  • 1. Data: 2009-06-29 21:15:23
    Temat: ksiega wieczysta - i zniknal budynek
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Sad w miejscowosci X prowadzil ksiege wieczysta. Wowczas zapis w ksiedze
    wygladal mniej wiecej tak: nieruchomosc aaa na mapie bbb/ccc zabudowana
    budynkiem ddd.

    Zmienil sie sad prowadzacy ksiegi wieczyste dla tego obszaru i dzis jest to
    juz w sadzie Y. Niedawno poprosilem o wypis i.... ku mojemu zaskoczeniu
    zniknela wzmianka o budynku yyy. Pracownicy sadu pytani dlaczego tak jest
    stwierdzili, ze zmienily sie przepisy i ze wszystko co jest na danym gruncie
    nalezy do mnie, wiec nie ma potrzeby pisania. Niby racja, ale pytani o
    podstawe prawna juz jej nie podali. Poniewaz planuje sprzedac owa dzialke
    zastanawiam sie, czy nie bedzie to problem przy sprzedazy. Czy rzeczywiscie
    tak powinno byc, ze zapis o budynku ddd znikl?

    A jesli jednak powinien byc co nalezy teraz zrobic, by go przywrocic?

  • 2. Data: 2009-06-30 08:43:26
    Temat: Re: ksiega wieczysta - i zniknal budynek
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 23:15:23 +0200, eg napisał(a):

    > Sad w miejscowosci X prowadzil ksiege wieczysta. Wowczas zapis w ksiedze
    > wygladal mniej wiecej tak: nieruchomosc aaa na mapie bbb/ccc zabudowana
    > budynkiem ddd.
    ^^^^^^^^^^^^^

    > .... ku mojemu zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy.
    ^^^^^^^^^^^
    > Czy rzeczywiscie tak powinno byc, ze zapis o budynku ddd znikl?
    ^^^^^^^^^^^
    Zdecyduj się w końcu ile masz tam tych budynków :)

  • 3. Data: 2009-06-30 18:50:50
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    eg napisał
    > Zmienil sie sad prowadzacy ksiegi wieczyste dla tego obszaru i dzis
    > jest to juz w sadzie Y. Niedawno poprosilem o wypis i.... ku mojemu
    > zaskoczeniu zniknela wzmianka o budynku yyy.

    Niech zgadne - odpis byl elektroniczny, znaczy z ksiegi przemigrowanej?

> [...]
    > gruncie nalezy do mnie, wiec nie ma potrzeby pisania. Niby racja, ale
    > pytani o podstawe prawna juz jej nie podali.

    Rozporzadzenie ministra sprawiedliwosci w sprawie prowadzenia ksiag
    wieczystych w systemie elektronicznym. Mowi ono, ze jedynym budynkiem
    ujawnianym w ksiedze wieczystej w rubryce "budynek" jest budynek, z
    ktorego wyodrebnia sie lokale. W Twoim przypadku chodzi o dom mieszkalny
    stojacy na dzialce. Ujawnic go mozna jedynie w taki sposob, ze dopisuje
    sie pelny adres dzialki czyli nazwa ulicy z numerem porzadkowym budynku.

    > A jesli jednak powinien byc co nalezy teraz zrobic, by go przywrocic?

    Skoro byl w ksiedze papierowej to byc moze masz przy ksiedze dokument,
    na podstawie ktorego kiedys zostal wpisany. Musisz to sprawdzic. Jesli
    jest dokument to skladasz wniosek o sprostowanie oznaczenia
    nieruchomosci w ten sposob, aby ujawniono adres dzialki i placisz 60 zl
    i wskazujesz, ze dokument sluzacy za podstawe tego wpisu jest przy
    ksedze. Jesli natomiast dokumentu nie ma, to musisz sobie go zdobyc z
    ewidencji gruntow i budynkow. To takie zawiadomienie jest, wydawane
    przez prezydenta miasta lub wojta gminy. Dolaczasz go rzecz jasna do
    wniosku.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2009-06-30 19:58:44
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Dzieki za odpowiedz.

    Doprecyzowujac, ksiega zostala przeniesiona z jednego sadu do drugiego i w
    obu jest w wersji papierowej (wypic byl za 6 zl a nie za 30 zl). Przy
    przeniesieniu zmienil sie nr ksiegi.

    W "starej" ksiedze pisalo o owym budynku, a dokladniej chodzi o garaz.
    Zostalo to jak sadze wpisane na podstawie aktu notarialnego zakupu.

    W "nowej" ow zapis znikl. Czy mam rozumiec, ze jest to prawidlowe?

    Jakos nie usmiecha mi sie skladanie ponownego wniosku i placenie 60 zl, a
    boje sie, ze kupujacy moze sie "czepiac" przy transakcji.

  • 5. Data: 2009-07-02 03:34:34
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    eg napisał
    > W "nowej" ow zapis znikl. Czy mam rozumiec, ze jest to prawidlowe?

    To rzeczywiscie dziwne, ze garaz zniknal w takich okolicznosciach :) Ale
    skoro zniknal to znaczy ze zostal wykreslony czerwonym pisakiem i musi
    byc tego jakas podstawa. Ogladales ksiege?

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2009-07-02 19:57:22
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > To rzeczywiscie dziwne, ze garaz zniknal w takich okolicznosciach :) Ale
    > skoro zniknal to znaczy ze zostal wykreslony czerwonym pisakiem i musi byc
    > tego jakas podstawa. Ogladales ksiege?

    nie bo obecnie jestem na drugim koncu polski i nie wiem jak to rozwiazac...