    From: Karol <k...@1...pl>
    Subject: Umowa o pracę inna niż ustalenia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Karol <>
    Date: Sun, 29 Nov 2015 17:36:51 +0100

    Sytuacja nie dotyczy mnie, znalazłem to na:
    http://www.goldenline.pl/forum/3675459/prosba-o-pora
    de-prawo-pracy/odpowiedz/s/1

    Niniejszym prosze o zajecie stanowiska oraz udzielenie odpowiednich wskazań
    co do dalszego postepowania w sprawie która nizej przedstawiam:

    W dniu 30.10.2015 r PUP w Tczewie wystawił mi Sikerowanie Do Pracy
    wskazując konkretnego pracodawcę oraz stanowisko pracy.
    Pracodawca w dniu 02 i 03.11.2015 przeprowadził z moim udziałem czynności
    procesu rekrutacyjnego i wystawił promesę zatrudnienia,wskazując termin
    zatrudnienia na chwilę ,po przeprowadzeniu badań lekarskich przez Lekarza
    Medycyny Pracy". Termin badania lekarskiego został wyznaczony na dzień
    13.11.2015 r.

    Badanie wykonałem i otrzymałem Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak
    przeciwskazań do pracy na określonym stanowisku.

    W dniu 16.11.2015 r stawiłem się u Pracodawcy,przekładając dokumenty,tj:
    - Orzeczenie lekarskie
    - Kwestionariusz osobowy

    Jednocześnie Pracodawca poinformował mnie o konieczności ponownego udania
    się do PUP w Tczewie celem pobrania kolejnego Skierowania do pracy.

    W związku z powyższym w dniu 17.11.2015 r odebrałem w PUP w Tczewie
    ww.dokument i ponownie udałem się do pracodawcy zgodnie z obowiązkiem jaki
    w tej materii nakładają na mnie odpowiednie przepisy

    Tegoż samego dnia Pracodawca na ww.dokumencie wskazał,że stosunek pracy
    zostanie nawiązany z dniem 18.11.2015 r i wydał polecenie stawienia się do
    pracy na godz. 14:00 w tym dniu.

    W tym miejscu należy wskazać,że PUP kierował mnie na to stanowisko pracy
    zgodnie z Umową nr UmDop/15/0028 o refundację kosztów wyposażenia lub
    doposażenia stanowiska pracy.
    Wg,informacji PUP Pracodawca powinien zatrudnić mnie na okres 2 lat czyli
    nawiązać ze mną stosunek pracy na czas określony.

    W dniu 18.11.2015 r stawiłem się u pracodawcy i podjąłem wskazane
    czynności.
    Jednakże Pracodawca skierował mnie do wykonywania innych zadań niż te jakie
    wynikałyby z ww.dokumentów.
    Przed podjęciem czynności w związku z wskazanym zadaniem,Pracodawca nie
    wykonał ciążących na nim obowiązków wynikających z prawa pracy i innych
    aktów obowiązującego prawa,-tzn:
    - nie podpisał umowy o pracę w formie pisemnej
    - nie określił warunków pracy
    - nie zapoznał z żadną dokumentacją w której w sposób jasny byłyby
    określone moje obowiązki i prawa
    - nie przeprowadził szkolenia z zakresu BHP i PPoż (ogólnego i
    stanowiskowego)
    - nie przydzielił odzieży roboczej oraz środków ochrony indywidualnej

    W związku z wykonywanymi obowiązkami i świadczeniem pracy na danym
    stanowisku na jakie skierował mnie pracodawca doszło do zdarzenia,które w
    obecnej chwili jest przedmiotem postępowania związanego z przepisami
    odnośnymi w działaniach w takiej sytuacji.
    Zaświadczeniem lekarskim z dnia 19.11.2015 r został stwierdzony u mnie uraz
    (choroba) i w obecnej chwili korzystam z zwolnienia lekarskiego.

    W związku z zaistniałą sytuacją działania podjął również Inspektor PIP.

    Pismem z dnia 24.11.2015 r ( data wpływu 26.11.2015 r ) pracodawca wnosi
    abym stawił się w zakładzie pracy celem odbioru Umowy o
    pracę,stwierdzając,że czynność tą powinienem wykonać,ze względu, iz w dniu
    18.11.2015 r ,,nie zgłosiłem się do Księgowej w celu odebrania i podpisania
    umowy o Pracę.

    Pismem z dnia 25.11.2015 r(data wpływu 27.11.2015 r) Pracodawca przesłał mi
    Świadectwo Pracy z dnia 25.11.2015 r stwierdzające okres zatrudnienia od
    18.11.2015 r do dnia 24.11.2015 r na stanowisku Pracownik fizyczny OPERATOR
    APARATU SPRĘŻARKOWEGO wskazując przyczynę ustania stosunku pracy jako
    okresloną w art.30 par 1 pkt 1tj z uwagi na upływ terminu na jaki zawarta
    była Umowa o pracę.

    Jak wynika z powyższego Pracodawca tworzy zupełnie inna rzeczywistość -
    różną od stanu faktycznego.
    Ustne i w zasadzie poświadczone urzędowo ustalenia mojego stosunku pracy z
    Pracodawca były inne.
    Przede wszystkim Umowa o prace dotyczyła umowy na czas określony w wymiarze
    dwóch lat, a nie kilku dni jak obecnie chce tego pracodawca.

    W takiej sytuacji jaką wytwarza Pracodawca i jaką w zasadzie
    wytworzył,można wmówić wszystko i Pracodawca dyktuje sobie wygodne dla
    siebie fakty.

    Nie zgadzam się z tym i zamierzam dochodzić swoich racji, dlatego proszę o
    udzielenie porady i wskazówek w jaki skutecznie sposób mogę dochodzić
    ustalenia rzeczywistości faktycznie istniejacej