    From: "memento" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o prace z osoba bezrobotna - POMOZCIE!!!!!!
    Date: Fri, 15 Apr 2005 15:14:37 +0200

    Siema Wojtku!
    Tym "przywilejem" jest chociazby ubezpieczenie jakie oplaca UP a jakiego
    zleceniodawca nie chce oplacac ze wzgledu np. na to iz on tylko zleca drobne
    roboty za smieszne pieniadze. Zmierzam do tego ze ludziom tak naprawde nie
    oplaca sie podejmowac jakichkolwiek smiesznych robot (z tego co mi wiadomo
    to wola pracowac przez to nielegalnie) bo boja sie stracic tego co daje im
    Panstwo Polskie. I stad bezrobocie sie bardziej szerzy bo ludzie nie widza
    sensu na podjecie jakiejkolwiek legalnej pracy (bo na tym bardziej traca! -
    ludzie nie sa tacy glupi i tez mysla logicznie... a zwlaszcza Ci ktorym jest
    najciezej w domu). Bo wedlug mnie podjecie drobnych robot powinno byc
    mozliwe bez utraty ubezpieczenia z UP (a bynajmniej przez pewien okres lub
    do okreslonej zarobionej sumy... np. do 300 zl).

    PS. Ja wcale nie chce byc jako bezrobotny (to wcale nie jest mile uczucie).
    Jak mialem prace to czulem sie znacznie lepiej anizeli teraz. Nie mniej
    jednak zgadzam sie z wypowiedzia ze RP nie za bardzo troszczy sie o nas
    bezrobotnych (tylko o tych etatowcow) i nie moge zrozumiec, dlaczego nic ono
    nie robi w celu zmobilizowania zwlaszcza tych mlodych bezrobotnych do
    podjecia jakiejkolwiek pracy? Bo w sumie caly pic polega na tym, aby nauczyc
    tego mlodego czlowieka checi do pracy, a malo kto chce teraz zlecajac drobne
    uslugi za "smieszne pieniadze" oplacac za niego ZUSy i inne oplaty, ktore
    niebagatela sa bardzo duze! To sie nie zawsze oplaca danej firmie... RP
    powinno dac szanse tym, ktorzy chca troszke zarobic. Powinno dac szanse tym,
    ktorzy i tak i tak sa bezrobotni i ktorych i tak i tak ubezpiecza. Wiec co
    im szkodzi pozwolic im sprobowac zarobic troszke pieniedzy? Byc moze dzieki
    temu drobnemu zarobkowi, Ci ludzie pokaza zleceniodawcy co potrafia i dzieki
    temu zostana zatrudnieni... i RP bedzie moglo poszczycic sie ze udalo im sie
    zlikwidowac bezrobocie o kolejna osobe ;)

    Co Wy o tym myslicie?

    Prosze o komentarze na temat moich mysli :) Być może jestem w błędzie... kto
    wie... to sie okaze :)

    Pozdrawiam
    MEMENTO