  • 1. Data: 2004-06-02 12:25:18
    Temat: UPC wyłudza "vat" za internet!
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda tak, że około 4 lata temu podpisywałem umowe na pełen
    pakiet TVK + Internet za 179 PLN (z VATem) miesięcznie. Od 1 maja tego
    roku mamy 0% vatu na internet. Jednak kwota rachunku nie zmieniła się,
    bo dokładnie od 1 maja w UPC "wzrosły" koszty utrzymania usługi Chello,
    dokładnie o tyle, ile wcześniej wynosił vat. Czyli, można to nazwać
    podwyżką, skoro nie ma vatu a cena się nie zmieniła (wzrosła). Natomiast
    UPC nie przysłało mi żadnego aneksu do umowy (ja podpisując umowe
    zgadzałem się na kwote około 146 pln + vat, czyli 179 z vatem).
    Zasięgnąłem opinii u rzecznika praw konsumenta i wiem, że takie
    działanie jakie prezentuje UPC jest niezgodne z prawem. Mam im przesłać
    komplet dokumentów i obiecali interweniować w UPC, jednak nie za bardzo
    wierzę w ich skuteczność (trudno zmusić do czegokolwiek tak dużą firmę).
    Pan w infolinii UPC polecił mi napisać reklamację, ale to przecież nie
    spowoduje, że zaczną mi przysyłać faktury z mniejszą kwotą do zapłaty.
    Pozatym tu nie chodzi tylko o mnie.. Chello ma podobno kilkaset tys.
    użytkowników w Polsce, więc kwota bezprawnie wyłudzana przez UPC idzie w
    miliony złotych miesięcznie.

    Co robić w takiej sytuacji? Sam wobec takiego molocha nie będe
    występować do sądu, a i nie mam ochoty co miesiąc pisać reklamacji do
    nich.. Zresztą i tak pewnie by sie jakoś wykręcili. Co robić?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2004-06-02 12:27:06
    Temat: Re: UPC wyłudza "vat" za internet!
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Sprawa wygląda tak, że około 4 lata temu podpisywałem umowe na pełen
    > pakiet TVK + Internet za 179 PLN (z VATem) miesięcznie. Od 1 maja tego
    > roku mamy 0% vatu na internet. Jednak kwota rachunku nie zmieniła się,

    Jeśli podpisywałeś umowę na 179zł, to tyle powinieneś płacić, bez względu na
    podwyżki/obniżki podatku.

    Jeśli natomiast podpisałeś umowę na 149zł+Vat, to zmiany VATu Ciebie również
    dotyczą.

    Takie jest moje zdanie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-06-02 12:32:26
    Od: "Dilbercik" <s...@g...pl>

    podziekowania slij do naszych poslow... mogli dac 0% VAT a nie zwolniony...

    --
    Michal

  • 4. Data: 2004-06-02 13:10:53
    Od: "Jaku-b" <b...@e...pl>

    "Dilbercik" <s...@g...pl> wrote in message
    > podziekowania slij do naszych poslow... mogli dac 0% VAT a nie zwolniony...

    Mial byc ku....a tanszy internet. Sluchalem uwaznie TV i tak mowili - koszt dostepu
    do
    netu jest za wysoki i zbyt wielu ludzi na niego nie stac. Po to mial byc obnizony VAT
    7% do 0%. Okazuje sie, ze to byl kolejny przekret!

    --
    Jaku-b.

    "-Wegetacja roslinna w tym roku wybuchla nadwyraz bujnie." [Nic Smiesznego]

  • 5. Data: 2004-06-02 13:18:13
    Od: "clint" <{}clint1@wp.pl>

    Użytkownik "Dilbercik" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > podziekowania slij do naszych poslow... mogli dac 0% VAT a nie
    zwolniony...

    Jakos TEPSA potrafiła obniżyć ceny...

  • 6. Data: 2004-06-02 13:48:43
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Jaku-b" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Sluchalem uwaznie TV i tak mowili - koszt dostepu do
    > netu jest za wysoki i zbyt wielu ludzi na niego nie stac. Po to mial byc
    obnizony VAT z
    > 7% do 0%. Okazuje sie, ze to byl kolejny przekret!

    W KF - 7% to chyba troche za malo aby nagle wielu ludzi zaczęło być stać na
    internet. Jeśli kogoś nie stać na płacenie 50zl na mc to sądzisz ze będzie
    go stać jesli będzie to kosztowało 7% mniej czyli 46,5?

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-06-02 13:56:12
    Od: "Dilbercik" <s...@g...pl>

    bo TPsa nie kupuje lacz a sprzedaje...
    a reszta firma w Polsce kupuje lacza miedzyinymi od TPsy i placi im 22% VATu
    za to lacze a potem nie ma jak tego VATu sobie odebrac... wiec koszty
    dzialania w gore wiec i inet w gore....

    --
    Michal

  • 8. Data: 2004-06-02 16:38:18
    Od: leon <L...@i...pl>

    > Po to mial byc obnizony VAT z
    > 7% do 0%. Okazuje sie, ze to byl kolejny przekret!

    jest na 0% ale poszedl podatek od uslug do gory chyba do 15 % wiec sie
    rowna :(

    leon

  • 9. Data: 2004-06-02 16:48:37
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    {}c...@w...pl news:c9kk19$smm$1@sunfire.man.olsztyn.pl

    > Jakos TEPSA potrafiła obniżyć ceny...

    Bo robi dumping i jak zostanie sama na rynku to interent bedzie po 500/mc
    za najtansze lacze.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-06-02 17:46:09
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)>

    > jest na 0%
    stawka zerowa a zwolnienie z VATu to niestety dwie różne sprawy. Ale nie
    martw sie, posłowie też tego nie pojmują.

    >ale poszedl podatek od uslug do gory chyba do 15 % wiec sie
    15% podatek od usług (jak sądze i towarów takze)...cholera jasna...nie
    wiedziałem, że obniżyli.

    A powaznie: jak mniemam powyższy post to był test, na zasadzie "czy ktoś
    mnie sprostuje". Bo jak nie to proponuje nie pisać więcej rzeczy cokolwiek
    niesprawdzonych...

    www.lexpress.pl