  • 1. Data: 2002-03-29 00:07:03
    Temat: podatek dochodowy od sprzedaży nieruchomości ?
    Od: "Rem" <r...@w...pl>

    Ma pytanie:
    Jeżeli przez kilkanaście lat było się użytkownikiem wieczystym
    nieruchomości, a potem nabyło się prawo własności do niej(w oparciu o
    przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności) i chce się
    dalej sprzedać w/w nieruchomość w okresie krótszym niż 5 lat od daty
    przekształcenia użytkowania wieczystego we własność, to czy ta sprzedaż
    będzie
    obciążona zryczałtowanym 10-proc. podatkiem dochodowym ?

    Jezeli możecie, proszę o podanie podatawy prawnej.

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-02 05:53:20
    Temat: Re: podatek dochodowy od sprzedaży nieruchomo?ci ?
    Od: "GB" <g...@i...katowice.pl>

    Tak!
    Wynika to z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przekształcenie
    jest zmianą prawa własności traktowana równoznacznie z nabyciem. W związku z
    tym liczy się pięć lat od końca roku w którym dokonano przekształacenia.
    Chciałem sprzedać mieszkanie spółdzielcze które przekształciłem z
    lokatorskiego na własnościowe. Mimo, miałem to mieszkanie ponad 6 lat kazano
    mi płacić gdyż w między czasie nastąpiło przekształcenie.
    Zrezygnowałem ze sprzedaży.
    Pozdrawiam Grzegorz