    From: "memento" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o prace z osoba bezrobotna - POMOZCIE!!!!!!
    Date: Fri, 15 Apr 2005 00:20:54 +0200

    Hejka Alek (i inni), dzieki za wiadomosc...

    Wiesz, ja slyszalem od pewnej osoby ze jak sie wezmie umowe o dzielo, to ze
    sie jest na prawach bezrobotnego... i ze sie nic nie traci a zwlaszcza ze
    nie pobieram zasilku... A tu prosze, dowiaduje sie ze tak nie jest :(

    I co ja mam teraz zrobic? Zrezygnowac z osoby bezrobotnej i automatycznie
    przestac byc ubezpieczonym i zarabiac te 300, 400 zl na miesiac w zaleznosci
    od ilosci zlecen (bo pracodawca nie zamierza mnie ubezpieczac bo nie
    zatrudnia mnie na stale tylko zleca wykonanie danej czynnosci/uslugi), czy
    tez zrezygnowac z tych pieniedzy (z tej pracy) i byc ubezpieczonym i nie
    martwic sie ze jak mnie wezma w razie "W" do szpitala czy lekarza to ze nie
    bede musial za to placic? Gdzie bardziej strace? Co byscie na moim miejscu
    zrobili? Moze jakies propozycje? Musi byc jakies z tego wyjscie!

    ...ach te Panstwo polskie... nie dadza czlowiekowi zarobic nawet tych kilku
    groszy na szkole... jednak to prawda... student zawsze jest najbardziej
    poszkodowany.

    Pozdrawiam,
    MEMENTO

    "Alek" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie możesz pracować (jaka kolwiek umowa nawet na 1 dzień) i jednocześnie
    być
    > zarejestrowana i nie ma tu znaczenia czy pobierasz zasiłek czy nie. Jak by
    > przyszła kontrola i to wykryła grozi Ci kara grzywny 500 zł. Masz
    obowiązek
    > (napewno podpisywałeś/łaś przy rejestracji oświadczenie) powiadomić urząd
    > pracy o podjęciu zatrudnienia w ciągu 5 dni, ale już pewnie tego nie
    > pamiętasz.

    Czy