  • 41. Data: 2019-06-20 11:37:26
    Temat: Re: Taranował ludzi podczas szalonego rajdu w Sopocie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jak się nie da to się nie dach i nic się na to nie poradzi.

    A czemu miałoby się nie dać? Skoro poczytalny to za każde darcie ryja
    mandat za zakłócanie porządku. No a jeśli niepoczytalny, to leczenie.

    > Bo tak łatwiej i bezpiecznie, tylko co to zmienia?

    Nic nie zmienia, poza to, że ktoś pytał (JF?) jak podważyć opinie
    psychiatry - no to już wiesz. Takie opinie z samego założenia są nic nie
    warte.

    Czemu nie ten?

    Shrek

  • 42. Data: 2019-06-21 00:58:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A czemu miałoby się nie dać? Skoro poczytalny to za każde darcie ryja
    > mandat za zakłócanie porządku. No a jeśli niepoczytalny, to leczenie.

    A jak nie drze ryja, to jest poczytalny? A potem wpada na pomysł aby
    zadźgać dziecko bo sobie wymyślił, że tak zdobędzie miłość kobiety,
    matki tego dziecka, którą kocha?

    > Nic nie zmienia, poza to, że ktoś pytał (JF?) jak podważyć opinie
    > psychiatry - no to już wiesz. Takie opinie z samego założenia są nic nie
    > warte.

    Są niewiele warte bo nawet jaby wskazywały, że coś może być grubo to do
    pewności daleko. No ale co z tym zrobić? Jak jest zdiagnozobana
    schizofrenia i matka mówi, że syn się odgraża, to można poobserwować,
    ale jak się nieodgraża to co?

    > Czemu nie ten?

    No bo tu się zgadzamy. Faceta należałoby zamknąć. Ale już choćby w
    przypadku zabójcy Adamowicza, to aż takie oczywiste nie jest.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2019-06-21 06:50:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak nie drze ryja, to jest poczytalny? A potem wpada na pomysł aby
    > zadźgać dziecko bo sobie wymyślił, że tak zdobędzie miłość kobiety,
    > matki tego dziecka, którą kocha?

    Zmieniasz temat. A jak drze i ogólnie widać że niepoczytalny? Zresztą na
    razie nie ma żadnych przesłanek, żeby "twój" był niepoczytalny. I
    zapewnie nie będzie, nawet jakby był. Minister już go skazał, tłuszcza
    najchętniej widziałaby go powieszonego na rynku, wybory idą...

> [...]
    > pewności daleko. No ale co z tym zrobić? Jak jest zdiagnozobana
    > schizofrenia i matka mówi, że syn się odgraża, to można poobserwować,

    Znów zmieniasz temat - ten się odgrażał, mój regularnie drze ryja że
    wszystkich pozabija, zaczepia ludzi i tym podobne akcje. Nie trzeba być
    psychiatrą żeby widzieć, że to niepoczytalny wariat, co zresztą
    potwierdza policja jak przyjeżdza na "interencję". W cudzysłowiu. bo
    skoro im nie otwiera, to "co niby mamy zrobić".

    > No bo tu się zgadzamy. Faceta należałoby zamknąć. Ale już choćby w
    > przypadku zabójcy Adamowicza, to aż takie oczywiste nie jest.

    A jednak nikt nic z tym nie robi. Skoro mają to w dupie przy przypadkach
    oczywistych, to tym bardziej będą mieli przy mniej oczywistych. Ci do
    zabójcy Adamowicza, to podobno "znajomi" twierdzili, ze taki normalny to
    on nie był. Zamknąć może i nie, ale pochylić się nad sprawą tak. A to
    nie zostało uczynione (bo pogadanka z kierownikiem zakładu, to raczej
    ciężko nazwać konkretnym działaniem).

    Shrek

  • 44. Data: 2019-06-22 02:41:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zapewnie nie będzie, nawet jakby był. Minister już go skazał, tłuszcza
    > najchętniej widziałaby go powieszonego na rynku, wybory idą...

    No to jakie miałoby być kryterium wsadzania do zakładu?

    > Znów zmieniasz temat - ten się odgrażał, mój regularnie drze ryja że

    Nie zmieniam, namawiam Cię na lekkie poszerzenie perspektywy, bo bez
    uogólnienia Twoje postulaty są nie do spełnienia. Twój nożownik to MZ
    przypadek mniej sporny, ale przecież są i inne, np. te, które
    wymieniłem.

> [...]
    > potwierdza policja jak przyjeżdza na "interencję". W cudzysłowiu. bo
    > skoro im nie otwiera, to "co niby mamy zrobić".

    No ale dlaczego próbujesz mnie przekonać do czegoś z czym się oboje
    zgadzamy? :)

    > A jednak nikt nic z tym nie robi. Skoro mają to w dupie przy przypadkach
    > oczywistych, to tym bardziej będą mieli przy mniej oczywistych. Ci do

    Pytanie czy to ogólna polityka czy tylko Twoich lokalnych misiów.
    Nie napisałbyś do Ziobry? :)

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2019-06-22 08:18:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to jakie miałoby być kryterium wsadzania do zakładu?

    W którym przypadku? Zabójcy 10 latki, czy kolesia co zamaist leków
    bierze wódę i drze japę że "zajebie wszystkich"?

    W drugim przypadku ubezwłasnowolnienie i jak nie da się zmusić do
    leczenia w domu (przyjmowania leków) to zakład. W pierwszym... nie wiem,
    ale obstawiam tak samo - teoretycznie zabójca mógł być niepoczytalny w
    czasie czynu, ale już zdążył wyzdrowieć - wtedy należy przeprosić za
    niedogodności przy zatrzymaniu i niesłuszny areszt i wypłacić do tego
    odszkodowanie;)

> [...]
    > uogólnienia Twoje postulaty są nie do spełnienia. Twój nożownik to MZ
    > przypadek mniej sporny, ale przecież są i inne, np. te, które

    Ale owe przypadki ogólne nie zmieniają tego konkretnego - koleś powinien
    być leczony przymusowo skoro sam nie chce i odpowiednie służby mają ku
    temu narzedzia, ale mają to od lat w dupie w myśl zasady "skoro przez
    pięć lat nikogo nie zajebał, to widocznie tylko tak drze ryja". Pewną
    namiastkę miałeś w argumentacji Roberta przy okazji zabójcy Adamowicza -
    "takich świrów jest mnóstwo, nikt się nie bezie nimi wszystkimi
    zajmował". A przynajmniej dopóki rzeczywiście "kogoś nie zajebią".

    > No ale dlaczego próbujesz mnie przekonać do czegoś z czym się oboje
    > zgadzamy? :)

    Zgadzałeś się od następnego akapitu. W tym jeszcze nie wiedziałem że się
    zgadzasz;)

    > Pytanie czy to ogólna polityka czy tylko Twoich lokalnych misiów.

    Ogólna - Robert pisałem - takich świrów są tysiące, nikt nie będzie
    wszystkich pilnował. Generalnie jak ktoś jest świrem to jest ponad
    prawem - może robić cokolwiek z kodeksu wykroczeńs bo przecież to świr,
    ale leczyć w zakładzie go nie można, bo przecież nei wiadomo czy napewo
    świr. Nic dziwnego, ze oprócz prawdziwych świrów, mamy świrów
    "prawniczych" którzy świrami stają się po popełnieniu przestępstwa i
    zdrowiejąc którtko po ogłoszeniu braku poczytalności w czasie czynu.
    Dziwne by było gdyby ludzie z możliwościami z tego nie korzystali.

    > Nie napisałbyś do Ziobry? :)

    A po co? Pisałem raz do p.o.remiery. Odpisała ministrem, że zwalnianie
    matek na urlopie macierzyńskim jest w tym szczególnym przypadku ok.

    --
    Shrek