  • 1. Data: 2004-08-31 12:58:48
    Temat: Banknoty dla dziecka z drukarki
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Wpadłem na pomysł, żeby wydrukować dziecku (przedszkolnemu) polskie banknoty
    na drukarce, żeby miało do zabawy i uczyło się przy okazji liczyć.
    Podobno nie jest to zbyt mądry pomysł, bo można dostać karę za podrabianie.
    Czy to prawda? Gołym okiem będzie widać, że to druk z atramentówki na
    zwykłym papierze itd. no i nikt nawet nie pomyśli, żeby próbować używać tych
    papierków do czegoś innego.
    Pytanie moje jest takie: czy jak wydrukuję takie "banknoty" to będę w
    niezgodzie z prawem?
    pozdrówka
    JacK

  • 2. Data: 2004-08-31 13:04:23
    Temat: Re: Banknoty dla dziecka z drukarki
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    www.google.pl www.google.pl www.google.pl www.google.pl www.google.pl
[...]

    Czytaj wątek :
    Subject: wykorzystanie wizerunku banknotu
    From: Grzegorz Skiera <c...@i...pl>
    Date: Mon, 30 Aug 2004 13:46:48 +0200

    Błagam ... Posty z wczoraj sa tak trudno namierzalne ?

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX *PMS Edition*

  • 3. Data: 2004-08-31 13:12:15
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wpadłem na pomysł, żeby wydrukować dziecku (przedszkolnemu) polskie
    banknoty
    > na drukarce, żeby miało do zabawy

    też bedziesz miał zabawnie jak maluch zacznie sie chwalic wszystkim "a mój
    tata to drukuje pieniądze na drukarce w domu::-)))

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-08-31 13:15:12
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:

    > też bedziesz miał zabawnie jak maluch zacznie sie chwalic wszystkim "a mój
    > tata to drukuje pieniądze na drukarce w domu::-)))

    Ale nic nikomu nie mówicie , bo tata zabronił mi się chwalić ;>

  • 5. Data: 2004-08-31 13:21:46
    Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl>

    Dobra już, dobra.
    Zrozumiałem, że pomysł był raczej niezbyt mądry.
    Wydrukujemy papierki wałsnej kompozycji z obrazkiem mamusi za 200, tatusia
    za 100, babci za 50 itd i też będzie dobrze.

    pozdrówka
    Jack

    P.S.
    co do szukania w googlach to się nie wściekajcie na mnie

  • 6. Data: 2004-08-31 13:36:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > Wydrukujemy papierki wałsnej kompozycji z obrazkiem mamusi za 200, tatusia
    > za 100, babci za 50 itd i też będzie dobrze.

    Proponowałabym tatę za max 50 a babcię [ tesciową] za 200:-))

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-08-31 13:45:57
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Proponowałabym tatę za max 50 a babcię [ tesciową] za 200:-))

    Teściowa tylko na wekslach ...

  • 8. Data: 2004-08-31 14:14:39
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Alfa_kret wyskrobał(a):
> [...]
    > próbować używać tych papierków do czegoś innego.
    > Pytanie moje jest takie: czy jak wydrukuję takie "banknoty" to będę w

    Możesz być w niezgodzie. Walnij dla pewności jakiś napisy typu "FALSYFIKAT"
    np. zamiast numeru banknotu albo tak w poprzek jako znak wodny. Wtedy raczej
    nikt nie pomyśli na poważnie, że te banknoty mogą udawać prawdziwe (może
    poza Twoim dzieckiem).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 9. Data: 2004-08-31 14:34:50
    Od: scream <s...@...pl>

> [...]
    > Wydrukujemy papierki wałsnej kompozycji z obrazkiem mamusi za 200, tatusia
    > za 100, babci za 50 itd i też będzie dobrze.

    kup w kiosku gotowy bloczek falsyfikatów za pare zł :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2004-08-31 14:44:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Spotkałem się z przypadkiem, że gówniarz dostał zestaw komputerowy na
    komunię. Zeskanowali z kolegami 10 zł, wydrukowali na zwykłej kartce 70g i
    poszli do sklepu REAL. Przeszły dwa banknoty bez mrugnięcia okiem. Przy
    trzecim wpadli, ale tylko dla tego, że trzy razy chodzili do tej samej
    kasjerki i za każdym razem płacili 10 zł banknotem za gumę do żucia.
    Zwróciła na nich uwagę i zaczęła oglądać wręczony jej banknot.

    Tak więc choćby z tego powodu, by chłopakowi albo jego kolegom głupie
    pomysły nie przychodziły do głowy poniechaj tego. Są dwie możliwości
    zgodnego z prawem tego obejścia. Pierwsza, to wyraźne oznakowanie banknotów
    napisami "SPECIMEN" czy "FALSYFIKAT" tak, by nikt nie mógł mieć najmniejszej
    wątpliwości. Duży wyraźny napis na każdej stronie. Drugi, to wydrukować te
    banknoty w mniejszym załóżmy o połowę rozmiarze. Wówczas też nikt nie
    przedstawi Ci zarzutu, że to podróbki. W jadanym jak i drugim przypadku
    takie rzeczy są dostępne w sklepach zabawkowych, tak więc nie wiedzę powodu,
    byś nie mógł ich sam zrobić.