  • 1. Data: 2015-11-29 17:36:51
    Temat: Umowa o pracę inna niż ustalenia
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Sytuacja nie dotyczy mnie, znalazłem to na:
    http://www.goldenline.pl/forum/3675459/prosba-o-pora
    de-prawo-pracy/odpowiedz/s/1

    Niniejszym prosze o zajecie stanowiska oraz udzielenie odpowiednich wskazań
    co do dalszego postepowania w sprawie która nizej przedstawiam:

    W dniu 30.10.2015 r PUP w Tczewie wystawił mi Sikerowanie Do Pracy
    wskazując konkretnego pracodawcę oraz stanowisko pracy.
    Pracodawca w dniu 02 i 03.11.2015 przeprowadził z moim udziałem czynności
    procesu rekrutacyjnego i wystawił promesę zatrudnienia,wskazując termin
    zatrudnienia na chwilę ,po przeprowadzeniu badań lekarskich przez Lekarza
    Medycyny Pracy". Termin badania lekarskiego został wyznaczony na dzień
    13.11.2015 r.

    Badanie wykonałem i otrzymałem Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak
    przeciwskazań do pracy na określonym stanowisku.

    W dniu 16.11.2015 r stawiłem się u Pracodawcy,przekładając dokumenty,tj:
    - Orzeczenie lekarskie
    - Kwestionariusz osobowy

    Jednocześnie Pracodawca poinformował mnie o konieczności ponownego udania
    się do PUP w Tczewie celem pobrania kolejnego Skierowania do pracy.

    W związku z powyższym w dniu 17.11.2015 r odebrałem w PUP w Tczewie
    ww.dokument i ponownie udałem się do pracodawcy zgodnie z obowiązkiem jaki
    w tej materii nakładają na mnie odpowiednie przepisy

    Tegoż samego dnia Pracodawca na ww.dokumencie wskazał,że stosunek pracy
    zostanie nawiązany z dniem 18.11.2015 r i wydał polecenie stawienia się do
    pracy na godz. 14:00 w tym dniu.

    W tym miejscu należy wskazać,że PUP kierował mnie na to stanowisko pracy
    zgodnie z Umową nr UmDop/15/0028 o refundację kosztów wyposażenia lub
    doposażenia stanowiska pracy.
    Wg,informacji PUP Pracodawca powinien zatrudnić mnie na okres 2 lat czyli
    nawiązać ze mną stosunek pracy na czas określony.

    W dniu 18.11.2015 r stawiłem się u pracodawcy i podjąłem wskazane
    czynności.
    Jednakże Pracodawca skierował mnie do wykonywania innych zadań niż te jakie
    wynikałyby z ww.dokumentów.
    Przed podjęciem czynności w związku z wskazanym zadaniem,Pracodawca nie
    wykonał ciążących na nim obowiązków wynikających z prawa pracy i innych
    aktów obowiązującego prawa,-tzn:
    - nie podpisał umowy o pracę w formie pisemnej
    - nie określił warunków pracy
    - nie zapoznał z żadną dokumentacją w której w sposób jasny byłyby
    określone moje obowiązki i prawa
    - nie przeprowadził szkolenia z zakresu BHP i PPoż (ogólnego i
    stanowiskowego)
    - nie przydzielił odzieży roboczej oraz środków ochrony indywidualnej

    W związku z wykonywanymi obowiązkami i świadczeniem pracy na danym
    stanowisku na jakie skierował mnie pracodawca doszło do zdarzenia,które w
    obecnej chwili jest przedmiotem postępowania związanego z przepisami
    odnośnymi w działaniach w takiej sytuacji.
    Zaświadczeniem lekarskim z dnia 19.11.2015 r został stwierdzony u mnie uraz
    (choroba) i w obecnej chwili korzystam z zwolnienia lekarskiego.

    W związku z zaistniałą sytuacją działania podjął również Inspektor PIP.

    Pismem z dnia 24.11.2015 r ( data wpływu 26.11.2015 r ) pracodawca wnosi
    abym stawił się w zakładzie pracy celem odbioru Umowy o
    pracę,stwierdzając,że czynność tą powinienem wykonać,ze względu, iz w dniu
    18.11.2015 r ,,nie zgłosiłem się do Księgowej w celu odebrania i podpisania
    umowy o Pracę.

    Pismem z dnia 25.11.2015 r(data wpływu 27.11.2015 r) Pracodawca przesłał mi
    Świadectwo Pracy z dnia 25.11.2015 r stwierdzające okres zatrudnienia od
    18.11.2015 r do dnia 24.11.2015 r na stanowisku Pracownik fizyczny OPERATOR
    APARATU SPRĘŻARKOWEGO wskazując przyczynę ustania stosunku pracy jako
    okresloną w art.30 par 1 pkt 1tj z uwagi na upływ terminu na jaki zawarta
    była Umowa o pracę.

    Jak wynika z powyższego Pracodawca tworzy zupełnie inna rzeczywistość -
    różną od stanu faktycznego.
    Ustne i w zasadzie poświadczone urzędowo ustalenia mojego stosunku pracy z
    Pracodawca były inne.
    Przede wszystkim Umowa o prace dotyczyła umowy na czas określony w wymiarze
    dwóch lat, a nie kilku dni jak obecnie chce tego pracodawca.

    W takiej sytuacji jaką wytwarza Pracodawca i jaką w zasadzie
    wytworzył,można wmówić wszystko i Pracodawca dyktuje sobie wygodne dla
    siebie fakty.

    Nie zgadzam się z tym i zamierzam dochodzić swoich racji, dlatego proszę o
    udzielenie porady i wskazówek w jaki skutecznie sposób mogę dochodzić
    ustalenia rzeczywistości faktycznie istniejacej

  • 2. Data: 2015-11-29 17:41:35
    Temat: Re: Umowa o pracę inna niż ustalenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-11-15 o 17:36, Karol pisze:
    > Sytuacja nie dotyczy mnie, znalazłem to na:
    > http://www.goldenline.pl/forum/3675459/prosba-o-pora
    de-prawo-pracy/odpowiedz/s/1

    Tam trzeba się logować.

    > Niniejszym prosze o zajecie stanowiska oraz udzielenie odpowiednich wskazań
    > co do dalszego postepowania w sprawie która nizej przedstawiam:

    Moim zdaniem doszło do wyłudzenia środków z PUP i należy powiadomić
    organa ścigania. Pracodawca dostał środki na utworzenie konkretnego
    stanowiska pracy dla konkretnego pracownika.

  • 3. Data: 2015-11-29 18:14:46
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Moim zdaniem doszło do wyłudzenia środków z PUP i należy powiadomić organa
    > ścigania. Pracodawca dostał środki na utworzenie konkretnego stanowiska
    > pracy dla konkretnego pracownika.

    Dla mnie to pouczenie, by
    nie podejmować NIGDY pracy pszed podpisaniem umowy.

    Dla mnie to nie wyłudzenie z PUP,
    bo tu nikt nie napisał, czy pracodawca faktycznie dostał pieniądze.
    Dla mnie to tuszowanie wypadku pszy pracy
    wynikłe z ogulengo baku szacunku dla bezpieczeństwa pracy i prawa .
    Tuszowanie po to by nie zapłacić kar.

    --
    _____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
    w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

  • 4. Data: 2015-11-29 22:30:29
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-11-29 o 17:36, Karol pisze:

    > Wg,informacji PUP Pracodawca powinien zatrudnić mnie na okres 2 lat czyli
    > nawiązać ze mną stosunek pracy na czas określony.

    Tu się chyba mylisz. Doposażenie jest na stanowisko pracy nie na osobę.
    Ma utrzymać przez 2 lata "etat" ale niekoniecznie Ciebie na nim. Tak
    było przynajmniej "za moich czasów" :)

  • 5. Data: 2015-11-29 22:31:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-11-15 o 18:14, Stokrotka pisze:

    > Dla mnie to pouczenie, by
    > nie podejmować NIGDY pracy pszed podpisaniem umowy.

    To chyba byś nigdy nie podjęła pracy.

    > Dla mnie to nie wyłudzenie z PUP,
    > bo tu nikt nie napisał, czy pracodawca faktycznie dostał pieniądze.

    Skoro było skierowanie z PUP i pieniądze miały być, to co najmniej był
    wniosek, więc usiłowanie.

    > Dla mnie to tuszowanie wypadku pszy pracy
    > wynikłe z ogulengo baku szacunku dla bezpieczeństwa pracy i prawa .
    > Tuszowanie po to by nie zapłacić kar.

    W jakim sensie treść umowy o pracę może mieć przełożenie na zatuszowanie
    wypadku?

  • 6. Data: 2015-11-30 10:56:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-29 22:30, PlaMa pisze:

    > Tu się chyba mylisz. Doposażenie jest na stanowisko pracy nie na osobę.
    > Ma utrzymać przez 2 lata "etat" ale niekoniecznie Ciebie na nim. Tak
    > było przynajmniej "za moich czasów" :)

    Może tak być, ale na mój gust, skoro dopuścił do pracy bez podpisania
    umowy, wystąpi słowo przeciw słowu. Czy sędzia uzna za wiarygodne
    podpisywanie UoP na tydzień - dla mnie to grubymi nićmi szyte, więc uzna
    zapewne, że umowa była inna... Ale to tylko mogę spekulować.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 7. Data: 2015-11-30 16:22:42
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > To chyba byś nigdy nie podjęła pracy.

    To w Polsce nie da się podjąć pracy zgodnie z prawem?

    > Skoro było skierowanie z PUP i pieniądze miały być, to co najmniej był
    > wniosek, więc usiłowanie.

    NIe było usiłowania, bo jak umawiał się na gębę, to nie wiadomo było co
    będzie dalej. Wypadek pszy pracy raczej nie byłby w scenariuszu wyłudzania.
    Raczej żaden pracodawca, poza płatnymi zabujcami,
    nie planuje by wypadek pszy pracy był żrudłem zysku.

    W sensie dat.

  • 8. Data: 2015-11-30 19:56:35
    Od: <6...@1...195635.invalid> (Tom N)

    Stokrotka w

    > To w Polsce nie da się podjąć pracy zgodnie z prawem?

    A ile podjęłaś? Ogólnie.

    > bo jak umawiał się na gębę, to nie wiadomo było co
    > będzie dalej.

    Fail. Było wiadomo...

    > W sensie dat.

    Fail.

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-12-01 09:11:33
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A ile podjęłaś? Ogólnie.

    Jestem bezobotna, ale do tąd pracowałam w 7 firmah.
    W jednej zastrajkowałam po zdaje się 3 miesiącah z powodu pracy bez umowy.
    Ale wtedy był zdaje się tydzień na umowę.
    Potem 1 dzień, a teraz zdaje się, ale nie jestem pewna należy podpisać umowę
    pszed pojęciem samej pracy.

    > Fail. Było wiadomo...

    Pszywidywanie wypadku pszy pracy?
    To się nadaje do prokuratury jako umyślne uszkodzenie ciała.