  • 1. Data: 2002-03-29 01:11:06
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@s...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie (nieco długie :)

    Osoba pracuje dla Firmy (umowa słowna, umowa o dzieło). Nie wykonuje pracy
    w terminie, ustalony jest nowy termin, który jednak też nie jest dotrzymany
    (też umowa słowna). Po upływie ostatniego terminu firma ma już od pracownka
    90% zadania (baza danych) u siebie, nie zrywa umowy, wykorzystuję 90% pracy
    i pozostałe 10% wykonuje na własną ręke.

    Firma ostrzegałą że termin jest ostateczny, ale po jego przekroczeniu nie
    zaerwałą oficjaklnie umowy, nie skasowała bazy, tylko jej uzyła.

    Ile $ powinno się należeć pracownikowi ? Może 90% z kwoty określonej w
    ostatniej umowie... ?

    --
    Raf256
    ,--, _ ,- _ _ _
    |,-'`_|_|_ `_||_'|_' r...@w...pl GG-1175498 ICQ-143712878
    | `\|_| | |_,,_||_|
    C++; (_2b||!_2b)?this->is->a:question; {B.Stroustrup, W.Shakespeare}

  • 2. Data: 2002-03-29 04:43:17
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@s...pl>

    "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@s...pl> wrote in
    0:

    > Firma ostrzegałą że termin jest ostateczny, ale po jego przekroczeniu
    > nie zaerwałą oficjaklnie umowy, nie skasowała bazy, tylko jej uzyła.

    sorry za błędy oprtograficzne :-/

    > Ile $ powinno się należeć pracownikowi ? Może 90% z kwoty określonej w
    > ostatniej umowie... ?

    Umów słownych było kilka (kilka terimnów) ale liczy się chyba ten ostatni ?
    Gdzie dokłądnie mogę znaleźć odpowiednią ustawę na ten temat (że liczy się
    ostatnia umowa, że jeżeli nie było to dokładnie określone należy się tyle %
    zapłaty ile % roboty zostało wykonanej - o ile nie zerwano umowy). Czy te
    materiały można znaleźć w sieci, a jeżeli tak to gdzie ?

    Z góry dziękuję, pozdrawiam :)

    --
    Raf256
    ,--, _ ,- _ _ _

  • 3. Data: 2002-03-29 14:25:31
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 29 Mar 2002, Rafal 'Raf256' Maj wrote:

    > Firma ostrzegałą że termin jest ostateczny, ale po jego przekroczeniu nie
    > zaerwałą oficjaklnie umowy, nie skasowała bazy, tylko jej uzyła.

    Owszem, jeśli zamawiający zgodzi się na odebranie nieukończonego dzieła,
    nie może domagać się odszkodowania.

    > Ile $ powinno się należeć pracownikowi ? Może 90% z kwoty określonej w
    > ostatniej umowie... ?

    Stosunkowo niższe wynagrodzenie - art. 637 ust. 2 KC (jeśli nie usunął wad
    dzieła mimo dodatkowego terminu).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)