    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ukradziony opis aukcji
    Date: Wed, 17 Apr 2013 11:32:37 +0200

    > A skąd wziąłeś oszustwo?

    No przecież dałem cytat:

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2576960/szalbierz

    * szalbierz <<oszust, szachraj>> o szalbierski

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2496853/oszustwo

    * oszustwo <<świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie
    czyjegoś błędu dla własnej korzyści>>

    Pomijam już, że słowo szalbierz słyszałem pierwszy raz w życiu z Twoich
    rąk, więc chyba niespecjalnie będzie szerzej zrozumiałe.

    > Mi się naruszanie "praw" nijak nie kojarzy "z podprowadzeniem", właśnie
    > przez to, że legalnemu posiadaczowi nic nie ubyło.

    Ale przybyły biorącemu.

    > NIE MA kradzieży.

    No niestety w 100% nie pasuje, Jak mówiłem

    kradzież (rzecz) {
    poszkodowany = poszkodowany - rzecz - pewne_uboczne_straty;
    winny = winny + rzecz + pewne_uboczne_profity_z_posiadania_rzeczy;
    }

    A tu mamy:

    prawie_kradzież (rzecz) {
    poszkodowany = poszkodowany - pewne_uboczne_straty;
    winny = winny + rzecz + pewne_uboczne_profity_z_posiadania_rzeczy;
    }

    kradzież nie pasuje w 100%, ale ta funkcja nie jest tak całkiem inna.
    Stąd pewnie i takie językowe formy, jak ,,skradł jej całusa''.
    Zszalbierzył jej całusa na mój gust pasuje mniej.

    > SZALBIERSTWO, nie oszustwo!

    Kiedy to synonimy.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2576959/szalbierstwo

    * szalbierstwo <<oszustwo, zwłaszcza wyłudzenie czegoś>>

    > No tak właśnie postępuje SZALBIERZ.

    Może tak postępuje, ale definicje nam się nie zgadzają i stąd kolejny
    zgrzyt językowy, analogicznie jak z kradzieżą.

    > No to kradzież nie spełnia go WCALE.

    w 99% spełnia. W funkcji Prawie_kradzież brakuje względem funkcji
    kradzież tylko jednej części wzoru -rzecz

    --
    Przemysław Adam Śmiejek