  • 11. Data: 2009-06-30 11:21:37
    Temat: Re: UMOWA O PRACE co powinna zawierac
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Jeszcze bardzo ważne pytanie.
    czeka na mnie do podpisanaia umowa na kwotę...

    UWAGA
    800 złotych

    Czy taką umowę mogępodpisać?
    Nie chodzi o to, że kwota jest niska, bo całość będzie regulowana premiami i
    dodatkami do kwoty wielokrotnie wyższej, ale pytanie jest:

    Czy mogę podpisać umowę na wynagrodzenie za pełen etat na czas nieokreślony z
    wotą 800pln?

    Obecnie minimum jest dużo wyższe, powyżej 1200pln. Jaki skutki dla mnie a jake
    dla prcodawcy rodzi podpisanie umowy na czas nieokreślonuy z wynagrodzeniem
    800pln?

    Z góry dziękuję
    NZSNNW

  • 12. Data: 2009-06-30 11:23:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NZSNNW pisze:
> [...]
    > dla prcodawcy rodzi podpisanie umowy na czas nieokreślonuy z wynagrodzeniem

    Do pensji minimalnej wliczają się premie (ale nie nadgodziny, czy
    dodatki za pracę nocną). Jeśli zatem wypłata z pensji zasadniczej plus
    premii nie będzie niższa niż płaca minimalna, to będzie ok. W praktyce
    zatem będziesz musiał dostawać przynajmniej 1286zł brutto, bez względu
    na to, że pensja zasadnicza wskazana na umowie jest niższa.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-06-30 11:30:14
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "NZSNNW" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki skutki dla mnie a jake
    > dla prcodawcy rodzi podpisanie umowy na czas nieokreślonuy z
    > wynagrodzeniem
    > 800pln?

    Żadne, dopóki będziesz dostawał w sposób legalny kwotę wypłaty o wysokości
    nie mniejszej, niż aktualne wynagrodzenie minimalne. Pracodawca ma obowiązek
    wypłacić Ci taką kwotę, niezależnie od tego, jakie są zapisy w umowie.
    Ale jednocześnie sam fakt, że ktoś taką umowę podsuwa Ci do podpisania jest
    co najmniej zastanawiający i ja bym się po prostu spytała, jaki jest sens
    takiego zapisu, skoro nie ma on żadnej racji bytu.

    E.

  • 14. Data: 2009-06-30 11:31:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:23:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > zatem będziesz musiał dostawać przynajmniej 1286zł brutto, bez względu
    > na to, że pensja zasadnicza wskazana na umowie jest niższa.

    Obecnie jest 1276zł brutto.
    żeby nie wtopić, ale chyba nadal obowiązuje jeszcze rozporządzenie który
    pozwalało zmniejszyć minimalne wynagrodzenie do 90% jeżeli zatrudnia się po
    raz pierwszy danego pracownika. Wcześniej były nawet dwa progi - 80%
    minimalnego wynagrodzenia w ciągu pierwszego roku zatrudnienia i potem 90%
    minimalnego wynagrodzenia w drugim roku pracy.

  • 15. Data: 2009-06-30 12:54:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:31:12 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    > minimalnego wynagrodzenia w ciągu pierwszego roku zatrudnienia i potem 90%
    > minimalnego wynagrodzenia w drugim roku pracy.

    No i raczej mam rację:
    http://www.wskazniki.pl/?doc_id=189653
    Tylko jak to się ma do art. 6. pkt 1 (Dz.U. z 2002 r. Nr 200 poz.
    1679)...hmmm - ja tam widzę że to obniżenie mogło się odbywać w okresie
    przejściowym do 2005r., a na stronie podanej powyżej stosują to
    "nadal"...hmmmm

  • 16. Data: 2009-06-30 15:35:57
    Od: kuba <j...@g...com>

    Emka pisze:

> [...]
    > jest co najmniej zastanawiający i ja bym się po prostu spytała, jaki
    > jest sens takiego zapisu, skoro nie ma on żadnej racji bytu.

    Nieprawda, ma racje bytu i do tego jest sensowny.

    Np. jeśli pracownik wypracuje 500 zł prowizji to dostanie razem 1300 i
    będzie ok.
    Gdyby wynagrodzenie zasadnicze było równe 1276 zł, to przy wypracowaniu
    tej samej prowizji trzeba by mu zapłacić 1776.

    pozdrawiam
    kuba

  • 17. Data: 2009-06-30 17:21:05
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Np. jeśli pracownik wypracuje 500 zł prowizji to dostanie razem 1300 i
    > będzie ok.

    A jeśli nie wypracuje, to ile dostanie w sumie?
    Tak czy siak musi dostać przynajmniej minimum.

    > Gdyby wynagrodzenie zasadnicze było równe 1276 zł, to przy wypracowaniu
    > tej samej prowizji trzeba by mu zapłacić 1776.

    No i tak to powinno wyglądać. Nie wiem, co Cię tu dziwi :)

    E.

  • 18. Data: 2009-06-30 22:08:14
    Od: kuba <j...@g...com>

    Emka pisze:

    > A jeśli nie wypracuje, to ile dostanie w sumie?
    > Tak czy siak musi dostać przynajmniej minimum.

    To prawda.

    > No i tak to powinno wyglądać. Nie wiem, co Cię tu dziwi :)

    Nic mnie nie dziwi, po prostu określając wynagrodzenie zasadnicze
    pracownika poniżej minimum przy jednoczesnym stosowaniu systemu
    prowizyjnego, można mu w sumie zapłacić mniej, do czego w tej sytuacji
    dąży pracodawca.

    pozdrawiam
    kuba

  • 19. Data: 2009-06-30 22:31:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:796e.00000487.4a49f541@newsgate.onet.pl NZSNNW
    <n...@o...pl> pisze:

    > Czy mogę podpisać umowę na wynagrodzenie za pełen etat na czas
    > nieokreślony z wotą 800pln?
    Nie obawiaj się, podpisuj śmiało.
    KP art. 18 §1
    Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których podstawie powstaje
    stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż przepisy
    prawa pracy.

    Ustawa o płacy minimalnej jest częścią prawa pracy.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-06-30 22:38:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2dbcl$feq$1@inews.gazeta.pl kuba
    <j...@g...com> pisze:

> [...]
    > Gdyby wynagrodzenie zasadnicze było równe 1276 zł, to przy wypracowaniu
    > tej samej prowizji trzeba by mu zapłacić 1776.
    To właśnie wskazuje na oszusta, by nie rzec - sq****na.
    Taki cFaniaczek pracodaFca liczy na to, że pracownik się nie połapie.
    Dlatego pracownik musi sobie uświadomić, że w opisanej sytuacji nie ma sensu
    wyrabiać prowizji itp.

    --
    Jotte