  • 1. Data: 2020-07-07 21:58:31
    Temat: Doręczenie sądowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Takie coś dostałem (po raz drugi) na maila podanego przez powódkę.

    "Sąd Okręgowy w Warszawie XXI Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w
    sprawie z powództwa XXXXXX przeciwko Krajowemu Ośrodkowi Wsparcia
    Rolnictwa w Warszawie z udziałem Rzecznika Praw Obywatelskich w
    Warszawie informuje, że na podstawie art. 15zzs3 ust. 1 ustawy z 2 marca
    2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
    przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz
    wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 875) sprawa została
    skierowana na posiedzenie niejawne celem rozpoznania apelacji.

    Sąd poucza, że w terminie 7 dni od dnia doręczenia
    zawiadomienia o skierowaniu sprawy na posiedzenie niejawne może Pan
    złożyć wniosek o przeprowadzenie rozprawy.

    Z poważaniem

    XXXXX

    Starszy Sekretarz sądowy

    XXI Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

    Sądu Okręgowego w Warszawie"

    Art ten brzmi:

    "Art.15zzs3.1. Jeżeli wsprawie rozpoznawanej według przepisów
    Kodeksu postępowania cywilnego, wktórej apelację wniesiono przed
    dniem 7listopada 2019r., sąd drugiej instancji uzna, że przeprowadzenie
    rozprawy nie jest konieczne, może skierować sprawę na posiedzenie
    niejawne, chyba że strona wniesie oprzeprowadzenie rozprawy lub
    wnosiła oprzeprowadzenie niepodlegającego pominięciu dowodu zzeznań
    świadków lub przesłuchania stron. Sąd rozpoznaje jednak sprawę na
    posiedzeniu niejawnym wrazie cofnięcia pozwu, cofnięcia apelacji albo
    jeżeli zachodzi nieważność postępowania.2.Wniosek oprzeprowadzenie
    rozprawy składa się wterminie 7dni od dnia doręczenia zawiadomienia
    oskierowaniu sprawy na posiedzenie niejawne. Wprzesyłanym
    zawiadomieniu należy pouczyć stronę niezastępowaną przez adwokata,
    radcę prawnego, rzecznika patentowego lub Prokuratorię Generalną
    Rzeczypospolitej Polskiej oprawie iterminie do złożenia wniosku."

    Sorry za spację - tak wisi na serwerze sejmowym. Swoją drogą niezła
    numeracja Art zzs3;)

    Pytanie od kiedy biegnie termin - w pierwszym mailu nie było pouczenia,
    więc nie. Drugi mail to jakieś oficjalne zawiadomienie - kiedyś wysyłali
    za potwierdzeniem normalny list - a tu mail na niepotwierdzony adres,
    bez numeru pisma, bez podpisu analogowego ani cyfrowego? To się w ogóle
    liczy jakkolwiek - jeśli tak to na jakiej podstawie - jako pełnomocnik
    nie podawałem nigdzie tego maila. Może to pod jakiś przepis o spamie
    podpada? Odpowiadać, czy poczekać na wyrok i jak będzie niefajny to o
    przywrócenie terminu i wniosek o rozprawę jawną? Niby szansa na zmianę
    wyroku niewielka, ale...

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2020-07-08 09:28:26
    Temat: Re: Doręczenie sądowe
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapomnij.
    Pokonają Cię doświadczeniem, to już wiesz na przykładzie innych organów.

    -----

  • 3. Data: 2020-07-08 13:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >dniem 7listopada 2019r.,

    >Sorry za spację - tak wisi na serwerze sejmowym. Swoją drogą niezła

    A powinny byc juz nastepne, skoro sa sprawy wniesione po 7 listopada.

    >Odpowiadać, czy poczekać na wyrok i jak będzie niefajny to o
    >przywrócenie terminu i wniosek o rozprawę jawną? Niby szansa na
    >zmianę wyroku niewielka, ale...

    Czas pogadac z adwokatem ?
    No i pytanie - chcesz rozprawy, czy chcesz szybko zlozyc wniosek do
    TSUE :-)

    J.

  • 4. Data: 2020-07-08 13:31:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Art. 61 §1 KC?

  • 5. Data: 2020-07-08 22:54:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.07.2020 o 13:19, J.F. pisze:

    > Czas pogadac z adwokatem ?

    Pogadam z RPO.

    > No i pytanie - chcesz rozprawy, czy chcesz szybko zlozyc wniosek do TSUE
    > :-)

    TSUE przekracza moje możliwości hobbystyczne - i tak daleko doszedłem,
    skoro sąd odrzucił wniosek pozwanego o TK i SN. Plan jest taki, żeby nie
    reagować - zobaczę jaki wyrok i w razie złego pojechać z przywrócenia
    terminu z powodu naruszenia warunków doręczenia i rozpatrzenie jeszcze
    ra w razie nie zadowalającego wyroku.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-07-09 07:42:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Jul 2020 22:54:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Pogadam z RPO.

    Nie zdazysz w terminie.

    > TSUE przekracza moje możliwości hobbystyczne - i tak daleko doszedłem,

    poszukac innych zwolnionych matek ... i pozew zbiorowy ?

> [...]
    > reagować - zobaczę jaki wyrok i w razie złego pojechać z przywrócenia
    > terminu z powodu naruszenia warunków doręczenia i rozpatrzenie jeszcze

    Jest to jakis pomysl ... tylko zeby potem sie nie okazalo, ze sad od
    operatora wyciagnie date i godzine przezytania :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-07-09 16:10:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 07:42, J.F. pisze:

    > Nie zdazysz w terminie.

    Dlaczego - normalnie telefony odbiera, a ja jeszcze niczego nie
    odebrałem z sądu, więc w sumie jaki termin?

    > poszukac innych zwolnionych matek ... i pozew zbiorowy ?

    Tak jak mówię - traktuję to jako prywatne hobby i taką małą wojenkę, w
    sumie jestem zaskoczony, że tak daleko to zaszło i przeciwko jakiemuś
    anonimowemu szrekowi partia chce TK i SN wyciągać.

    > Jest to jakis pomysl ... tylko zeby potem sie nie okazalo, ze sad od
    > operatora wyciagnie date i godzine przezytania :-)

    Ale ja nawet mogę oświadczyć, że to przeczytałem. Tyle że nie spełnia to
    żadnych warunków powiadomienia wedle ustawy KPC. Nawet jakby chcieli
    naciągnąć rozporządzeniem ministra, to w ustawie jest wprost o
    doręczeniu w formie elektronicznej i ma być podpis kwalifikowane, e-puap
    i inne kwiatki. Nawet szukałem czy w ustawie kowidowej w paragrafie
    chgw7 nic nie zmienili, ale znalazłem tylko info, że planowali i
    odpuścili natomiast nawet tam musiał być choćby skan podpisu a nie mail
    podpisany w formacie ascii czy innym unikodzie "prokurator dziura w dupie"

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-07-09 16:15:20
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 09.07.2020 o 16:10 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > odpuścili natomiast nawet tam musiał być choćby skan podpisu a nie mail
    > podpisany w formacie ascii czy innym unikodzie "prokurator dziura w

    Tweetera sprawdzałeś?
    Kamil

  • 9. Data: 2020-07-09 16:21:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 16:15, Kubuś Puchatek pisze:

    > Tweetera sprawdzałeś?

    O kurwa - jak mogłęm nie pomyśleć! Ale którego - u p.o.remiera?

    --
    Shrek