  • 71. Data: 2013-04-17 09:36:49
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A szalbierza ktoś zeżarł?

    szalbierz <<oszust, szachraj>> o szalbierski

    Jednak ,,podprowadzenie'' wartości niematerialnej z oszustwem mniej mi
    się kojarzy niż kradzież.

    oszustwo <<świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie czyjegoś
    błędu dla własnej korzyści>>

    a wykorzystując cudzą własność niematerialną niezgodnie z prawem nie
    wprowadzam w błąd tamtego ani w zasadzie nie wykorzystuję jego błędu, bo
    przecież np. wystawienie rzeczonego opisu na aukcję nie było błędem
    Budzika.

    > Nie powiesz mi, że w 100% nie spełnia wymienionych wyżej wymogów.

    No na mój gust to nie spełnia ani w 0,00000001%

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 72. Data: 2013-04-17 10:11:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jednak ,,podprowadzenie'' wartości niematerialnej z oszustwem

    A skąd wziąłeś oszustwo?
    Szalbierstwo od oszustwa/wyłudzenia różni się właśnie brakiem
    akceptacji zachowania przez poszkodowanego, czyli tym, co ma miejsce
    przy naruszeniu PA.

    > mniej mi się kojarzy niż kradzież.

    Mi się naruszanie "praw" nijak nie kojarzy "z podprowadzeniem", właśnie
    przez to, że legalnemu posiadaczowi nic nie ubyło.
    NIE MA kradzieży.

    > oszustwo świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie czyjegoś błędu
    > dla własnej korzyści

    SZALBIERSTWO, nie oszustwo!
    Tym razem nie wysuwałem wersji o oszustwie, akurat uważałem
    komu piszę :P

    > a wykorzystując cudzą własność niematerialną niezgodnie z prawem nie
    > wprowadzam w błąd tamtego ani w zasadzie nie wykorzystuję jego błędu

    No tak właśnie postępuje SZALBIERZ.

    Wykorzystuje fakt iż poszkodowany *nie wie*, że mu nie płacą
    (choć powinni), a nie to że poszkodowany popełnia błędy.

    > No na mój gust to nie spełnia ani w 0,00000001%

    No to kradzież nie spełnia go WCALE.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2013-04-17 11:32:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A skąd wziąłeś oszustwo?

    No przecież dałem cytat:

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2576960/szalbierz

    * szalbierz <<oszust, szachraj>> o szalbierski

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2496853/oszustwo

    * oszustwo <<świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie
    czyjegoś błędu dla własnej korzyści>>

    Pomijam już, że słowo szalbierz słyszałem pierwszy raz w życiu z Twoich
    rąk, więc chyba niespecjalnie będzie szerzej zrozumiałe.

    > Mi się naruszanie "praw" nijak nie kojarzy "z podprowadzeniem", właśnie
    > przez to, że legalnemu posiadaczowi nic nie ubyło.

    Ale przybyły biorącemu.

    > NIE MA kradzieży.

    No niestety w 100% nie pasuje, Jak mówiłem

    kradzież (rzecz) {
    poszkodowany = poszkodowany - rzecz - pewne_uboczne_straty;
    winny = winny + rzecz + pewne_uboczne_profity_z_posiadania_rzeczy;
    }

    A tu mamy:

    prawie_kradzież (rzecz) {
    poszkodowany = poszkodowany - pewne_uboczne_straty;
    winny = winny + rzecz + pewne_uboczne_profity_z_posiadania_rzeczy;
    }

    kradzież nie pasuje w 100%, ale ta funkcja nie jest tak całkiem inna.
    Stąd pewnie i takie językowe formy, jak ,,skradł jej całusa''.
    Zszalbierzył jej całusa na mój gust pasuje mniej.

    > SZALBIERSTWO, nie oszustwo!

    Kiedy to synonimy.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2576959/szalbierstwo

    * szalbierstwo <<oszustwo, zwłaszcza wyłudzenie czegoś>>

    > No tak właśnie postępuje SZALBIERZ.

    Może tak postępuje, ale definicje nam się nie zgadzają i stąd kolejny
    zgrzyt językowy, analogicznie jak z kradzieżą.

    > No to kradzież nie spełnia go WCALE.

    w 99% spełnia. W funkcji Prawie_kradzież brakuje względem funkcji
    kradzież tylko jednej części wzoru -rzecz

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2013-04-17 11:46:05
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Stąd pewnie i takie językowe formy, jak ,,skradł jej całusa''.
    > Zszalbierzył jej całusa na mój gust pasuje mniej.

    Zwróć jednak szanowną uwagę, że mowa o terminach _prawnych_,
    jakiś potoczny termin w sensie prawnym często jest w sposób oczywisty
    bezsensowny. Najprostszy przykład to "osoba prywatna"
    (rozumiana jako "osoba fizyczna nabywająca towar w celu nie związanym
    z prowadzeniem działalności gospodarczej")-przecież nie ma upaństwiawiania ludzi.
    Ale wróć, nie dotyczy choćby, w sposób oczywisty państwowych, dzieci...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 75. Data: 2013-04-17 12:06:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak, o ile wiemy iż owa potoczność jest błędna.
    > Jeśli chcesz, przekonuj np. że "polskie obozy koncentracyjne"
    > to nie problem, w końcu jest oczywiste o co chodzi.

    VETO!
    Otóż w tym blędzie chodzi *dokładnie* o to, ze nie wiadomo o co chodzi.
    Gdyby dla wszystkich było jasne, że obozy były niemieckie, ale wiadomo jaka
    jest wiedza Amerykanów o wszystkim co dalej od Alaski...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 76. Data: 2013-04-17 12:12:06
    Temat: [OT]Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/17/2013 11:32 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > kradzież nie pasuje w 100%, ale ta funkcja nie jest tak całkiem inna.
    > Stąd pewnie i takie językowe formy, jak ,,skradł jej całusa''.
    > Zszalbierzył jej całusa na mój gust pasuje mniej.

    Bo tutaj akurat powinno być "wyłudził jej całusa".

    p. m.

  • 77. Data: 2013-04-17 12:19:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2013 11:46, Dominik & Co pisze:

    > Zwróć jednak szanowną uwagę, że mowa o terminach _prawnych_,

    Nie. Mowa o języku powszechnym i rozmawianiu na poziomie obywatela.

    Poza tym, jeśli termin prawny jest sprzeczny z definicją słownikową z
    języka[1], to już w ogóle jest gupie.

    [1] o ile jest, bo Gotfryd nie przedstawił źródła, a googlanie na
    szalbierz wykazuje mi właśnie synonim oszustwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 78. Data: 2013-04-17 12:27:07
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/17/2013 12:19 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    >
    > [1] o ile jest, bo Gotfryd nie przedstawił źródła, a googlanie na
    > szalbierz wykazuje mi właśnie synonim oszustwa.

    No weź .... http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo : pierwszy wynik w
    googlach na "szalbierstwo".

    p. m.

  • 79. Data: 2013-04-17 12:38:16
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Nie. Mowa o języku powszechnym i rozmawianiu na poziomie obywatela.

    Obywatel może nawet mówić o gwałcie, bo taki np. procucet softu
    ma pełne prawo czuć się wychędożony.

    > Poza tym, jeśli termin prawny jest sprzeczny z definicją słownikową z
    > języka[1], to już w ogóle jest gupie.

    Język polski w ogóle jest gupi i nielogiczny.

    > [1] o ile jest, bo Gotfryd nie przedstawił źródła, a googlanie na
    > szalbierz wykazuje mi właśnie synonim oszustwa.

    Ja mam widać jakieś inne google, bo od razu trafiłem na:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo

    I pamiętam, że już w przedwojennych felietonach Wiecha słowo to
    było używane dokładnie w tym znaczeniu.

  • 80. Data: 2013-04-17 12:57:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2013 12:38, Dominik & Co pisze:
    > Obywatel może nawet mówić o gwałcie, bo taki np. procucet softu
    > ma pełne prawo czuć się wychędożony.

    Zadawanie gwałtu w języku wcale nie oznacza seksualnych onych. O
    pogwałceniu moich praw też mogę mówić.

    > Język polski w ogóle jest gupi i nielogiczny.

    Taaa.. Tylko siakoś się Esperanto czy inny Klingoński nie przyjęły.
    Język jest dla ludziów.

    > Ja mam widać jakieś inne google, bo od razu trafiłem na:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo

    U mnie wychodzi tak:

    https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sour
    ceid=navclient&q=szalbierz

    > I pamiętam, że już w przedwojennych felietonach Wiecha słowo to
    > było używane dokładnie w tym znaczeniu.

    Niewykluczone. Wiecha nie trawię, choć z drobnym wyjątkiem, bo te jego
    dwie nieszczęsne powieści to za dziecka nawet jakoś lubiłem. Teraz po
    latach już niespecjalnie zachwycają, ale ujdą w tłoku. Natomiast
    felietony były nudne. Choć może kwestia techniki czytania. Co innego w
    książce, jeden za drugim, a co innego jako przerywnik do
    śniadania/kolacji w jakieś prasie porannej czy wieczornej.

    Poza tym, dzielą nas z Wiechem kulturowe, regionalne i narodowościowe
    bariery. Tobie pewnie łatwiej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek