  • 1. Data: 2019-06-17 07:25:45
    Temat: Taranował ludzi podczas szalonego rajdu w Sopocie
    Od: u2 <u...@o...pl>

    Sprawca nie trafi do więzienia, ani zamkniętego zakładu psychiatrycznego

    https://wpolityce.pl/kryminal/450987-staranowal-tlum
    -w-sopocie-za-kratki-jednak-nie-trafi

    W 2014 roku wjechał samochodem na główny deptak i molo w Sopocie,
    taranując tłum. Poszkodowanych zostało ponad 20 osób. Jednak po pięciu
    latach Michał L. nie trafi ani do więzienia, ani do zamkniętego zakładu
    psychiatrycznego. Kasacja od wyroku złożona przez ministra
    sprawiedliwości i prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobrę została
    odrzucona.

    Przypomnijmy, że 19 lipca 2014 r. późnym wieczorem kierowana przez
    Michała L. szybko jadąca honda wjechała na sopocki deptak - ulicę
    Bohaterów Monte Cassino - a następnie na molo. Zanim samochód zatrzymał
    się, uderzając w napotkaną przeszkodę, poszkodowane zostały 23 osoby, z
    których jedna odniosła ciężkie obrażenia.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: Mężczyzna, który masakrował autem ludzi na molo, to
    psycholog i ratownik. Szokujące szczegóły tragedii w Sopocie

    Sprawca został zatrzymany na miejscu przez świadków zdarzenia i
    przekazany policji. Wykonane wtedy badania wykazały, że przed wjazdem na
    deptak L. nie pił alkoholu, nie był też pod wpływem narkotyków ani
    środków psychotropowych. Prokuratura postawiła L. zarzut umyślnego
    spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, za co grozi do 10 lat
    więzienia. Biegli psychiatrzy, którzy zbadali mężczyznę, orzekli, że w
    chwili wypadku L. miał ,,zupełnie wyłączoną poczytalność" i ,,całkowicie
    zniesioną zdolność rozumienia i pokierowania swoim postępowaniem".
    Według psychiatrów jego niepoczytalność związana była z chorobą
    psychiczną, na którą cierpi.

    W grudniu 2014 r. Sąd Rejonowy w Sopocie, powołując się na tę opinię
    biegłych, umorzył postępowanie wobec mężczyzny (zgodnie z prawem osoba
    niepoczytalna w momencie popełnienia przestępstwa nie odpowiada za nie
    karnie) i skierował go na przymusowe leczenie.

    Jednak w 2017 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku orzekł prawomocnie, że Michał
    L. nie będzie przebywał w zamkniętym zakładzie psychiatrycznym Odrzucona
    została nawet kasacja od wyroku, złożona przez ministra sprawiedliwości
    i prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobrę. Tym samym droga sądowa
    została wyczerpana.

    CZYTAJ TAKŻE: W 2014 r. na głównym deptaku Sopotu taranował pieszych.
    ,,Kierowca z Monciaka" będzie leczyć się psychiatrycznie na wolności

    Wszystko przez problemy psychiczne mężczyzny. Według sądu
    przetrzymywanie Michała L. w zamkniętym zakładzie nie może być
    traktowane jako kara za czyn, którego się dopuścił, nie będąc świadomym
    tego, co robił. Michał L. odbywa wizyty u lekarza, przyjmuje leki, a
    także musi nosić opaskę lokalizacyjną. Co roku sąd na podstawie opinii
    lekarzy będzie decydował o tym, czy nadal musi ją mieć. Sprawca z Sopotu
    ma również zakaz prowadzenia pojazdów i wyjeżdżania za granicę. Okazuje
    się również, że do szpitala psychiatrycznego może trafić jedynie wtedy,
    gdy przestanie przyjmować leki i przerwie wizyty u lekarza.

    kpc/"Fakt"/Wp.pl/PAP

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-06-17 07:58:06
    Od: p...@g...com

[...]

    takie jest prawo lepszej kasty, prawem wyborcy jest natomiast przygladanie sie
    obojetnie kiedy Zero bedzie ich jednego po drugim wycinal :-)

  • 3. Data: 2019-06-17 08:02:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 07:58, p...@g...com pisze:
    > takie jest prawo lepszej kasty, prawem wyborcy jest natomiast przygladanie sie
    obojetnie kiedy Zero bedzie ich jednego po drugim wycinal

    a ty jesteś mniej niż Zero, taki tow. Miller z ciebie:)
    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-06-17 16:35:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 07:25, u2 pisze:
    > Sprawca nie trafi do więzienia, ani zamkniętego zakładu psychiatrycznego

    To, że że nie możne przebywać w Zakładzie Karnym wydaje się oczywiste.
    Do rozważenia pozostaje, czy powinien być w zakładzie zamkniętym.
    Lekarze uznali, ze nie. Ja się nie znam, ale pytanie, kto spośród
    autorów artykułu się lepiej od lekarzy zna? Skoro lekarze uznali, ze są
    w stanie n ad tym człowiekiem zapanować, to niestety pozostaje im zaufać.

  • 5. Data: 2019-06-17 16:36:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > autorów artykułu się lepiej od lekarzy zna? Skoro lekarze uznali, ze są
    > w stanie n ad tym człowiekiem zapanować, to niestety pozostaje im

    Jaka odpowiedzialność im grozi za "diagnozę która się nie sprawdzi"?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2019-06-17 16:53:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 16:36, A. Filip pisze:

    > Jaka odpowiedzialność im grozi za "diagnozę która się nie sprawdzi"?

    Na pewno nie karna. Zastanawiam się nad odpowiedzialnością cywilną za
    złą opinię, ale chyba nie. Wychodzi na to, ze żadna, ale może ktoś mądry
    podsunie jakiś pomysł.

    Można by pozastanawiać się nad 233§4 kk. No i teraz będą dywagacje, od
    której chwili taka opinia jest fałszywa. Ja wiem, ze jak napiszę, że
    dany przedmiot nie jest bronią, a będzie, to opinia jest fałszywa. Ale
    na opiniach psychiatria jest dość złożoną nauką.

  • 7. Data: 2019-06-17 16:59:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > psychiatria jest dość złożoną nauką.

    CZYTAJ RÓWNIEŻ: Mężczyzna, który masakrował autem ludzi na molo, to
    psycholog i ratownik.

    opublikowano: 22 lipca 2014 ? aktualizacja: 22 lipca 2014

    https://wpolityce.pl/kryminal/206042-mezczyzna-ktory
    -masakrowal-autem-ludzi-na-molo-to-psycholog-i-ratow
    nik-szokujace-szczegoly-tragedii-w-sopocie

    Mężczyzna, który rozpędzony wjechał w tłum turystów na sopockim molo,
    jest z wykształcenia... psychologiem - ustalił ,,Fakt". Chwilę przed swoim
    szaleńczym rajdem zatrzymał samochód i przybił z kimś ,,żółwika". Czyżby
    założył się, że zabije ?

    Pojawiły się kolejne szokujące szczegóły dotyczące tragedii na głównym
    deptaku w Sopocie. Według reporterów ,,Faktu" szaleniec, który urządził
    sobie rajd po popularnym ,,Monciaku", to z wykształcenia psycholog.
    32-letni Michał L. jest także podróżnikiem, molem książkowym, zapalonym
    narciarzem oraz ratownikiem WOPR. Z jego internetowego profilu wynika
    również, że jest doświadczonym specjalistą od zasobów ludzkich oraz zna
    biegle język angielski.

    Nie wiadomo, co sprawiło, że wsiadł do czerwonej hondy civic i zaczął
    taranować nią ludzi. To wstrząsające, ale mogła to być dla niego...
    zabawa. Takie podejrzenie nasuwa zachowanie szaleńca na moment przed
    tragedią, kiedy to 32-latek miał zatrzymać się na chwilę, żeby z kimś z
    tłumu przybić tzw. żółwika.

    Posiadamy informacje świadczące o tym, że kierowca mógł się przywitać w
    ten sposób z kimś z tłumu
    -- potwierdza sierż. sztab. Karina Kamińska, rzeczniczka sopockiej policji.

    Policjanci nie wykluczają, że przyczyną masakry na sopockim molo był
    zakład.

    32-letni mieszkaniec Redy szalał samochodem po Sopocie w ostatnią
    niedzielę. Według relacji świadków trąbił, ale nie nawet nie próbował
    nikogo ominąć.

    To wyglądało tak, jakby kierowca po prostu się bawił. Nie mogliśmy w to
    uwierzyć!
    -- wspomina jeden z turystów w rozmowie z ,,Faktem".

    Michał L. zakończył swój szaleńczy rajd na drzewie. Wcześniej jednak
    potrącił 23 osoby i chyba tylko cudem nikogo nie zabił. Stan trzech z
    nich jest poważny.

    Mężczyzna usłyszał już zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym i
    najbliższe trzy miesiące spędzi w areszcie. Grozi mu 10 lat, a jeśli
    okaże się, że był pod wpływem środków odurzających, nawet do 15 lat
    więzienia.

    bzm/fakt.pl

    --
    I love love

  • 8. Data: 2019-06-17 18:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >takie jest prawo lepszej kasty, prawem wyborcy jest natomiast
    >przygladanie sie obojetnie kiedy Zero bedzie ich jednego po drugim

    Ale ale ... jak Ziobro swoja kasacje uzasadnial ?
    Potrzebą ukarania ?

    To moze jednak sąd mial racje, a Ziobro sie powinien zastanowic, jak
    uniknac powtorki.

    Kurator, sprawdzajacy czy nie ma auta na podworku, i czy leki wykupuje
    ?

    J.

  • 9. Data: 2019-06-17 18:55:06
    Od: p...@g...com

    --Ale ale ... jak Ziobro swoja kasacje uzasadnial ? Potrzebą ukarania ?

    Spytaj go jak się nie boisz ;-)

    --To moze jednak sąd mial racje, a Ziobro sie powinien zastanowic, jak
    uniknac powtorki.

    Albo czubek i w kaftan albo zdrowy i do pierdla

    --Kurator, sprawdzajacy czy nie ma auta na podworku, i czy leki wykupuje ?

    Ja myślę że im obiecał poprawę i mu uwierzyli ;-)

    Ps teraz Zero jest w swoim żywiole, jak zażąda czapy dla tego pierdolca co zabił
    10latke suweren przyklasnie i olać UE

  • 10. Data: 2019-06-17 19:16:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 18:55, p...@g...com pisze:
    > Ps teraz Zero jest w swoim żywiole, jak zażąda czapy dla tego pierdolca co zabił
    10latke suweren przyklasnie i olać UE

    ta, widać oszołomstwo szaleje na p.s.prawo:)

    --
    I love love