  • 1. Data: 2009-06-29 21:14:46
    Temat: Re: Ledykymacje prosze!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning (.prawo).
    On Sat, 27 Jun 2009, spp wrote:

> [...]
    kiwany_problem_dla_turystow,wydarzenie_lokalne.html

    > Napiszesz kiedyś na temat o którym masz pojęcie?
    >
    > Ten przepis obowiązuje od 1997 r. :)

    Ale w 2004 wydano inny przepis.

    Co uchyla regulacje art.75 ustawy z 2.07.2004:
    ...specyfikujące szczegółową listę przepisów, które są *jedynymi* mogącymi
    wprowadzać ograniczenia dla swobody DG (poza koncesjami, wymienionymi
    wcześniej)?
    Treść z gofina jest na ogół wiarygodnie aktualizowana.
    Minister rozporządzenia, owszem, może wydawać - na podstawie ustawy.
    Na podstawie której wydał ów przepis?
    No i "lex posterior deroga priori" :) - jeśli przepis *nie* został
    zmieniony od 1997 (znaczy "wydany na nowo"), to mi wychodzi ze utracił
    moc prawną.
    Gdzieś się mylę? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-06-30 04:22:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > No i "lex posterior deroga priori" :) - jeśli przepis *nie* został
    > zmieniony od 1997 (znaczy "wydany na nowo"), to mi wychodzi ze utracił

    Czy ta ustawa uchyliła także obowiązek posiadania prawa jazdy? ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-30 05:57:57
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 23:14:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a)
    w:<news:Pine.WNT.4.64.0906292305510.3724@quad>:

> [...]

    Ustawa o usługach turystycznych, na podstawie której minister gospodarki
    wydał to rozporządzenie, nie dotyczy ani nauczycieli oprowadzających
    własnych uczniów, ani duchownych oprowadzających członków swojego kościoła.

    --
    Quid leges sine moribus?