  • 11. Data: 2021-08-08 12:39:26
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Teraz napisz, gdzie nie jest?

    W politycznych bajkach dla dzieci? :-)

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-08-08 12:57:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 12:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Teraz napisz, gdzie nie jest?

    Nie wiem, ale wiki twierdzi że w krajach "common law".

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-08-08 13:06:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kto wybiera prokuratora w stanach i dlaczego jeden był bratem prezydenta?

    -----

  • 14. Data: 2021-08-08 14:38:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 13:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kto wybiera prokuratora w stanach i dlaczego jeden był bratem prezydenta?

    No prezydent... Nie mówię, że gdzie indziej nie ma patologii. Mówię, że
    u nas jest.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-08-08 20:31:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy to patologia?
    "Niezależnego" prokuratora generalnego mieliśmy i za komuny i w PRL-bis.
    Ten ostatni udowodnił prawdziwość reguły GiGo (co też kolejną kadencję udowadnia
    NIK).

    -----

  • 16. Data: 2021-08-08 20:33:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 20:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy to patologia?

    A nie? Panstwowy funkcjonariusz naruszy twoje prawa a sprawę będzie
    badać, oskarżać cię i sądzić inny państwowy funkcjonariusz w jednej
    osobie. Widzę konflikt interesów.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-08-08 20:40:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś jak brak izby dyscyplinarnej dla sędziów ;-)

    -----

  • 18. Data: 2021-08-08 20:43:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A nie? Panstwowy funkcjonariusz naruszy twoje prawa a sprawę będzie
    > badać, oskarżać cię i sądzić inny państwowy funkcjonariusz w jednej
    > osobie. Widzę konflikt interesów.

    (Powiedzmy) W Niemczech prywatny jest policjant czy prokurator?

    Różnica między "jak niemal wszędzie", "jak przeważnie", "jak tylko w RP3"
    jest w tej dyskusji znacząca+ na grupie prawo.

    *Mnie* Seremet-1 jakoś nie przekonał do umierania za Semeta-2.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-08-08 20:53:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 20:43, A. Filip pisze:
    > W Niemczech prywatny jest policjant czy prokurator?

    O ile się orientuję, to co najmniej w niektórych landach oni tam mają
    sędziego śledczego, a nie prokuratora.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-08-08 21:05:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O ile się orientuję, to co najmniej w niektórych landach oni tam mają
    > sędziego śledczego, a nie prokuratora.

    A jaka jest w praktyce (duża) różnica poza inną nazwą?

    --
    A. Filip