  • 1. Data: 2004-08-31 13:44:42
    Temat: ważność weksla
    Od: "Profil0.5" <n...@w...go>

    dzień dobry...

    mam takie prozaiczne pytanie... czy przedarty weksel z zamazanym podpisem
    może być ważny...?
    (czy przejdzie numer z jego posklejaniem, bo właśnie zniszczono przy mnie
    weksel, ale nie wrócił on do wystawcy, czyli do mnie i nie wiem czy mogę już
    spać spokojnie, czy może żądać pisemnego pokwitowania zniszczenia?)

    dzięki z góry za odpowiedź
    pozdrawiam
    profil0.5

  • 2. Data: 2004-08-31 15:09:05
    Temat: Re: ważność weksla
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    NIGDY W ŻYCIU
    TO JEEST NIEDOPUSZCZALNE

  • 3. Data: 2004-08-31 15:10:42
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    moze pan spac jak najbardziej spokojnie bo to co porwano obecnie nie jest
    juz wekslem a jedynie szczatkami jakiejs kartki ktora moze i kiedys byle
    wekslem

  • 4. Data: 2004-08-31 17:09:39
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > weksel, ale nie wrócił on do wystawcy, czyli do mnie i nie wiem czy mogę już
    > spać spokojnie, czy może żądać pisemnego pokwitowania zniszczenia?)

    Weksel, który uległ zniszczeniu lub zaginięciu może być na mocy
    postanowienia sądu umorzony (art. 96pw.). Ostatni prawny posiadacz weksla na
    podstawie wyroku umarzającego weksel może dochodzić z niego swoich praw.
    Oczywiście wyrok umarzający weksel otrzyma tylko wtedy, gdy udowodni, że nie
    został on spłacony, oraz, przede wszystkim, że weksel taki istniał.
    Najlepszym sposobem na "zakończenie życia" weksla jest adnotacja o jego
    spłacie i oddanie go wystawcy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl