  • 1. Data: 2004-08-31 13:02:54
    Temat: Termin na uzasadnienie z sadu?
    Od: Agata Bednarz <s...@w...pl>

    Czy sad ubezpieczen spolecznych jest zobligowany
    do sporadzenia uzasadnienia wyroku w jakims konkretnym terminie?
    Jakie przepisy to reguluja?

    Tod

  • 2. Data: 2004-08-31 15:57:32
    Temat: Re: Termin na uzasadnienie z sadu?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Agata Bednarz wrote:

    > Czy sad ubezpieczen spolecznych jest zobligowany
    > do sporadzenia uzasadnienia wyroku w jakims konkretnym terminie?

    14 dni? ale to fikcja

    > Jakie przepisy to reguluja?

    kpc

    KG

  • 3. Data: 2004-08-31 16:54:31
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:ch275l$ev7$1@news.onet.pl:
    ?

    > 14 dni? ale to fikcja

    Sąd I instancji 7 dni, sąd II instancji 14 dni.
    I czemu od razu fikcja ?

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-08-31 18:01:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Sąd I instancji 7 dni, sąd II instancji 14 dni.
    > I czemu od razu fikcja ?

    No tak, jak będzie jakis aplikant... ;)
    Zresztą może i to uzasadnienie nawet będzie, ale potem poczeka kilka
    tygodni zanim je wyślą...
    Dzisiaj mam coś czarne myśli :)

    KG

  • 5. Data: 2004-08-31 18:27:12
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:ch2eev$o4e$1@news.onet.pl:

    > No tak, jak będzie jakis aplikant... ;)
    > Zresztą może i to uzasadnienie nawet będzie, ale potem poczeka kilka
    > tygodni zanim je wyślą...
    > Dzisiaj mam coś czarne myśli :)
    >
    > KG

    Troszkę przesadzasz :)
    Teraz jest duży nacisk na terminowość pisania uzasadnień. Słyszałem nawet o
    postępowaniach dyscyplinarnych wobec niektórych sędziów, którzy za niepisanie
    uzasadnień w terminie stracili stanowiska funkcyjne.
    Na marginesie: w sądach przyjmuje się iż nie jest źle gdy postępowanie między
    instacyjne trwa 3 miesiące (od chwili wniosku o uzasadnienie, do wysłania
    apelacji wraz z aktami do sądu odwoławczego), a przecież w tym czasie jest dość
    dużo do zrobienia.
    Sekretariat ma maksimum 3 dni na wysyłanie uzasadnienia stronie, jeśli nie to
    najbliższa kontrola biurowości robi wytyk, kierownik sekretariatu nie ma premii
    przez kilka miesięcy (w skrajnych wypadkach traci stanowisko), Przewodniczący
    wydziału musi się gęsto tłumaczyć, same problemy.
    Myślę więc że to co opisujesz to raczej wyjątki.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-08-31 18:33:36
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Myślę więc że to co opisujesz to raczej wyjątki.

    Może to kwestia sądów z którymi mam najczęściej do czynienia :)

    KG