  • 21. Data: 2020-07-10 19:00:01
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Przecież nawet nie przeweidzieli, że wybory po prostu mogą się z
    > jakiejś przyczyny nie odbyć.

    Przewidzieli. I nawet opisali co i jak po kolei.
    Tylko ze ten przepis nie podobał się wiec go nie uzyto...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 22. Data: 2020-07-10 22:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale dlaczego najbardziej nieprawdopodobnym ?

    Nie chce mi sie tłumaczyc dlaczego przy prawie 20 mln głósów remis jest
    bardzo mało prawdopodobny...

    > Jeden moze wygrac, drugi moze wygrac, to i remis moze byc.
    >
    > Zreszta zauwaz, ze w wielu miejscach ten remis przewidziano i
    > dopisano procedure - a tu nie ... co szkodzi dopisac, ze w razie
    > rownego wyniku wybory sie powtarza.

    > Ale sedziowie maja dzialac na podstawie przepisow prawa.
    >
    > I co maja zrobic w takim przypadku ?

    Orzec to co oczywiste.
    Zreszta nie musi byc remisu.
    Juz roznica rzedu np 1000 głosów bedzie sprawiała ze pare blędów, kilka
    protestów i wybory sa nierozstrzygniete.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 23. Data: 2020-07-11 08:31:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-10 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Serio? Uwazasz ze prawo powinno zajmowac sie kazdym aspektem zycia w
    > kazdym, chocby najbardziej nieprawdopodobnym przypadku?

    Ten przypadek jest pierwszym narzucającym się po
    przeczytaniu kodeksu wyborczego.

    > No to moim zdaniem mamy zdecydowanie za mało przepisów zwiazanych z
    > ladowaniem kosmitów. Jak przyleca to nie wiadomo czy traktowac ich jak
    > przyjaciol, czy mozna do nich strzelac, czy policja moze ich
    > legitymowac etc.

    Jak często lądują u nas kosmici?
    Raz na 5 lat?

    > To ze prawo omawia sto innych nieprawdopodobnych przypadkow nijak imo
    > nie udowadnia ze powinno omowic sto pierwszy.

    Chodzi o mówienie wszystkich o których wiadomo, że są.

    > IMO własnie po to mamy sedziow zeby w takiej sytuacji gdyby sie
    > zdarzyła, potrafili sprawe ogarnac.

    Akurat to co piszesz dalej o sędziach i reakcji na zbliżony choćby
    o 1000 głosów wynik jest sensowne, ale jakoś w naszej demokracji
    bałbym się takiego werdyktu.

  • 24. Data: 2020-07-11 11:01:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2020 o 19:00, Budzik pisze:

    > Przewidzieli. I nawet opisali co i jak po kolei.
    > Tylko ze ten przepis nie podobał się wiec go nie uzyto...

    Chyba nie do końca przewidzieli. To o czym myślisz, to rozwiązanie
    przypadkowe dedykowane na przykład co by było jakby prezydent uparł się
    lądować samolotem we mgle albo w inny sposób się opróżnił z urzędu. Nie
    wydaje mi się, żeby to była procedura, która w zamyśle miała służyć w
    przypadku nieprzeprowadzenia wyborów. Choć w sumie pasuje.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-07-12 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > opróżnił z urzędu. Nie wydaje mi się, żeby to była procedura,
    > która w zamyśle miała służyć w przypadku nieprzeprowadzenia

    A dlaczego wybory w normalnych kraju miałyby sie nie odbyc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 26. Data: 2020-07-12 10:16:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2020 o 09:59, Budzik pisze:

    > A dlaczego wybory w normalnych kraju miałyby sie nie odbyc?

    To pewnie zależy od normy :-)

    W normalnym kraju ogłasza się przewidziane w prawie procedury, czyli u
    nas jeden ze stanów wyjątkowych. I tam masz procedury odpowiednie.
    Choćby przedłużenie kadencji.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-07-12 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ten przypadek jest pierwszym narzucającym się po
    > przeczytaniu kodeksu wyborczego.

    Jako mozliwy - i owszem.
    Ale jako bardzo mało prawdopodobny.

    > Jak często lądują u nas kosmici?
    > Raz na 5 lat?

    Jak czesto jest remis w wyborach gdzie głosuje ponad 20 milionów ludzi?

    > Chodzi o mówienie wszystkich o których wiadomo, że są.

    Jak juz powiedziałem wczesniej - nie zgadzam sie.
    Prawo i tak jest rozrosniete ponad miare.

    Obecnej? :-/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 28. Data: 2020-07-12 12:18:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-12 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Jako mozliwy - i owszem.
    > Ale jako bardzo mało prawdopodobny.

    Ale jest oczywisty do ujęcia w przepisach.

    > Jak czesto jest remis w wyborach gdzie głosuje ponad 20 milionów ludzi?

    Ale to zupełnie co innego.
    Remis jest stanem możliwym, on jest mało prawdopodobny,
    ale można ustalić co wtedy gdyby wystąpił.
    Choćby dwa zdania.

    > Jak juz powiedziałem wczesniej - nie zgadzam sie.
    > Prawo i tak jest rozrosniete ponad miare.

    To wolałbyś, żeby prawo przewidywało tylko powiedzmy
    5 przypadków a w pozostałych 20 nie widziałbyś co robić
    i za każdym razem jakieś procedury typu sądy, procesy, odwołania,
    orzeczenia SN i potem nowelizacja czy jednak wolałbyś wiedzieć
    w większości przypadków od razu jaki jest Twój status.
    Nie zgadzasz się, a chciałbyś chaosu prawnego.

    Tak, w tej obecnej.

  • 29. Data: 2020-07-12 15:24:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A dlaczego wybory w normalnych kraju miałyby sie nie odbyc?

    Z różnych powodów. Pożar magazynu z kartami, śmierć kandydata w drugiej
    turze, pierdolnięcie asteroidy, zielone ludziki, awaria systemu lub
    cokolwiek innego czego nie przewidziano.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-07-12 20:23:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak zapewnić poufność głosowania rodzeństwa syjamskiego?

    -----