  • 1. Data: 2004-06-02 10:26:27
    Temat: dostełem nip europejski PL........ co teraz?
    Od: "zanzarus" <z...@p...onet.pl>

    MAM NIP W FORMACIE PL ........ bez kresek czy teraz musze sie nawet jak
    kupuje w polsce nim posługiwać?

    Jak ja wystawiam FV to jaki mam nip wpisać? nowy czy stary?
    zmienić pieczątki ??

    --
    @@@@@@@@@@@@
    Z pozdrowieniami : Zanzarus

  • 2. Data: 2004-06-02 10:35:24
    Temat: Re: dostełem nip europejski PL........ co teraz?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    zanzarus wrote:
    > MAM NIP W FORMACIE PL ........ bez kresek czy teraz musze sie nawet
    > jak kupuje w polsce nim posługiwać?
    >
    > Jak ja wystawiam FV to jaki mam nip wpisać? nowy czy stary?
    > zmienić pieczątki ??

    ale to jest ten sam NIP tylko ma wyciete kreski i doklejone PL?
    u nas w firmie polskie faktury ida po staremu a zagraniczne z nowym formatem
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-06-02 10:44:55
    Od: "zanzarus" <z...@p...onet.pl>

    > ale to jest ten sam NIP tylko ma wyciete kreski i doklejone PL?
    > u nas w firmie polskie faktury ida po staremu a zagraniczne z nowym
    formatem

    tak ten sam nip bez kresek i z PL z przodu ,

    tylko po co mi np 2 pieczątki ??
    jaki mam dać??

  • 4. Data: 2004-06-02 12:21:29
    Od: "Pedro" <p...@g...pl>

    Użytkownik "zanzarus" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > formatem
    >

    > tak ten sam nip bez kresek i z PL z przodu ,
    >
    > tylko po co mi np 2 pieczątki ??
    > jaki mam dać??

    NIP z PL sluzy do handlu wewnatrz wspolnotowego, reszte dopowiedz sobie sam
    pozdr
    Pedro

  • 5. Data: 2004-06-12 13:16:20
    Od: Mariusz<...@...pl>

    NIP-UE (Europejski) jest wymagany jedynie w przypadku handlu
    towarami wewnątrzwspólnotowymi, czyli miedzy krajami UE (dawniej
    zwany - import i eksport)! W przypadku transakcji krajowych nie trzeba
    używać NIP'u unijnego! Tak samo nie jest to konieczne w przypadku
    handlu z krajami nie będącymi członkami UE!

    Kraje UE - NIP z kodem PL
    Polska i kraje z poza unii - NIP bez kodu

    Trzeba pamiętać, że aby stawka handlowa wynosiła 0 %, kontrahent
    musi również posiadać NIP-UE

    -> http://usenet.pomocprawna.info