  • 21. Data: 2004-06-03 08:34:15
    Temat: Re: UPC wyłudza "vat" za internet!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, kuba wrote:

    >+ scream wrote:
    >+
    >+ zgadzam sie z toba. nie podpisywalem umowy z urzedem skarbowym na wysokosc
    >+ podatku, tylko z firma upc.

    Zgoda. Załóżmy że VAT wzrósłby z 7% do 22%.
    Uważasz że na podstawie waszej umowy UPC miałby prawo zmiany ceny
    o 14% w górę ?
    A JEŚLI NIE - to DLACZEGO ma być inaczej przy innej zmianie stawki ?

    >+ skladalem reklamacje, ale upc traktuje mnie jak
    >+ debila, odpisujac, ze np:
    >+ "Pragnę przypomnieć że wysokość opłaty abonamentowej nie uległa zmianie."
    >+ lub podając definicje Klienta.
    >+
    >+ co mnie interesuje, ze na internet jest zwolnienie z vat, a nie 0%?

    Nic.
    Nic cię nie interesuje, ciebie interesuje kwota BRUTTO.
    Na *tę* kwotę podpisałeś umowę - "chyba że umowa wyraźnie stanowi
    inaczej" !

    >+ jestem
    >+ koncowym klientem, i nie interesuja mnie rozliczenia upc z urzedem
    >+ skarbowym. jesli koszty im rosna, to niech renegocjuja umowe. stoje na
    >+ stanowisku iz dopuscili sie jednostronnej zmiany umowy.

    Ależ oni umowy NIE ZMIENILI.
    To *ty* domagasz się zmiany. Jak tego nie widzisz... to nic nie
    pradzę :[

    >+ strasznie mnie mierzi takie traktowanie, zamierzam skierowac doniesienie do
    >+ prokuratury, skarge do uokik i byc moze napisac do jakiegos radia, czy
    >+ gazety.

    ...i później napiszesz nam że prokuratora, UoKiK i jakieś radio
    plus gazeta "traktują cię jak debila" ?
    Może najpierw uzgodnij słownik pojęć: co dla ciebie jest "ceną
    zakupu": kwota z VAT czy kwota bez VAT ? I dlaczego ;) skoro cały
    czas upominasz się że "nie interesują cię ich rozliczenia z US" ?

    >+ wiec teraz - prosze, zeby ktos kompetenty ocenil nasze (tzn screama i moje)
    >+ stanowisko.

    Nie jestem kompetentny w kwestii rozstrzygania sporów - od tego jest
    w .pl WysokiSąd. Nie jestem kompetentny w kwestii doradztwa podatkowego
    - od tego są licencjonowani DoradzcyPodatkowi.
    Jestem podatnikiem VAT, zmuszonym czytać przepisy. To tak wKF :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2004-06-03 09:21:13
    Od: "Dilbercik" <s...@g...pl>

    placisz wiecej ?

    --
    Michal

  • 23. Data: 2004-06-03 11:30:36
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    [...
    > Wiem, niektorzy ida krok dalej i np. podczas wojny wspolapracuja z
    > okupantem aby nieco zarobic i miec przywileje.
    > Ja tak nie robie ani w wypadku wojny, ani w wypadku wojny z komunistycznym
    > monopolem, no ale zalezy na ile ktos sie cenie i mysli.
    ...]
    No troszke przegiales :( nie rozwazajmy tutaj skrajnosci.

    [...
    Wole placic teraz
    > nieco wiecej a w przeyszlosci duuuzo mniej.
    ...]

    Jesli mam placic "nieco wiecej" to rowniez bym tak robil, dla zasady (nie
    jestem zwolennikiem uslug tpsa, nie przepadam za nimi, po prostu nie wam
    wyjscia), jednak na przykladzie netu to co bys zrobil na moim miejscu ?
    Mialem dwa wyjscia: albo internet za 99 zl /m+ instalacja 1000 zł, albo za
    92/m (teraz za 59) i instalacja 100 zl (teraz 1 zl). No jak dla mnie roznica
    900-1000 zl jest warta zastanowienia sie.

