  • 1. Data: 2002-03-28 21:34:32
    Temat: Delegacja - jakie sa obowiazki pracodawcy
    Od: "Kyzio" <k...@i...net.pl>

    no i kolejne pytanie : Delegacje
    jakie sa obowiazki pracodawcy?
    na ile wczesniej musi powiadomic o delegacji (zapewnia nocleg) miejsce jest
    odlegle o 400 km od miejsca zamieszkania ?
    czy czas dojazdu wlicza sie w czas pracy ?
    czy jezeli czas pracy na delegacji przedluza sie o 10 godzin to czy liczy se
    jakies nadgodziny ?
    na jaki okres mozna wyslac pracownika w delegacje?
    jaki okres musi minac od powrotu z delegacji do wyslania w kolejna ?
    czy mozna wymagac kiedy powrot z delegacji jest o godzinie 8:00 - delegacja
    trwala 36 godzin (z podroza ) o stawienie sie w pracy o 10:00 ? jaki czas
    jest przewidziany na odpoczynek po powrocie?

    czy mozna wyslac w delegacje na 2 dni --- po czym po 2 dniach przedluzyc o 7
    ? co z kosztami za pranie (bo jadac na 2 dni biore minium rzeczy a tu nagle
    na miejscu dowiaduje sie iz spedze tam kolejne 7 dni) ?

    pozdrawiam
    Kyzio
    ps. i czy mozna oddelegowac pracownika do pracy w oddziale oddalonym od
    miejsca zamieszkania na np. miesiac ?
    ps1. i jak sie utrzymac w W-wie za 18 zlotych diety ? (obiad i kolacja)

  • 2. Data: 2002-03-28 22:13:15
    Temat: Re: Delegacja - jakie sa obowiazki pracodawcy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, Kyzio wrote:

    > na ile wczesniej musi powiadomic o delegacji (zapewnia nocleg) miejsce jest
    > odlegle o 400 km od miejsca zamieszkania ?

    Na tyle żeby zapewnić harmonijną organizację pracy w zakładzie (AFAIK),
    znaleźć zastępstwo itd.

    > czy czas dojazdu wlicza sie w czas pracy ?

    Tylko jeśli pracownik wykonuje w tym czasie pracę (np. kierowcy).

    > czy jezeli czas pracy na delegacji przedluza sie o 10 godzin to czy liczy se
    > jakies nadgodziny ?

    Nie.

    > na jaki okres mozna wyslac pracownika w delegacje?

    Dowolny (chyba).

    > jaki okres musi minac od powrotu z delegacji do wyslania w kolejna ?

    Jw.

    > czy mozna wymagac kiedy powrot z delegacji jest o godzinie 8:00 - delegacja
    > trwala 36 godzin (z podroza ) o stawienie sie w pracy o 10:00 ? jaki czas
    > jest przewidziany na odpoczynek po powrocie?

    Co najmniej 8 godzin w warunkach zapewniających odpoczynek (a więc nie w
    pociągu powrotnym, jeśli nie ma w nim miejsc sypialnych).

    > czy mozna wyslac w delegacje na 2 dni --- po czym po 2 dniach przedluzyc o 7
    > ? co z kosztami za pranie (bo jadac na 2 dni biore minium rzeczy a tu nagle
    > na miejscu dowiaduje sie iz spedze tam kolejne 7 dni) ?

    Na chłopski rozum nie, ale nie jestem specjalistą...

    > ps. i czy mozna oddelegowac pracownika do pracy w oddziale oddalonym od
    > miejsca zamieszkania na np. miesiac ?

    AFAIK bez jego zgody nie.

    > ps1. i jak sie utrzymac w W-wie za 18 zlotych diety ? (obiad i kolacja)

    Bar mleczny? :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-28 23:59:53
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Bar mleczny? :)

    Za osiemnaście złotych dodatkowo przecież :-)
    To może na lepszy bar wystarczy?

    CEZ

  • 4. Data: 2002-03-29 09:19:18
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    > Bar mleczny? :)

    Niekoniecznie.
    Zależy ile zaoszczędził w domu przez to że nie jadł.

    Celem diety jest ___uzupełnienie___ nadwyżki w koszcie żywienia
    poza domem.

  • 5. Data: 2002-03-29 09:25:59
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    ost...

    > Tylko jeśli pracownik wykonuje w tym czasie pracę (np. kierowcy).

    Nie do końca. Jeżeli podróż odbywa się w normalnym czasie pracy, to zalicza
    się do czasu pracy niezależnie od tego, czy śpisz w wagonie sypialnym, czy
    prowadzisz samochód. Jeżeli odbywa się poza normalnymi godzinami pracy, to
    nie liczy się do czasu pracy, ale liczy się do czasu delegacji, za który
    przysługują diety.

    > Nie.

    Tak. Jeżeli jest to czas _pracy_ a nie podróży. Nie ma znaczenia czy
    pracujesz w siedzibie pracodawcy, czy na delegacji.

    > Co najmniej 8 godzin w warunkach zapewniających odpoczynek (a więc nie w
    > pociągu powrotnym, jeśli nie ma w nim miejsc sypialnych).

    Kiedyś znalazłem przepis, że jeżeli od powrotu z delacji do czasu normalnego
    rozpoczęcia pracy jest mniej niż 8 godzin przysługuje dzień wolny. Teraz
    jakoś nie mogę go znaleźć i nie wiem, czy dalej obowiązuje.

    > Na chłopski rozum nie, ale nie jestem specjalistą...

    Sprawdź, czy przypadkiem w regulaminie u pracodawcy nie ma zapisu, że
    polecenie wyjazdu musi być na piśmie. Jak Ci go pracodawca nie dostarczy, to
    nie masz prawa przebywać na delegacji ;)

    > AFAIK bez jego zgody nie.

    Tak, ale
    § 9. 1. Pracownikowi przebywającemu w podróży trwającej co najmniej 10 dni
    przysługuje prawo do przejazdu w dniu wolnym od pracy do miejscowości pobytu
    stałego lub czasowego na koszt pracodawcy.

    2. Za przejazd do miejscowości stałego lub czasowego pobytu i z powrotem
    przysługuje wyłącznie zwrot kosztów przejazdu środkiem transportu określonym
    przez pracodawcę.

    Dieta ma pokryć różnicę, pomiędzy kosztem wyżywienia w domciu, a na
    delagacji. Więc do tych 18 PLN musisz jeszcze dodać to, co wydałbyś w domu
    ;)

    Rozumiem, że za śniadanie płaci pracodawca, to i tak się należy cieszyć, bo
    AFAIK ma prawo odliczyć 15% diety za śniadanie.

    Polecam lekturę http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/del0205.html

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-03-29 10:03:18
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    >
    > 2. Za przejazd do miejscowości stałego lub czasowego pobytu i z powrotem
    > przysługuje wyłącznie zwrot kosztów przejazdu środkiem transportu

    To bardzo ciekawe... Ale co, jesli pracownik jest wlasnie np. w Nowym Jorku?
    Czy nie oznacza to przypadkiem, ze ma prawo sobie przyleciec do domu na
    weekend? Na koszt pracodawcy:)

    Pozdrawiam,
    PN

  • 7. Data: 2002-03-29 10:24:17
    Od: "Kyzio" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Kyzio" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości news:
    > no i kolejne pytanie : Delegacje

    dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi
    poczytam podana lekture
    ehhhh czyli w sumie nie mam az tak zle
    pozdrawiam
    Kyzio

  • 8. Data: 2002-03-29 10:34:35
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pawel Nowak" <5...@p...com> napisał w wiadomości
    > Czy nie oznacza to przypadkiem, ze ma prawo sobie przyleciec do domu na
    > weekend? Na koszt pracodawcy:)

    Nie, bo jest to "Rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z dnia
    19 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania oraz wysokości
    należności przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej na
    obszarze kraju".
    Delegacje zagraniczne znajdziesz
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/del0524.html

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-03-29 10:48:27
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    > 19 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania oraz wysokości
    > należności przysługujących pracownikowi z tytułu podróży służbowej na

    Acha. To sorry i dzieki! :)

    Pozdrawiam,
    PN

  • 10. Data: 2002-03-29 14:02:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

> [...]
    >+
    >+ Na tyle żeby zapewnić harmonijną organizację pracy w zakładzie (AFAIK),

    Gwidonie, z pytania raczej wynika czy pracownik który zaczyna
    pracę o 7.00 może zostać zawiadomiony o 6.30 że ma nie przychodzić
    do pracy a jechac po przekątnej kraju ! Lub w pracy się dowiedzieć
    że "właśnie jedzie"...
    Zeznaję że nie wiem :)
    [...]
    >+ > czy jezeli czas pracy na delegacji przedluza sie o 10 godzin to czy liczy se
    >+ > jakies nadgodziny ?
    >+
    >+ Nie.

    A to dlaczego ?? -:O
    Mowa o *pracy*, oczywiście, a nie "przebywaniu".
    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd