tamuja droge do
    wydania wyroku, lub gdy ustawa to przewiduje.

    , od której można się by
    > odwoływać dalej (nawet do NSA, jeśli trzeba)?

    NSA to inny pion sadownictwa.

  • 5. Data: 2005-04-15 09:55:05
    Od: k...@a...pl

    Ale tu chodzi o wynagrodzenie DLA
    biegłego OD PROKURATURY, a nie o orzeczenie w sprawie przestępcy.