  • 11. Data: 2020-07-09 18:49:09
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 18:17, cef pisze:

    > Ale to jednak nie to samo, bo tu wybory się odbyły.

    A co za różnica - tam jednak kandydatów zgłosili a uznano że tak jakby
    nie zgłosili. To tu tak jakby się wybory nie odbędą - zresztą - i tak
    były niekonstytucyjne;)

    > Ale bez logiki można uchwalić cokolwiek.

    Na przykład uchwałe, wedle której jak w drugiej rundzie wydrukują kartkę
    z jednym nazwiskiem, to tak jakby drugi kandydat się nie zgłosił:P Albo
    dwie solodebaty. Już nic mnie nie zdziwi....

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-07-09 20:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Na przykład uchwałe, wedle której jak w drugiej rundzie wydrukują
    >kartkę z jednym nazwiskiem, to tak jakby drugi kandydat się nie
    >zgłosił:P Albo dwie solodebaty. Już nic mnie nie zdziwi....

    Ale przeciez to jest uchwalone w ustawie, czy jakos podobnie.
    Jak sie drugi kandytat nie zglosi, to jakby nie bylo wyborow.
    Musisz miec wybor.

    A TVP ma obowiazek zorganizowac debaty.

    Ale tu cie zazyli
    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,26110368,g
    losowanie-za-granica-karty-wyborcze-a-na-nich-tylko-
    nazwisko.html

    "Na przesłanych fotografiach pod napisem "Karta do głosowania w
    wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Ponowne głosowanie w
    dniu 12 lipca 2020" jest zestawienie kandydatów. Pod numerem 1 jest
    DUDA Andrzej Sebastian, a pod numerem 2... DUDA Andrzej Sebastian.
    Rafała Trzaskowskiego brak.

    Głos w sprawie krążących w sieci zdjęć zabrała już Ambasada Polski w
    Londynie: "UWAGA! W internecie krąży prowokacyjny fotomontaż. Nie
    podawajcie dalej informacji z niesprawdzonych źródeł." - czytamy na
    profilu ambasady na Facebooku.

    Za to juz bez fotomontazu - jest aferka, bo jeden obywatel otrzymal z
    ambasady pakiet wyborczy z karta bez pieczatki.
    I nie ma juz czasu wymienic przez poczte.

    Jeden glos wyniku wyborow nie zmieni ... chyba nie.
    Ale gdyby mial zmienic ... to moze SN uzna protest :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-07-09 21:04:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 20:14, J.F. pisze:

    > Ale przeciez to jest uchwalone w ustawie, czy jakos podobnie.
    > Jak sie drugi kandytat nie zglosi, to jakby nie bylo wyborow.
    > Musisz miec wybor.

    Źle do tego podchodzisz - zgłosiło się 10 a w drugiej turze okazało się,
    ze jednak 9;) No ale było więcej niż dwóch;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-07-09 23:00:21
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 15:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Kombinacja jedna na pare milionow - starczy do konca naszej cywilizacji :-)

    W przypadku prezydenta RP - owszem.

    A co w przypadku wyborów wójta, burmistrza małego miasta itp.? Tam remis
    jest o wiele bardziej prawdopodobny. Zdaje się, że wtedy jest losowanie...

    --
    P.

  • 15. Data: 2020-07-10 06:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ciekawe, że tak prostej kombinacji nie przewidzieli w prawie.

    Z bardzo prostego powodu - taka sytuacja nigdy sie nie zdarzy. A w
    kazdym razei prawdopodobienstwo jest praktycznie zerowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 16. Data: 2020-07-10 07:38:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-10 o 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Z bardzo prostego powodu - taka sytuacja nigdy sie nie zdarzy. A w
    > kazdym razei prawdopodobienstwo jest praktycznie zerowe.

    Ale ja sobie doskonale zdaję sprawę, że szansa na to jest znikoma.
    Bardziej chodzi o jakość prawa.
    Sam fakt, że można założyć taki stan jako jeden z trzech możliwych
    wyników sprawia, że powinno być to ujęte w prawie.
    Brak takiego zapisu uważam za obniżający jakość prawa.

    W wielu wypadkach mamy nowelizacje, które wprowadzają
    to co pokazało życie, ale przed uchwaleniem przepisów
    zaistnienie tego nie było takie oczywiste - choć ujęto pierdylion
    innych przypadków.

  • 17. Data: 2020-07-10 08:34:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Jul 2020 23:00:21 +0200, PiotRek napisał(a):
> [...]
    > jest o wiele bardziej prawdopodobny. Zdaje się, że wtedy jest losowanie...

    Chyba sie jeszcze nie zdarzylo.
    A tych miasteczek mamy tysiace, gmin jeszcze wiecej.

    No ale kiedys sie zdarzy.

    J.

  • 18. Data: 2020-07-10 17:03:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 07:38, cef pisze:

    > Ale ja sobie doskonale zdaję sprawę, że szansa na to jest znikoma.
    > Bardziej chodzi o jakość prawa.

    Przecież nawet nie przeweidzieli, że wybory po prostu mogą się z jakiejś
    przyczyny nie odbyć.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-07-10 18:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > wyników sprawia, że powinno być to ujęte w prawie.
    > Brak takiego zapisu uważam za obniżający jakość prawa.

    Serio? Uwazasz ze prawo powinno zajmowac sie kazdym aspektem zycia w
    kazdym, chocby najbardziej nieprawdopodobnym przypadku?
    No to moim zdaniem mamy zdecydowanie za mało przepisów zwiazanych z
    ladowaniem kosmitów. Jak przyleca to nie wiadomo czy traktowac ich jak
    przyjaciol, czy mozna do nich strzelac, czy policja moze ich
    legitymowac etc.

    > W wielu wypadkach mamy nowelizacje, które wprowadzają
    > to co pokazało życie, ale przed uchwaleniem przepisów
    > zaistnienie tego nie było takie oczywiste - choć ujęto pierdylion
    > innych przypadków.

    To ze prawo omawia sto innych nieprawdopodobnych przypadkow nijak imo
    nie udowadnia ze powinno omowic sto pierwszy.
    IMO własnie po to mamy sedziow zeby w takiej sytuacji gdyby sie
    zdarzyła, potrafili sprawe ogarnac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 20. Data: 2020-07-10 18:43:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    >Serio? Uwazasz ze prawo powinno zajmowac sie kazdym aspektem zycia w
    >kazdym, chocby najbardziej nieprawdopodobnym przypadku?

    Ale dlaczego najbardziej nieprawdopodobnym ?

    Jeden moze wygrac, drugi moze wygrac, to i remis moze byc.

    Zreszta zauwaz, ze w wielu miejscach ten remis przewidziano i dopisano
    procedure - a tu nie ... co szkodzi dopisac, ze w razie rownego wyniku
    wybory sie powtarza.

> [...]
    >imo
    >nie udowadnia ze powinno omowic sto pierwszy.
    >IMO własnie po to mamy sedziow zeby w takiej sytuacji gdyby sie

    Ale sedziowie maja dzialac na podstawie przepisow prawa.

    I co maja zrobic w takim przypadku ?

    J.