    Ale chyba zeszlismy z tematu :)

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 24. Data: 2004-06-03 14:05:05
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Dilbercik napisał:
    > placisz wiecej ?

    tak
    179 - 29 za tvk = 159
    (159/107)*100=148,60 PLN - tyle kosztuje internet w UPC
    i tyle kosztował też w momencie gdy był jeszcze vat 7%
    teraz kosztuje on 159 zł, ponieważ "wzrosły im koszty" więc cena
    zwiększyła się o 10,40 PLN (czyli suma, jaką poprzednio stanowił vat)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2004-06-03 15:01:57
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    scream wrote:

    > tak
    > 179 - 29 za tvk = 159

    A tej matematyki to nie rozumiem. Mi wychodzi 150 :-)

    > (159/107)*100=148,60 PLN - tyle kosztuje internet w UPC
    > i tyle kosztował też w momencie gdy był jeszcze vat 7%

    ??? A dlaczego dzielisz przez 1.07? Cena końcowa to te 159. Jako
    osoba prywatna, nie interesują Cię chyba rozliczenia UPC z US?

    > teraz kosztuje on 159 zł, ponieważ "wzrosły im koszty" więc cena
    > zwiększyła się o 10,40 PLN (czyli suma, jaką poprzednio stanowił vat)

    Czy gdyby VAT wzrósł do 22%, uznałbyś że nowa cena 181 zł jest jak
    najbardziej OK i bez szemrania byś zapłacił - bo przecież według Twoich
    słów powyżej "cena by nie wzrosła"...

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 26. Data: 2004-06-03 18:10:53
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Artur Orlowski napisał:
    > A tej matematyki to nie rozumiem. Mi wychodzi 150 :-)

    pomyłka :) za TVK płacimy 20 PLN, za internet 159 (dawniej z vat)

    > ??? A dlaczego dzielisz przez 1.07?

    dlatego, ze bylo 7% vatu

    > Cena końcowa to te 159. Jako
    > osoba prywatna, nie interesują Cię chyba rozliczenia UPC z US?

    cena końcowa to 148,60 + vat

    > Czy gdyby VAT wzrósł do 22%, uznałbyś że nowa cena 181 zł jest jak
    > najbardziej OK i bez szemrania byś zapłacił - bo przecież według Twoich
    > słów powyżej "cena by nie wzrosła"...

    gdyby vat wzrósł do 22%, to UPC musiałoby mi przesłać aneks do umowy,
    jako że godziłem sie na 148,6 pln + vat

  • 27. Data: 2004-06-04 06:49:26
    Od: "proxy" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "clint" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > To ja do tego czasu biorę najtańsze, czyli tepse.
    > A inni niech mnie sponsorują wybierając droższych
    > providerów.

    Ale czy najtansze ( z czym mozna polemizowac) znaczy najlepsze, naszybsze,
    bez problemow, wad, itd.??

    proxy

  • 28. Data: 2004-06-04 10:27:39
    Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl>

    > Nic cię nie interesuje, ciebie interesuje kwota BRUTTO.
    > Na *tę* kwotę podpisałeś umowę - "chyba że umowa wyraźnie stanowi
    > inaczej" !

    Jesli podpisal umowe na kwote 148,6 + vat, to powinien placic 148,6 + vat, w
    tym wypadku vatu dla niego, jako koncowego klienta nie ma, wiec powinien
    placic 148,6zl. Dla mnie calkiem logiczne.
    --
    Olleo

  • 29. Data: 2004-06-04 12:04:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > gdyby vat wzrósł do 22%, to UPC musiałoby mi przesłać aneks do umowy,
    > jako że godziłem sie na 148,6 pln + vat

    Alez właśnie przy takim sformułowaniu umowy nie potrzebny byłby aneks.
    Skoro jest napisane 148,60 + VAT bez podania stawki to znaczy że
    zgadzasz się na KAŻDĄ aktualna w danej chwili stawkę VAT i provider nic
    nie musi zmieniać.
    Jest 7% płacisz 7%, ale zmieniają na 22% i UPS może od Ciebie ządać 22%
    od tej samej kwoty netto i jest to zgodne z umową.

    Ciągle sie awanturujsze o zmianę umowy ale nie podales nam JAK ta umowa
    brzmi (a nie jak Tobie się wydaje że powinna brzmieć).
    Jeżeli kwote w umowie masz określoną BRUTTO to ona się ne zmienila.
    Jezeli netto to owszem.
    Tyle że nie chcesz nam powiedzieć co podpisales.
    Wstydzisz się?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 30. Data: 2004-06-04 12:05:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Olleo napisał:

    > Jesli podpisal umowe na kwote 148,6 + vat, to powinien placic 148,6 + vat, w
    > tym wypadku vatu dla niego, jako koncowego klienta nie ma, wiec powinien
    > placic 148,6zl. Dla mnie calkiem logiczne.

    Oczywiste, ale on sie ciągle nie zadeklarowal co popisal w tej umowie.
    Nie powiedział wprost czy ma wpisana kwot brutto czy netto.

    Jeżeli to kwota bruto to nie ma o co pyszczyć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl